Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Facebook Live video pre O2: Výsledky a ponaučenia

Jeden account, stratég, kreatívny riaditeľ, produkčný, social media človek, traja jogíni, napätá klientka a 45 minút. Aj takto by sa dal nazvať náš prvý livestream pre klienta O2 SK.

SME UP-TO-DATE

V TRIADe sa veľmi radi chytáme noviniek. Len nedávno sme vytvorili prvého slovenského Messenger bota pre Websuport, ktorý tvoril partiu s našimi TRIAD botmi na All fans party. Tentokrát sme chceli vyskúšať livestream pre O2, a tak sme im predložili trochu strelený nápad.
giphy

 

Najprv sme promovali LIVESTREAM na Facebooku. Pripravili sme si aj posty, keby nás náhodou zaskočilo počasie alebo iné zloby, ktoré by nám znemožnili natáčanie.

_2

ROZDÁVAME BANÁNY A DÁTA

O čo vlastne išlo? V novej kampani, ktorú pre O2 robíme, sa rozdávajú dáta zadarmo.

Je veľa spôsobov, ako ich získať, no my sme sa rozhodli pre netradičnú alternatívu (ako som už 2x spomínal) – rozdávať extra kódy zadarmo cez livestream. Celé to prebehlo fakt super 🙂 (až na moment, keď okolo nás prešla skupinka divných ľudí s nožmi za opaskom.. vtedy nám všetko jedno nebolo).

PicMonkey Collage

Nová kampaň O2 je v jogínovsko-budhistickom duchu, kde je hlavnou maňuškou jogínsky majster. Preto sme sa ozvali nášmu kamošovi jogínovi Erikovi Goldschmidtovi z Yoga4Bananas, ktorý zohnal ešte 2 super namakaných jogínov z Yoga House Bratislava.
Celé to bolo o tom, že Erik pri cvičení jogy ukazoval banány, na ktorých bol kód na extra dáta zadarmo. Kto si ho skôr opísal do appky „O2 Extra výhody“, tomu sa dátový balíček obnovil.
Bolo fakt vtipné počúvať Erika, ktorý rozprával vetu: „…počas cvičenia vám budem ukazovať banán s kódom“, pri ktorej sa určite nejednej žene utrhla uzda fantázie.

PicMonkey Collage_2

Náš kreatívny riaditeľ Vlado, ktorý bol v reklame ešte za existencie Pangey (pozn. prakontinent), poznamenal, ako sa doba mení ( …Vlado, dúfam, že ma po týchto slovách nedegraduješ na level Weedla CP 10). Povedal, že ešte pred pár rokmi bolo všetko o TV spotoch a billboardoch. Pri natáčaní livestreamu sme nemohli dať žiadny stop, strih ani pauzu na občerstvenie, a to na tom bolo skvelé.

VŠETKO BOLO REAL TIME 🙂

Ja som riešil social media, Alan to zatiaľ celé korigoval, Vilo sa ako ostrieľaný kameraman fakt predviedol. Všetci sme tvorili TÍM a jeden druhého sme dopĺňali.

giphy-2

Všetko prebehlo ako malo, kódy sa rozdali, jogíni si zacvičili, naša super klientka Markéta bola spokojná a my zas máme o mega skúsenosť naviac. 🙂 Na natáčanie sme použili iPhone 6S+, mikrofón Rode videomic pro, adaptér pre mikrák, aby fungoval v iPhone a cca 300MB dát.

MÁ ZMYSEL ROBIŤ LIVESTREAM PRE ZNAČKU?

Určite ÁNO. FB Livestream sa nedá boostovať, takže nasledujúce čísla sú organické. Lajky sa hrnuli ako bizóny a po skončení streamu nám Facebook ukázal tieto štatistiky:

  • Peak live viewers – 170 (najväčší počet ľudí sledujúcich livestream v jednom momente)
  • Minutes viewed – 5 296
  • People reached – 34 972
  • Video views – 8 623
  • Unique viewers – 8 075
  • Reactions, Comments & Shares – 423

Screen Shot 2016-07-26 at 10.24.29 AM

5 BODOV PRE ÚSPEŠNÝ LIVESTREAM

Ak chcete mať fajn livestream, je super sa držať týchto pár bodov.

Chytľavý a jednoduchý opis aktivity
Nepíšte dlhočízne texty do copy livestreamu. Vystihnite aktivitu jednou-dvomi vetami a ostatné povedzte vo videu. Človek tam je na to, aby to pozeral a nie čítal 🙂

Oboznámte fanúšikov o livestreame
Je super, keď sú vaši fans správne „natízovaní“. Môžete to spraviť viacerými spôsobmi. My sme zvolili klasické GIF posty (lebo veď čo sa hýbe, to si človek skôr všimne). Určite si pripravte aj nejaký postík o tom, že sa livestream musel zrušiť – to vás môže prípadne zachrániť pred veľkým failom.

Buďte si istí, že máte super pripojenie
Pripojenie je pri livestream-e základ. My sme si ho boli pre istotu vyskúšať dvakrát, aby nás počas „ostrého“ natáčania nič neprekvapilo. Takže nezabudnite – testovať, testovať, testovať.

Sledujte komentáre a pozdravte komentujúcich menom
Ak je to možné, určite pozdravte ľudí, ktorí vás pozerajú. Vytvorí to super vzťah medzi značkou a človekom. My sme túto možnosť pri livestream-e nemali, keďže v hlavnej úlohe bol jogín, ktorý rozdával kódy na extra dáta zadarmo pri cvičení. Nabudúce to ale určite zakomponujeme 🙂

Dodržujte dĺžku
Livestream by mal byť dlhý aspoň 10 minút a kratší ako 90 minút. Je to čas, kedy máte najväčšiu šancu zaujať ľudí. Samozrejme, najviac ich udržíte na začiatku, potom to bude klesať. Existujú aj výnimky, ako napríklad topenie nanukov, kde počet views a reakcií stúpal každou sekundou. Sami si musíte určiť a zamyslieť sa, aká je vaša téma zaujímavá. My sme rozdávali kódy, takže ľudia, ktorí si ich uchmatli, následne odišli – nemali dôvod sa tam zdržiavať ďalej.
giphy

Ak si chcete zacvičiť jógu, celý livestream si môžete pozrieť tu a hlavne sledujte našu TRIADovskú FB stránku, kde môžete vidieť ďalšie super veci, ktoré robíme pre našich super klientov. SEE YA NEXT TIME!
giphy-1

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.