| Martin Woska
Newsletter – kedy je najlepší čas pre posielanie?
Je lepšie posielať newsletter v noci, cez obed alebo na večer? V pondelok, stredu alebo radšej na víkend? Verte, že čas kedy newsletter rozošlete má priamy vplyv na jeho výsledky a tak sa oplatí poznať ten správny timing. Pravdou je, že neexistuje univerzálny, najlepší timing kedy posielať.
V tomto článku nájdete zopár nápadov ktoré stoja za testovanie.
Pri stanovení správneho času pre rozosielanie newslettera veľmi záleží od vašej cieľovej skupiny, charakteru newslettera a produktu. Štúdie sa v tejto otázke veľmi rozchádzajú a zistenie najlepšieho času pre posielanie newslettera je na vás, vašom testovaní a následnom porovnaní výsledkov (Open rate, Click Rate, konverzie). Vyskúšajte testovať toto:
1. Deň v týždni (zahrňte aj víkend)
Viacero štúdií sa zhoduje na tom, že vhodné dni na rozosielanie newslettera sú utorok, streda a štrvtok. Je to celkom logické. Pondelok ako začiatok týždňa býva hektický, často spojený s plánovaním týždňa a poradami. V piatok zase panuje u väčšiny už víkendový režim a tak open rate padá. Zaujímavý môže byť aj víkend (napr. ako podpora nedeľných nákupov v onlineshope a pod.). Skúste split test posielaný v rovnaký čas ale rozdielne dni. Newsletter rozdeľte na menšie časti a na konci týždňa budete mať vo všetkom podstatne jasnejšie.
2. Hodina v rámci dňa
Vačšina zdrojov a aj naše skúsenosti hovoria, že najviac emailov je otvorených pred desiatou hodinou doobeda. Naproti tomu iné zdroje tvrdia, že posielanie v noci alebo skorých ranných hodinách je najhoršie čo môžete urobiť, pretože váš newsletter zanikne medzi spamom doručneným v noci. Nám sa to však napríklad vôbec nepotvrdilo a tak je najlešie nechať rozhdnúť split test. Pošlite rovnako veľkú dávku v noci, ráno, na obed a ku koncu pracovnej doby. Už na druhý deň budete môcť porovnať výsledky a nájsť odpoveď vhodnú pre vás.
3. Deň a hodina pôvodnej registrácie newslettera
Čas, kedy si vaši subscriberi zaregistrovali newsletter vám vie taktiež napovedať kedy sú online a pracujú s emailami a teda kedy je celkom slušná pradepodobnosť, že si newsletter otvoria a prečítajú. Agregujte dáta, nájdite prienik a testujte.
4. Firemné email adresy vs. freemaily
Zaujímavý test ktorý môže zlepšiť výsledky vášho newsletteru, je segmentovať databázu podľa toho, či je adresa z freemailu (gmail, zoznam, azet, centrum…) alebo korporátne adresy. Keď takto rozdelíte databázu, skúste rozoslať newsletter na freemaily napr. cez víkend a ostatné – pracovné cez pracovný týždeň. Výsledky porovnajte so štandardným posielaním. Za pokus to určite stojí.
5. Analyzujte dáta z minulých newslettrov
Nazrite do výsledkov minulých emailingov. Pozrite sa v ktoré hodiny boli najviac otvárané, v ktorý deň v týždni ste newsletter posielali a aké mali priemerné výsledky. Tieto dáta môžu byť pre vás cenným podkladom pre testy alebo priame rozhodnutia.
Prajem úspešné testovanie! Našli ste už svoj ideálny timing?
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>