Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

7 dôvodov prečo sa ľudia neregistrujú

Weby sú obchod. A teraz nemyslím na vývojárske firmy a mladé dynamické „design studios.“ Hovorím o obchode ako takom – o činnosti, pri ktorej si obe strany k vzájomnej spokojnosti vymieňajú hodnoty ako napríklad peniaze alebo tovar. Vy máte super obsah, návštevníci vašich stránok zase svoje kontaktné údaje. Takže si podáte ruku a uzavrite obchod. Moje články za tvoj e-mail. Jednoduché, nie? Nie.

Registračný proces je celkom zložitá záležitosť a vždy nefunguje tak, ako si predstavujeme. Web môže mať veľa návštevníkov, ale len veľmi málo z nich sa na ňom zaregistruje. Prečo? No, keď sme web dávali dokopy, mohli sme nevedomky urobiť pár chýb. Ako napríklad …

  1. Máme za to, že registračný proces je to isté ako registračný formulár

Samozrejme je dôležité mať pekný a použiteľný formulár. Názvy nad Inputmi pre vertikálne skenovanie, absencia CAPTCHA pre pokoj duše, poznáme to. Registrácia ale nezačína vyplňovaním políčok. Ak sme návštevníka webu dostali až sem, máme už vlastne napoly vyhraté – registračný proces formulárom nezačína, ale končí. Ďalšia chyba môže spočívať v tom, že …

  1. Zabúdame na to, že registračný proces závisí na motivácií

„Ahoj, my sme Triad a robíme efektívny digitálny marketing tak, aby to bavilo nás aj našich klientov.“ Takto nejako by mohla vyzerať vaša value proposition (vlastne ani neviem, ako sa to volá po slovensky), ak by ste boli Triad. Lenže to vy nie ste, takže si musíte vymyslieť vlastné. Nezabudnite na to, že návštevníci vašich stránok sú sebci a zaujíma ich len to, čo im ponúknete. Kašlú na vašu misiu, víziu aj počet šálok kávy, ktoré ste od začiatku roka vypili. Prečo by vám mali dávať zarobiť, keď im jasne nepoviete, akú hodnotu im dáte? Prečo by sa mali registrovať práve u vás? Povedzte im to. Jednoducho a zrozumiteľne; hlavne nepreháňajte. S tým súvisí aj ďalší bod.

  1. Neosobné a nudné webové copy

Ako hovorí Adam Javůrek, v oblasti webového copy sú tri sväté slová: vy, váš a zadarmo. No schválne, skúste ich použiť všetky. Buďte priateľskí, rozprávajte sa s užívateľmi. Tlačidlo „Registrujte sa“ znie prívetivejšie než „Registrovať“, alebo „Registrácia“. Označte dôležité časti, text musí byť štruktúrovaný. A skráťte ho. Na polovicu. A potom ešte raz. Svoju výnimočnosť musíte vedieť predať počas krátkej cesty výťahom. Je váš produkt alebo obsah zadarmo? Povedzte im to. A nezabudnite – nie ste najlepší, najkrajší a neviete všetko. Dajte svojim návštevníkom jasný a zrozumiteľný dôvod pre to, aby sa u vás registrovali. Bez preháňania. Všetky slová na svete však nenahradí osobnú skúsenosť – občas na to zabudneme a potom vznikne …

  1. Obsah skrytý za registračnou hradbou

Má sa to takto: kliknem na nadpis článku, alebo na odkaz, ktorý mi ponúkne, že môžem „zistiť viac“ (To mimochodom milujem – nečaká ma čítanie, ale „zisťovanie“). Vyskočí na mňa modálne okno s formulárom a vykrikuje niečo o registrácií. Kliknem na ďalší odkaz, situácia sa opakuje. Odchádzam.

Povedzme, že si chcete kúpiť cukríky a narazíte na dvoch predavačov – Fera a Peťa. Fero vám o svojich cukríkoch začne básniť a všemožne vám popíše, ako skvele chutia. Peťo otvorí vrecúško a rovno vám ponúkne. Od koho si kúpite cukríky? Peťova obchodná taktika je postavená na princípe reciprocity: ak dáš niečo najprv ty mne, potom ti ďaleko radšej dám ja niečo na oplátku.

Takže ak máte skvelý obsah, neschovávajte ho pred návštevníkmi. Ukážte im ho. A ak ho budú chcieť vidieť viac, nech sa zaregistrujú. Keď budú vedieť, do čoho idú, tak vám svoj e-mail poskytnú veľmi radi. A mimochodom – do čoho idú …

  1. Príliš veľký záväzok

Registrácia na webe je veľké rozhodnutie. Nie, naozaj. Sú to cudzie stránky; neviem, komu patria. Komu vlastne poskytujem svoj e-mail? K čomu všetkému ho použije? Čaká ma spambox plný super tabletiek a členov nigérijskej kráľovskej rodiny? A k čomu im vlastne bude moje telefónne číslo? A PSČ? Zbláznili sa?

Tak. Buďte transparentní. Ľudia nemajú radi záväzky, takže im ukážte, že sa nemajú čoho báť. Budete im posielať newsletter? Tak im ho ukážte. Ako vyzerá, čo v ňom bude a hlavne – ako často sa na neho môžu tešiť. Môžu si účet kedykoľvek zrušiť? Povedzte im to. A pridajte aj vetu o tom, že informácie neposkytnete tretej strane (a skúste to aj dodržať). Uistite ich o tom, že to všetko im nezaberie ani minútu ich času. A ešte jedna vec: veľa webov prichádza o obrovský zdroj dôvery v očiach svojich budúcich užívateľov jednou chybou, ktorá je …

  1. Skrývanie ostatných užívateľov

Máte super web plný super obsahu, kam chodia davy super ľudí? Ukážte ich. Čo všetko tam robia? Václav práve číta článok o červených pandách? Miro práve v špeciálnej aplikácii zistil, kde vo svojom okolí môže červené pandy pozorovať? Prečo sa nepochváliť? Možno tam dokonca narazím aj na kamarátov z Facebooku. A prečo by som sa koniec koncov neregistroval, keď už sú tam moji známi, ktorí si to vyskúšali na vlastnej koži? Tomu sa hovorí social proof a viac sa o tom dozviete na Googli. Na knižky narazíte na Amazone. A vôbec, keď už sme spomenuli pár veľkých mien: práve títo veľkí hráči utrácajú milióny za UX testovanie a musia mať poriadne prepracovanou registráciu. Urobme to ako oni. To predsa nemôže dopadnúť zle, nie? Alebo áno?

  1. Opičenie sa po iných

Ak sa nevoláte Bezos, zapíšte si za uši jedno: nie ste Amazon. Ani Google, ani Alza alebo miestny opravár plynových kotlov. Vy ste vy. Pri navrhovaní registračného procesu musíte vždy vychádzať z vlastnej situácie a vlastných skúseností. Internetoví giganti samozrejme majú veľmi dobre zvládnutý registračný proces, ale nikto z nás netuší, aké sú ich ciele, štatistiky a stratégie. To, čo funguje v ich prípade, nemusí fungovať vo vašom. Na druhú stranu sa niekde inšpirovať musíte, takže …

Trocha inšpirácie

Tu máte niekoľko známych webových produktov, ktoré podľa mňa výborne zvládli registračný proces. Majú spoločnú predovšetkým jednoduchosť – jasne mi hovoria, ako mi pomôžu (či už skrz text, alebo obrázky), a okamžite mi ponúknu jednoduchú cestu k používaniu.

Tentokrát by to stačilo. Nabudúce si povieme niečo o registrácii nových zákazníkov faxom. Alebo skúsim vymyslieť niečo iné. Ďakujeme za sledovanie Triad blogu, a ak ste v článku našli chybu alebo si myslíte niečo iné, pamätajte si štyri slová: Facebook a Twitter Triády. Viete, čo máte robiť.

(Zdroj článku: TRIAD Blog CZ)

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám