| Marika Tisoňová
OKTÓBROVÝ TRIADWATCH
Máme za sebou menší infarkt zo 4. októbra. 😳 Alebo to nebol infarkt, ale skôr veľké vydýchnutie všetkých marketérov? Niekto síce konečne odložil mobil z ruky preč, no niekto poriadne zacvakal. Marka Zuckerberga totižto celý 6-hodinový výpadok vraj mohol stáť 6 miliárd $, iní odhadujú, že to bolo „len“ 60 miliónov $. To, samozrejme, nie je to jediné, čo sa za posledný mesiac stalo. V našom novom blogu si opäť predstavíme to najnovšie zo sveta sociálnych sietí.
Koho doma neučili čítať, nech sa páči, tu je podcastík:
Reelsy na Facebooku
Tento nový formát sa na Instagrame úspešne uchytil a preto bola len otázka času, kedy si ho „požičajú“ aj na Facebook. Reelska na Facebooku sa už od marca testujú v Indii. Ak vás zaujíma, prečo práve tam, odpoveď je veľmi jednoduchá – v Indii je zakázaný TikTok.
Skvelá správa je, že Facebook Reels nebudeme vidieť len na našej nástenke – tento typ videí by sme mali bez problémov zdieľať v skupinách, či dokonca medzi Instagramom a Facebookom. Takže pá-pá linkové odkazy v správach. 👋
Reachový semafor
Všímate si pri nastavovaní reklám v Ads Manageri, na ktorej farbe vám šípka ukazuje veľkosť vašej cieľovej skupiny? Že nie? No tak to vás nepotešíme. Odteraz vám musia postačiť tie tri farbičky, pretože číslo veľkosti cieľovej skupiny už neuvidíme. 🚥
Po novom budeme v Ads Manageri vidieť len rozsah počtu potenciálne zasiahnutých používateľov našou reklamou. To znamená, že odteraz bude Facebook zobrazovať oveľa viac generické odhady namiesto čo najšpecifickejších. Nikto síce nevie prečo, no pravdepodobne sa tým chce Facebook kryť. Každopádne, zadať jedno číslo pre target Audience do mediaplánu bude nemožné.
Chcel tu niekto lajky?
❤️ Lajky chceli na Instagrame najskôr schovať, no a teraz ich idú presunúť do storiek. Áno, po novom si budeme lajkovať aj storky. Ak radi reagujete cez 🔥, alebo 👏, nebojte sa, reakcie na storkách zostanú. Vyzerať to bude tak, ako na livestreame – srdiečko, like budú vedľa priestoru na písanie. Počet likes a štatistiky si používateľ následne pozrie pri štatistikách o zásahu a pod.
TikTok
Boli ste na World Business evente?
Na TikToku je už 1 MILIARDA aktívnych používateľov. 😲 O tom, že platforma ide bomby, niet pochýb, a tak sme sa v septembri mohli zúčastniť ich prvého TikTok World Business eventu, na ktorom, okrem iného, predstavili hneď niekoľko features v Creator Markeplace. Napríklad:
- Značky budú môcť vyhľadávať influencerov vďaka viacerým a omnoho detailnejším filtrom.
- Zároveň môžu značky dohliadať na priebeh kampane – v princípe budú mať prístup do niečoho ako TikTok Ads Manager.
- Influenceri sa môžu prihlásiť na spoluprácu so značkou cez Open Application Campaigns. Ide o formulár, ktorý vytvorí značka. Tým pádom nejde značka za konkrétnymi influencermi, ale influenceri za značkou.
Youtube
Engagement graf vo videách
YouTube sa rozhodol, že bude do videí pridávať engagement graf, ktorý divákom ukáže časti videa zhliadnuté najväčším počtom používateľov. Niečo podobné ste mohli vidieť aj na Facebooku v roku 2016, kedy platforma podobnú vychytávku testovala. Facebook však do grafu zohľadňoval aj počet komentárov a reakcií, čo graf narúšalo, kedže častokrát vznikla diskusia v komenátroch až na konci videa. Nakoniec od týchto grafov upustil. Či však tieto grafy budú fungovať na Youtube, na to sme sami zvedaví.
Chcete profesionálny profil? Prihláste sa.
Twitter vytvoril “Professional Profile” pre firmy a tvorcov, ktoré sa môžu o tento ”update” uchádzať cez prihlášku. Na výber máte z troch rôznych verzií profilu: about, shop a newsletter. About môže pripomínať Google profil, shop zase shop na Instagrame a newsletter vyzerá byť niečo podobné, ako novinka na Facebooku – Bulletin. Znie to zaujímavo, no zatiaľ to nie je úplne domyslené. V tejto testovacej fáze ešte nemôžete meniť žiadne informácie z prihlášky o vašej firme či tvorbe – musia zostať také, ako boli v “prihláške”.
Snapchat
Peniažky za content na Snapchate
Snapchat si veľmi dobre uvedomuje, že TikTok ho oberá o množstvo používateľov, a preto robí všetko, čo môže, aby si ich udržal. 💸 Najnovšie našiel spôsob, ako môžu používatelia zarábať, a to hneď dvomi spôsobmi:
- Spotlight Challenges – challenge pre každého, kto sa chce zapojiť – stačí postnúť najlepšie video k danej challenege a môžete vyhrať hotovosť!
- Ak sa stanete tvorcom, môžete dostávať virtuálne darčeky od fanúšikov a zarábať na nich. Rovnako fungujú napríklad live streamy na TikToku. Stať sa tvorcom na Snapchate vôbez nie je ťažké, stačí vám, ak máte aspoň 100 odoberateľov, profil aktívny už min. 1 týždeň a aspoň jedno vzájomné priateľstvo.
Tak čo, idete rýchlo točiť reelska na Facebook alebo sťahujete na Snapchat? 😂 Nech už máte v pláne naložiť s týmito novinkami akokoľvek, držíme vám palce. S novými social media novinkami sme tu opäť o mesiac.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>
Do domčeka na Devíne hľadáme nového člena tímu - Junior Full-Stack Developera, čo sa rád učí novým skills a nebojí sa nových výziev - možno si to práve ty!