| Marika Tisoňová
NOVEMBROVÝ TRIADWATCH
Nielen lístie opadá – z mnohých z nás na jeseň opadne občas aj chuť pracovať alebo, vlastne, robiť čokoľvek. Kreativitu a chuť tvoriť vám možno dobijú social media novinky za posledný mesiac. Nechajte sa inšpirovať a prečítajte si náš nový blog. 💚
Alebo si ho vypočujte tu:
alebo po novom Meta.
Po 17-tich rokoch Facebook ako materská firma social platforiem Facebook, Instagram, WhatsApp a Oculus mení svoj názov na Meta.
Spoločnosť plánuje vybudovať metaverzum s prvotnou investíciou do výskumu vo výške 50 miliónov dolárov.
Vyššia ochrana proti cyber šikane pre verejné osoby
Facebook updatuje svoje pravidlá na ochranu verejných činiteľov pred obťažovaním. 💪
Platforma bude odstraňovať obsah, ktorý je namierený proti osobám, ktoré sú vystavené zvýšenému riziku v offline priestore. A to aj v prípade, že obsah priamo neporušuje všeobecné pravidlá. Týkať sa to bude obsahu – správ, stránok, skupín, udalostí, obrázkov, ktoré hanlivo zobrazujú osobu alebo ju sexualizujú či sú upravené vo Photoshope.
Medzi takto chránené osoby patria celebrity, volení predstavitelia, ale tiež novinári či aktivisti za ľudské práva po celom svete.
Nové certifikačné kurzy k analytike a AR tvorbe
Facebook spustil dva nové certifikačné kurzy – prvý sa zameriava na pokročilú marketingovú analýzu a druhý sa zameriava na vytváranie a vývoj AR. 🤳
Oba kurzy poskytujú oficiálnu certifikáciu s digitálnym certifikátom po ukončení, ktorým sa môžete pochváliť na svojom profile na LinkedIn alebo kdekoľvek inde:
👉 AR
Ochrana údajov od Apple vyšla (niekoho) draho
Rozhodnutie spoločnosti Apple zmeniť nastavenia ochrany osobných údajov iPhonov spôsobilo, že služby Snap, Facebook, twitter a Youtube prišli odhadom o príjmy vo výške 9,85 miliardy dolárov.
Spotlight conversation
Facebook testuje novú funkciu Spotlight konverzácií. Pri verejných konverzáciách si budete môcť ísť pokecať s ostatnými členmi do oddeleného chatového vlákna.
Spotlight Conversation vám umožňuje pozvať konkrétnych ľudí, aby odpovedali na príspevok, pričom ich odpovede sa potom rozdelia do „vyhradených priestorov bez prerušenia“. Ostatní používatelia môžu stále vidieť váš príspevok a komentár v rozhovore, ale ich odpovede sú umiestnené na inej karte v rámci streamu odpovedí.
Testovanie organických príspevkov 🧪
Creator po novom umožňuje testovanie rôznych formátov príspevkov – textových, odkazových či obrázkových. Pri každom z nich si môžete vybrať, ktorá metrika je pre vás kľúčová – reakcie, zdieľania, prekliky, atď.
Príspevky môžete testovať podľa potrieb až na 24 hodín.
Custom reactions v skupinách
Facebook pracuje na vlastných reakciách.
„Added by admin“ naznačuje, že táto funkcia bude dostupná v skupinách, kde admini povolia členom používať vlastné reakcie.
Pretáčanie live videí
Facebook pracuje na tom, aby umožnil divákom pretočiť živé video späť.
Zrýchlenie videí
Rovnako pracuje aj na možnosti rýchlosti prehrávania videí zo služby Watch.
ELON MUSK
Facebook sa dokonca nedávno trošku obabral a verifikoval fan page Elona Muska so 153 000 sledovateľmi. Stránka sa pritom nevydávala za Elona Muska, priamo v popise mala napísané, že ide len o fan page.
INSTRAGRAM
Ako na Facebooku, tak na Instagrame
Instagram pracuje na možnosti prezerať si komentáre k obsahu, ktorý z platformy prezdieľate na Facebooku, a odpovedať na ne priamo v rozhraní IG.
Používatelia zarábajú zdieľaním
Instagram až do 25. novembra vypláca odmenu v hodnote max. 8 5000 $ za zdieľanie reelsov.
Čas na oddych
Instagram chce pripomenúť používateľom, aby si dali pauzu. Momentálne pracuje na novinke, ktorá vám prestávku pripomenie. 💆
Môžete sa zatiaľ nadýchnuť, vypočuť si obľúbenú skladbu alebo si pripraviť to-do list. Samozrejme, môžete si nastaviť aj upozornenie, aby ste na oddych nezabudli.
„Add Yours“ sticker
Instagram sa opäť inšpiroval svojim najväčším rivalom, TikTokom, a prišiel s novým stickerom Add Yours. Pri použití tohto stickera vytvoríte reťaz príbehov, do ktorého môže prispieť ktokoľvek.
Napríklad ukážete svojho domáceho miláčika, vaši priatelia môžu odfotiť toho svojho a pridať ho do reťaze príbehov. 🐶
Na čo sa chcete pozerať?
Instagram pracuje na tom, aby ste si po novom mohli vybrať, čo by ste chceli vo feede vidieť: Home, Following alebo Favorites (na túto vychytávku tiež veru neprišiel len tak sám od seba).
Na obchod sa už prekliknete aj cez profily tvorcov
Instagram chce tvorcom zjednodušiť prácu so značkami pridaním tlačidla “View shop” na ich profile. Pri takomto nákupe získa tvorca dokonca províziu z nákupu. 🛍️
Ide vlastne o rozšírenie už existujúceho tlačidla (zo značiek pre tvorcov).
Instagram nám umožnil spolupracovať na postoch
Spolupráca je na Instagrame vraj kľúčová a preto ste si už možno všimli, že pri postoch na Instagrame môžete využiť aj „Collabs“ možnosť. Táto funkcia umožňuje, aby mohli dva rozdielne účty pridať spoločný post. 🤝
Napríklad ja a ty pridáme spoločnú fotku s jedným popisom, ktorý sa zobrazí na oboch našich účtoch a zbiera spoločné lajky a komentáre.
Link sticker už konečne pre všetkých
Už nepotrebujete 10 tisíc followerov na to, aby ste prezdieľavali externé odkazy cez storky. Swipe up sme všetci oficálne vymenili za link sticker. 🔗
Kliknete na link sticker, vložíte adresu a je to.
WhatsApp Message Ads
Podľa Facebooku až 75 % dospelých chce komunikovať s firmami prostredníctvom správ.
Instagram preto zavádza nový typ reklamy, ktorá uľahčí prepojenie komunikácie aj cez WhatsApp. WhatsApp message Ads by už mali byť dostupné vo vašich firemných účtoch.
Stačí si svoj Instagramový biznis účet prepojiť s WhatsApp a vytvoríte si novú záložku v profile.
YOUTUBE
Automatické titulky pre všetkých tvorcov
Služba YouTube potvrdila, že jej automatické titulky živého vysielania budú teraz k dispozícii pre všetkých autorov, nielen pre kanály s viac ako 1 000 odberateľmi. To pomôže zlepšiť dostupnosť platformy pre nepočujúcich a nedoslýchavých.
Okrem toho Youtube oznámil, že v priebehu nasledujúcich mesiacov rozšíri svoju jazykovú podporu pre titulky v živých prenosoch a titulky s automatickým prekladom do ďalších 12 jazykov vrátane japončiny, turečtiny a španielčiny.
Shorts report: kľúčový content a tipy
Krátke videá sú čoraz obľúbenejšie, a preto je dobré zhrnúť si, ako na Youtube fungujú Youtube shorts. Októbrový report vám ukáže, ako pracovať so zvukovými klipmi a ako si vytvroiť publicum na Shorts. Report nájdete tu.
YouTube má aj sériu krátkych vzdelávacích videí o Shorts, ktorá má teraz až 6,5 miliardy zhliadnutí denne, čo možno stojí za check.
TIKTOK
Viac, viac, viac
TikTok zvýšil počet znakov v popise zo 100 na 300.
A to nie je všetko: predĺžil aj dĺžku videí z maximálnych 3 minút na 5.
Tringelty na TikToku
Platforma začala testovať novú funkciu priameho odmeňovania, ktorá umožňuje autorom prijímať peniaze od fanúšikov mimo priamych prenosov.
Táto funkcia je zatiaľ dostupná len pre niekoľko vybraných tvorcov, z ktorých väčšina má aspoň 10 000 sledovateľov.
TikTok ide v stopách Twitteru, ktorý začiatkom tohto roka spustil svoju funkciu „Tip Jar“. Keďže viac ľudí používa sociálne siete ako spôsob, akým si môžu zarobiť peniaze, bude to vítaný doplnok, ktorý možno povzbudí ďalších tvorcov, aby sa k aplikácii pridali.
ĎALŠIE NOVINKY
Clubhouse launchuje pripnuté odkazy
Aplikácia spustila novú funkciu pripnutých odkazov, ktorá umožňuje používateľom umiestniť externé odkazy do hornej časti svojej miestnosti.
Tieto odkazy môžu zahŕňať čokoľvek od spravodajského článku po podcast, no nevhodné odkazy budú z bezpečnostných dôvodov obmedzené. To umožňuje moderátorom pridať do svojich konverzácií viac kontextu a zároveň zvýšiť návštevnosť svojich webových stránok.
Zoom ads
Zoom bude zobrazovať reklamy používateľom na svojej bezplatnej úrovni „Basic“. Spoločnosť tvrdí, že reklamy podporia investície a umožnia jej pokračovať v poskytovaní svojej platformy používateľom bezplatne.
Používatelia základnej úrovne uvidia reklamy iba vtedy, ak sa pripoja k schôdzi, ktorú organizuje iný používateľ základnej úrovne.
Pinterest TV
Pinterest TV má byť séria živých originálnych epizód s tvorcami priamo na Pintereste.
Nové epizódy Pinterest TV pribudnú každý pracovný deň, budú zaznamenané a k dispozícii pre pinnerov, aby si ich mohli uložiť a neskôr si ich znova pozrieť.
Od 8. novembra sa epizódy budú vysielať v pondelok až piatok od polnoci nášho času na iOS aj Androide. Značky dropnú svoje produkty každý piatok a poaužívatelia budú môcť využiť aj rôzne zľavy od značiek ako All Birds, Crown Affair, Melody Ehsani, Outdoor Voices, Mented a ďalších.
A že toho bolo aj celkom dosť, čo? 😅 Ak vám tieto inšpirácie predsalen nestačili, prečítajte si niektorý z našich starších blogov. Alebo sa nechajte inšpirovať a prečítajte si o tom, ako sa Jarovi Zackovi a Martinovi Woskovi z TRIADu podarilo vydať prvú marketingovú knihu o budgetoch na Slovensku a v Čechách. S ďalšími novinkami zo sveta sociálnych sietí sme tu opäť o mesiac. 💚
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>