Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je efektivita v reklame

Efektívna reklama je v skratke taká reklama, čo fungovala. Môžeme o nej povedať, že preukázateľne splnila stanovené ciele. Otázka je, ako to zistíme.

Aby sme vedeli či bola reklama efektívna, potrebujeme dve veci:

  1. Ciele alebo benchmarky vyjadrené v relevantných KPI’s (ukazovateľoch)
  2. Zmerané výsledky kampane

Typické marketingové ukazovatele efektivity môžeme rozdeliť na dve skupiny businessové KPI’s a komunikačné (obe sa ešte dajú deliť ďalej, napr. brandové, mediálne atď ale nepreháňajme to hneď).

Businessové KPI’s

  • Sales / Predaj (v kusoch, alebo peňažnej hodnote)
  • Revenue / Obrat
  • Profit / Zisk
  • ROI (Návratnosť investícií), ROMI (Návratnosť marketingových investícií)
  • Market Share / Trhový podiel
  • CLV – Customer Lifetime Value

Komunikačné a brandové KPI’s

  • Awareness – Spontánna znalosť, Podporená znalosť, Top of Mind, Ad recall
  • Likeability
  • Priradenie k značke
  • Brand fit
  • Odčítanie posolstva
  • Purchase intent / Konsiderácia
  • NPS
  • Imidžové atribúty značky
  • Sales Funell
  • Reach
  • Earned vs. Payed media
  • Digital Specific KPI’s (organic reach, CPC, CPV, CPM, CVR, CPA)

Pri dosiahnutých výsledkoch je samozrejme veľmi dôležité aj ako sme ich dosiahli. To „ako“ sa jedným slovom volá stratégia. Stratégiu, výsledky a kreatívnu exekúciu berú do úvahy súťaže reklamnej efektivity.

U nás na Slovensku je to predovšetkým prestížna EFFIE Slovakia. Kategóriu efektivity v digitálnom marketingu nájdete aj na Digital PIE.

Známe súťaže vo svete sú EFFIE AWARDS EUROPE, EFFIE AWARDS GLOBAL, Cannes Lions Effectiveness, WARC Awards či IPA Awards.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

(DIGITAL) IDEAMAKER & COPYWRITER - V TRIADe sa nedelíme na "digitálnych a nedigitálnych" ľudí, ale ak si doma zatiaľ v digitále a ATLko sa ešte len chceš naučiť, tak ťa s radosťou prichýlime a priučíme. Prihlás sa k nám >>

ACCOUNT MACGYVER - Hľadáme ostrieľaného človeka, ktorý sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, na riešenie problémov mu stačí kancelárska spinka a nielen v digitále je ako ryba vo vode. Jednoducho, TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii ako rodený MacGyver. Cítiš sa na to? Odpovedz na zákerné otázky a si v hre!

SOCIAL MEDIA PLANNER - Čísla, cielenie, optimalizácia a refreshovanie nabiehajúcich výsledkov je to, čo ťa napĺňa šťastím? Ak miluješ skúšať a neustále tak posúvať hranice svojich aj klientových možností a už si čo-to v živote aspoň na Facebooku odpromoval, poď sa realizovať k nám do TRIADu! Prihlás sa tu >>

COMMUNICATION SPECIALIST - Komunikácia je tvoje druhé meno a svoje šťastie nachádzaš v rozhovoroch s ľuďmi či už naživo alebo cez internet? Ak nie si platený troll, ale človek, čo sa jednoducho "baví" s ľuďmi a k tomu si zorganizovaný typ, máme pre teba super miesto! Prihlás sa tu >>

BRAND CONTENT CREATOR - Si kreatívna duša, ktorá vie vymyslieť autentickú reklamu na akýkoľvek produkt a ešte za to žne úspechy v podobe pozitívnych reakcií na sociálnych sieťach? V tom prípade je tento job presne pre teba! Prihlás sa tu >>