Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je KPI?

KPIs je skratka anglického originálu pre key performance indicators. V slovenčine sa potom môžete stretnúť s veľmi neohľaduplným prekladom kľúčové ukazovatele výkonnosti alebo o čosi vyberavejším výkonové ukazovatele.

Takýchto ukazovateľov môže byť veľa, no nemalo by ich byť príliš veľa, aby ešte spĺňali parameter kľúčové. Takéto ukazovatele potom merajú (musia byť merateľné!) kritické faktory úspechu spoločnosti, ktoré si každá firma určí sama.

Zvyčajne ide o úspech v zmysle operačných cieľov, napríklad koľko hokejových pukov zo 100 malo v strede dieru alebo koľko zákazníkov bolo spokojných s nekonkrétnou reštauráciou pod Tatrami. Menej často, no nemenej dôležito, sa môže úspech definovať aj vo vzťahu k strategickým cieľom, napríklad či sa firma stala najväčšim výrobcom pukov (s dierou v strede) alebo či ide o najlepšie hodnotenú reštauráciu pod Tatrami.

KPIs v marketingu

Sme však v Marketingovom slovníku a tak je pre nás omnoho dôležitejšie povedať si, či – a ak áno – tak aké KPIs si zvoliť v marketingu. Na toto neexistuje jednotná odpoveď, no v modernom online marketingu sa medzi najčastejšie odporúčanými KPIs spomínajú aj tieto:

  • tržby – čiže koľko peňazí vám vygenerovali vaše marketingové aktivity
  • s tým súvisiace ROI marketingových aktivít
  • náklady na vygenerovanie leadov
  • hodnota zákazníka
  • pomer konverzie z trafficu (počtu prichádzajúcich návštevníkov na web) na lead
  • z leadu na zákazníka
  • koľko konverzií urobila vaša landing page
  • koľko trafficu máte z organického searchu
  • aký je váš reach na sociálnych sieťach
  • alebo všetky tieto aktivity zamerané na mobilné prostredie

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

ACCOUNT MANAGER - je u nás ten, kto sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, ktorým preposielač nestačí, a vie si poradiť nielen v digitále. Jednoducho, hľadáme TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii. Cítiš sa na to? Viac o tejto pozícii >>>

SOCIAL MEDIA BRAND MANAGER - Pod touto pozíciou sa skrýva (naozaj) najkomplexnejší job, aký v agentúre máme. Ak si trúfaš a máš aspoň 2 ročné skúsenosti, ktoré presvedčia nás a našich super klientov, poď do toho a buď súčastou najkreatívnejšej a najlepšej digitálnej agentúry na Slovensku. Viac o pozícii >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám