Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Levice na CANNES LIONS 2023

Snom azda každého kreatívca je aspoň raz za život zažiť festival kreativity v Cannes. Vďaka Krasu a súťaži Young Lions, sa aj tento rok podarilo vyslať niekoľko mladých levov bojovať o ocenenia levov a zažiť tento kreatívny event. Týždeň plný inšpirácie, podnetov, kreativity, spoznávania nových ľudí a nových skúseností.

Ako hodnotia festival a súťaž mladých levov s odstupom času, čo ich to naučilo a ktoré z cannských prác v nich zarezonovali najviac? 

YOUNG LIONS: Ako vyzeral digital brief v medzinárodnom kole

V kategórii digital sa podarilo Lenke Švančárkovej a Marike Tisoňovej uspieť s prácou Para NHL, ktorá podľa predsedu poroty Martina Motáčka bola bomba.

Na svetovom kole v Cannes dostali brief trošku z iného súdka. Najmä preto, že bolo potrebné sa zrazu vžiť do úplnej kultúry – indických mám. 

„Našou úlohou bolo zmeniť ich vnímanie na vzdelávanie svojich detí a docieliť aby nielenže prihlásili svoje deti do škôl, ale aby sa aj oni zapojili do ich vzdelávania v domácom prostredí. Takto vyzeral náš finálny board.“

Vo výslednej práci Moms know best, ktorú si môžete pozrieť aj na Love The Work, sa Marika s Lenkou zamerali na oslavu matiek, ktoré vedia všetko najlepšie – a hlavne to, že predškolské deti potrebujú vzdelávanie. Oslavou sme tak matky prinútili špecifickým spôsobom k zápisu do vzdelávacieho programu (ktorý je zdarma), pretože v tom prípade dostali 5GB dát zdarma. A to sme vnímali ako ponuku, ktorú by indické matky v daných podmienkach za nás určite neodmietli,“ približuje Marika.

Na zadanie majú súťažiaci 24 hodín

Ako sa dá za 24 hodín vymyslieť digitálna kampaň? Ako by povedala jedna z našich kolegýň: „Ako nič!”

„Na začiatok sme sa snažili zistiť si o ich kultúre a vnímaní vzdelávania čo najviac. Vedeli ste, že 60 % detí do 6 rokov nepozná ani jedno písmenko? Ľudia tým vôbec nežijú a dokonca k tomu nemajú ani len dostatok prostriedkov. Náš zadávateľ Rocket Learning síce funguje na vzdelávaní prostredníctvom whatsappovej skupiny, no rodiny majú zväčša v domácností len jeden mobil s obmedzenými dátami.” Približuje Marika Tisoňová v článku pre Stratégie.

YOUNG LIONS: Ako vyzeral Print brief na medzinárodnom kole

Víťazky kategórie print Andrea Vargová a Lisa Koryakina uspeli v slovenskom kole s prácou Zábava nepotrebuje alkohol. V svetovom kole dostali opäť brief z trošku iného súdka.

„Brief bol určený pre spoločnosť Ecotree, ktorá sa zaoberá zalesňovaním v Európe. Majú systém, v rámci ktorého sa každý môže stať vlastníkom stromu a zároveň získať odmenu od spoločnosti za nákup. Našou úlohou bolo pripraviť catchy vizuál, ktorý upúta pozornosť ľudí a zároveň stručne vysvetlí, čím sa spoločnosť zaoberá,“ hovorí Lisa.

Úspech bol obrovský!

Lisa s Andy získali za prácu Shortlist a dostali sa to TOP 8 v kategórii Print. „Vo výslednej práci sme použili záber oranžového New Yorku. Požiare v Kanade boli najhorúcejšou environmentálnou témou v tu chvíľu. Okrem toho na sociálnych sieťach ľudia ukazovali, ako používajú alebo kupujú čističky vzduchu na ochranu svojho zdravia. Keďže stromy sú najlepším čističom vzduchu a pohlcovačom uhlíka, umiestnili sme známy banner s výzvou na kúpu stromu,“ hovorí Lisa.

  

Cenné insighty a odporúčania nielen pre budúcich levov od Mariky a Lisy

Úvodná a prvá prednáška pre mladých levov z celého sveta bola neuveriteľne inšpiratívna. Ako prví vystúpili Kate Rothen (Partnerka v SS+K) a Soyoung Kong (CMO v eos).

Speakri priniesli 9 základných bodov, o ktoré by sa mal oprieť každý kreatívec:
  1. Eat.Sleap.Repeat. 
  2. Don‘t try to come up with idea. 
  3. Know your audience like you know your bestie. 
  4. Feelings are everything. Listen to yours. 
  5. Whatever you do, don‘t be boring. 
  6. Commit. 
  7. The only thing worse than the wrong decision is no decision. 
  8. Edit.Edit.Edit. 
  9. This will be just one day in a very long and successful career. 
Ak sa chcete dozvedieť EŠTE VIAC insightov z Cannes, vypočujte špeciálnu časť nášho podcastu Marketing bez obalu, diel Ad On The Beach.

V jednej časti programu sme sa mali vzájomne lepšie spoznať cez 3 základné otázky:  

  1. Čo pre teba znamená kreativita? 
  2. Čo je tvoja tajná zbraň? 
  3. Čo očakávaš od Young Lions? 

Aj keď sme medzi sebou rotovali a pýtali sa vlastne to isté, každý jeden mal úplne odlišný pohľad na kreativitu. A zrazu od začiatku vidíte všetkých tých ľudí ako farbené spektrum, ktoré vám prináša nekonečné možnosti na vnímanie nápadov. Skúste si raz začas položiť cvične tieto otázky. Možno naozaj lepšie spoznáte aj samého seba.  

Energia svetovej reklamy

Len 3 %  z prihlásených prác na Cannes Lions aj vyhrali. Je to naozaj obrovský úspech. Už len sledovať celý festival je zážitok na celý život a jeho neodmysliteľnou súčasťou je inšpirácia do druhých. A tým nemyslím len prednášky a výherné či prihlásené práce, ktoré sme mali možnosť vidieť, ale aj inšpiráciu priamo od ostatných súťažiacich.

Všetci sme sa určite vrátili nabití energiou pre svetovú reklamu. Myslím si, že sa nemusíme hanbiť povedať, že skvelú prácu robíme aj doma. Po zhliadnutí viacerých prihlásených prác v Cannes však musím povedať, že na Slovensku vieme byť na seba naozaj prísny. Občas som mala pocit, že ideu niektorej z prác som už videla aj doma (vrátane TRIADu). A preto si myslím, že dokonale platí jedno z pravidiel – nebojte sa, buďte odvážni, pretože ideu, ktorú sa budete báť využiť, použije určite raz niekto iný.   

Skvele to vystihol aj plagát, ktorý som si odniesla domov ako pripomienku:

A na záver vám prikladáme reklamy, ktoré najviac zarezonovali v našich srdiečkách:

 

1. Government of Tuvalu – The First Digital Nation (case study) | Titanium Grand Prix Cannes Lions 2023 


Spoznajte prvý digitálny národ, ktorý bude bohužiaľ kvôli klimatickej kríze zachovaný čoskoro už len digitálne. Silné upozornenie na globálny problém. 

 

2. Stella Artois – The Artois Probability (case study) Creative Data Grand Prix Cannes Lions 2023

Stella Artois našla unikátny spôsob ako ľuďom ukázať, akú dlhú tradíciu nesie zo sebou. 

 

3. Can an alphabet preserve a culture? 

Kultúra, ktorá sa vytráca získala nové písmo, cez ktoré sa bude môcť zachovať vrátane jazyka a jej príbehov.  

4. Partners Life Last Performance 


Ako ukázať ľuďom, že poistenie je dôležité? Nech im to povedia nebožtíci z kriminálneho seriálu po dopozeraní epizódy. 

 

5. Renault – Plug Inn (case study) Creative Strategy Grand Prix at the Cannes Lions 2023 


Výborný príklad toho, ako sa z biznisového problému dokáže stať nový biznisový model. Využite problému na nové riešenia pre vašu firmu, ktorým ľuďom prinesiete okrem riešenia aj zisk. 

6. Korean National Police Agency – Knock Knock (case study) Glass Lions Grand Prix Cannes Lions 2023 


Výborná kampaň dokáže ľuďom zachraňovať životy. V Japonsku prišli s novým spôsobom, ako nebyť ticho, ak ide o domáce násilie. 

7. Muskrat Magazine presents Missing Matoaka


‚Missing Maotaka‘ zase ukázala, že zmenením zvukov stopy jednej z najznámejších rozprávok na svete dokážeme ľuďom ukázať pravdivý príbeh o Pocahontas – prvej žene, ktorej zneužitie bolo zdokumentované. A práve na tomto ukázali, ako podnecuje stereotypizácia pohlaví k násiliu na ženách.  

 

Týmto článkom by sme chceli inšpirovať všetkých kreatívcov do 30 rokov aby sa prihlásili v roku 2024 na súťaž Young Lions. MAJTE ODVAHU, PRIHLÁSTE SA, VERTE SI. Je to zážitok.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám
BDGT cut

NOVINKA Z TRIADU:
Čitajte našu knihu Budget Cut o efektívnom marketingu!
Kúpiť