Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Rodičia, pozrite sa, s kým si píše vaše dieťa

META po novom dovoľuje rodičom kontrolovať správy svojich detí, Youtube oneskorene opakuje po TikToku a TikTok zase po Threads. Aj o tomto budú tohtomesačné social novinky. Ak túžite po informáciach ale nechce sa vám čítať, nezúfajte, newsky si môžete vypočuť v našom podcaste „Marketing bez obalu“.

.

META

Instagram banuje nechcené DMs!

Instagram sťažuje spamovanie nechcenými žiadosťami o DM. Tieto zmeny sú navrhnuté tak, aby pomohli používateľom vyhnúť sa nechceným správam, najmä vo forme obrázkov a videí. V praxi to znamená, že používatelia, ktorých nesledujete, vám môžu len jednu správu, ktorá slúži ako pozvánka. Tú môžete potvrdiť alebo zamietnuť ešte predtým, než s nimi začnete chatovať.

Vyhnete sa tak napríklad spamu od fake účtov alebo užívateľov, ktorí v žiadostiach DM odosielajú niekedy urážlivé obrázky a videá, v snahe získať viac pozornosti. Tieto aktualizácie budú prínosom hlavne pre ženy, ktorým sú často posielané nevyžiadané akty.

 

Zdroj: Instagram

RODIČOVSKÁ KONTROLA OD META

Meta pridáva nové nástroje rodičovského dohľadu do Messengera a Instagramu. Tie majú pomôcť obmedziť nadmerné používanie sociálnych sietí aplikácií vašich detí či súrodencov.

Tieto nástroje pomáhajú rodičom kontrolovať, napríklad, s kým si ich dieťa píše, koľko času trávia na Instagrame či Facebooku, aký obsah pridávajú a koho sledujú a naopak. Táto rodičovská kontrola je dostupná cez Meta FamilyCenter. Aby bola zachované súkromie detí, rodičia nemôžu priamo čítať správy, budú mať ale lepší prehľad o tom, s kým si dieťa píše, koho zablokovalo, a či zmenilo nastavenie správ.

Skvelá správa je, že táto funkcia je už dostupná aj na Slovensku. Pridávame tiež fotonávod na to, ako si túto kontrolu nastavíte.

YOUTUBE

Youtube collabs

Youtube opäť opakuje po Tiktoku, aj keď trošku neskoro. Zaviedlo Collabs alebo ako ich na TikToku poznáme – Duets.

Collab je nový nástroj na tvorbu videí, ktorý vám umožňuje zaznamenať krátke video vedľa iného videa z YouTube. Okrem toho používatelia získajú rôzne možnosti rozloženia obrazovky, a to doľava, doprava, hore či dole oproti collab videu. Proces spustíte stlačením tlačidla „Remix“ a následným stlačením tlačidla „Collab“, čím spojíte Shorts alebo obsah na YouTube. Táto funkcia, ktorá bola pôvodne k dispozícii pre iOS, sa čoskoro rozšíri aj na Android.

Okrem Collab feature zaviedol Youtube aj Live, podobne ako na Instagrame. Pridal tiež nové efekty a nálepky- konkrétne Q&A nálepku, vďaka ktorej budete môcť odpovedať na otázky fanúšikov priamo do komentárov.

Zdroj: Youtube

Tiktok

Tiktok útočí na X a Threads

Tiktok sa inšpiroval novou sociálnou sieťou Threads a po novom umožňuje svojim užívateľom postovať príspevky, ktoré sú čisto textové. Musíme uznať, že všetci aj tak naozaj tešíme najviac na komentáre na TikToku. Semtam ich zapíname ešte predtým, než video dopozeráme.

Tiktok sa vyjadril takto:

“S textovými príspevkami expandujeme hranice možností contentu každého tiktokera. Dávame tak užívateľom príležitosť sa kreatívne rozvíjať tak, ako môžeme vidieť v komentároch, popisoch či vo videách.“

Zdroj: TikTok

Tiktok nakupovanie

Tiktok na svojej platforme testuje nový „Shop“ feature. Je to riešenie elektronického obchodu integrované do TikToku. Umožňuje obchodníkom a tvorcom prezentovať a predávať produkty, ktoré môže komunita TikTok objaviť a kúpiť priamo prostredníctvom kompletného zážitku v aplikácii. Toto sú 3 možnosti, ako nakúpiť:

  1. LIVE videa: môžete nakupovať priamo zo služby LIVE klepnutím na pripnuté produkty alebo prehliadaním ikony nákupného košíka
  2. Tiktok Videá: Nakupujte priamo z videa in-feed, klepnutím na odkaz na produkt a ikonu košíka
  3. Produkt showcase: Nakupujte priamo z účtu značky alebo tvorcu a získajte prístup k produktom v rámci aplikácie

Zdroj: TikTok

Tiktok Ad library
TikTok spustil nový nástroj knižnice reklám. Ide o databázu, ktorá zobrazuje reklamnú kreatívu, dátumy spustenia reklamy, použité zacielenie reklamy a počet ľudí, ktorým sa reklama zobrazila.

„Knižnica komerčného obsahu je databáza s možnosťou vyhľadávania s informáciami o platených reklamách a metadátami reklamy, ako je reklamná kreatíva, dátumy spustenia reklamy, hlavné parametre používané na zacielenie (napr. vek, pohlavie), počet ľudí, ktorým sa reklama zobrazila, a ďalšie,“ poznamenal TikTok.

Táto reklamná databáza môže slúžiť aj ako inšpirácia pre tvorbu reklamy, reportov a pri sledovaní reklamnej konkurencie.

Zdroj: Tiktok

AI BUDE NA TIKTOKU POD PAPUČOU

Platforma presadzuje nové nariadenia týkajúce sa obsahu generovaného AI. Používatelia sú teraz vyzvaní, aby označili obsah vygenerovaný umelou inteligenciou.Týmto chce TikTok zaviesť proaktívne opatrenia proti potenciálnemu prílevu deepfakes, ktoré v blízkej budúcnosti uvidíme čoraz častejšie. Tvorcovia budú teda musieť označiť AI labelom, inak im hrozí, že bude ich video vymazané moderátormi.

Tejto novinke dávame veľký LIKE.

Zdroj: socialmediatoday.com

Super veci zo sveta

Skupina Coldplay zverejnila sustainability report

Počas svojej svetovej tour sa Coldplay rozhodli, že znížia svoju uhlíkovú stopu. Čo preto urobili?

•Použili plant based LED náramky na ich koncertoch

•Použili kinetické tanečné parkety, ktoré generovali elektrickú energiu na ich koncertoch. To znamená, že počas toho, čo sa ľudia zabávali a tancovali, generovali elektriku, ktorú Coldplay používali na zásobovanie svojich shows.
•Za každý jeden predaný lístok zasadili strom. Celkovo zasadili 5 miliónov stromčekov.
•Ich predstavenia boli generované zo 100% obnoviteľnej energie
•Coldplay darovali tisícky nezjedeného jedla a drogérie z ich tour ľudom v núdzi
Dokopy znížili CO2 emisie o 47% v porovnaní s ich minulým rokom
Dúfame, že v budúcnosti uvidíme viacej umelcov, ktorí sa budú zaujímať o životné prostredie podobne, ako Coldplay!
Na Spotify si teraz môžete zahrať HADÍKA

Keď nemáš čo robiť v MHDčke, alebo ťa omrzel Candy crush či sklamal Tiktok feed, nezúfaj. Otvor Spotify, pusti si hudbu v obľúbenom playliste, stlač 3 bodky a na konci uvidíš možnosť „Zjec tento playlist“. ŠUP. JA VIEM ŽE TO CHCEŠ SKÚSIŤ.

Ďakujeme za prečítanie. Ak ti nestačilo, kľude pokračuj ďalej. Novinky prinášame každý mesiac v písomnej aj podcastovej forme.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám