Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je edge rank?

EDGE RANK je špeciálny postup, ktorým sociálna sieť Facebook určuje, kto príspevky danej stránky či užívateľa uvidí na svojej nástenke (news feede). EdgeRank v podstate vypovedá o vzťahu fanúšika k danému príspevku a stránke, kde bol príspevok publikovaný.

Facebook k zavedeniu Edge ranku donútila skutočnosť, že plocha nástenky, kde sa príspevky zobrazujú, má obmedzený priestor. Popritom počty priateľov a stránok, ktoré daný užívateľ sleduje, neustále stúpajú. Rovnako ako rastú počty príspevkov, ktoré priemerný užívateľ, alebo stránka vytvorí. EdgeRank v tomto prípade bráni zahlteniu užívateľa príspevkami a zaisťuje, že uvidí predovšetkým príspevky od priateľov a stránok, ku ktorým má vzťah.

EdgeRank sa skladá z troch faktorov:
1. Vzťah ku stránke – opisuje aký blízky má fanúšik vzťah s danou stránkou. Čím častejšie ju navštevuje, čím viac lajkuje príspevky a komentuje ich, tým vyšší má pre neho stránka „affinity score“. A to jej EdgeRank zvyšuje.
2. Váha príspevku – čím viac interakcií príspevok získa, tým je očividne hodnotnejší. Jednotlivé interakcie ale nemajú rovnakú hodnotu. „Olajkovanie“ príspevku EdgeRank zvyšuje menej, než napísaný komentár, alebo zdieľanie. Záleží aj od typu príspevku, fotografie majú iný EdgeRank než video, odkazy alebo jednoduché texty.
3. Čas od vydania – čím je príspevok čerstvejší, tým má väčší EdgeRank a tým skôr sa fanúšikom zobrazí. Je to viac menej logické, o zastaralý obsah nemá nikto záujem.

Hodnota EdgeRanku je vraj dána týmito tromi faktormi. Môžeme však predpokladať, že tieto informácie poskytované verejne Faceboookom nie sú úplné. Do hry vstupujú aj ďalšie faktory a ich váha sa mení v čase. Rovnako to robia aj vyhľadávače, ktoré svoje postupy prísne chránia, aby nešlo jednoducho ovplyvniť výsledky vyhľadávania.

Viac o tom, ako Facebook zametá príspevky pod koberec, sme napísali tu.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám