Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je benchmark?

Tak ako do benchpressu, ani do benchmarku vás nemôže nikto nútiť. Lenže ak sa vám do nich nechce, potom to aj tak vyzerá.

Benchmark má mnoho podôb, benchmarkovať (merať, porovnávať) môžete prakticky čokoľvek. Ak tak robíte, v podstate porovnávate kvalitu čohosi s istými štandardmi v rámci brandže alebo priamo s konkurenciou. Merať a porovnávať môžete napríklad výkon vášho auta, počítača, ale aj biznisu.

Cieľom benchmarkingu, tak ako to popisuje Business Dictionary, je:

  • zistiť či existuje priestor na zlepšenie a ak áno, tak kde,
  • zanalyzovať ako ostatné organizácie dosiahli vysokú úroveň výkonnosti,
  • a použiť tieto informácie na zlepšenie výkonu.

Marketingové benchmarky

Prirodzene, aj marketéri benchmarkujú. Radi a často. Medzi naj marketingové oblasti, ktoré sa porovnávajú a vyhodnocujú patrí pricing (cenové relácie), product development, channel management, marketingové komunikácie, predaj, marketingové plánovanie a implementácia alebo informácie z trhu.

Toto všetko v kombinácii s prieskumom trhu (market research) by vám malo pomôcť nastaviť efektívnu marketingovú stratégiu.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.