| Jaro Horváth
5 zmien, ktoré ovplyvnia biznis na Facebooku v roku 2015
Už je to niekoľko rokov, čo sa vždy koncom starého / začiatkom nového roka šíria zvesti o tom, že Facebook ako platforma skončil. Rovnako to už niekoľko rokov nie je pravda a Facebook si stále viac-menej ide svojou, z roka na rok ziskovejšou cestou. Napokon, značky sú na Facebooku len vtedy, keď sa im to oplatí a z jedného investovaného eura urobia priamo či nepriamo X-krát viac eur.
Čo si teda Facebook prichystal pre biznis v roku 2015?
1. Znižovanie organického zásahu
Facebook chce menej produktových postov, o ktorých sa tvrdí, že prekážajú používateľom. Na druhej strane však značkám naznačuje, že v prípade sponzorovania takéhoto postu mu to až tak veľmi vadiť nebude. 🙂 V skratke: od januára 2015 bude Facebook penalizovať posty (tzn. znižovať ich neplatený reach až k nule), ktoré:
- tlačia ľudí ku kúpe výrobku alebo aplikácie,
- presviedčajú ľudí, aby sa zapojili do prvoplánovej súťaže bez reálneho kontextu,
- obsahujú rovnaký obsah, ako ste použili v platenej reklame,
Podrobnejšie sa tejto téme venoval kolega Juraj tu.
2. Upravené “right column” ads
Facebook už v prvej polovici roka 2014 ohlásil zmeny vo formáte “right column ads”. Tie sa nezobrazujú používateľom na mobilných zariadeniach, ktorých je čoraz viac a „vďaka“ tomu ich mnoho marketérov neuznáva. Facebook teraz pyšne oznamuje, že nový – väčší formát reklám zaznamenáva o 29% lepšie výsledky v zaujatí pozornosti používateľa a o 46% vyššiu efektívnosť, že si používateľ správu v reklamnom formáte aj celú prečíta.
3. Viac “Call to action” na Facebook pages
Ruka v ruke s tým, ako Facebook naznačuje, že značky budú musieť pootvoriť svoju peňaženku o trošku viac, sa snaží prinášať aj benefity pre ich biznis, aby svoje „zdražovanie“ vyvážil. Medzi prvé lastovičky probiznisového prístupu patrí “Call to action” button, pridaný do oblasti cover fotky, hneď vedľa “Like button“. Vybrať si môžete z možností:
– Book now, – Contact us, – Use app, – Play Game, – Shop Now, – Sign Up, – Watch Video
4. Video (opäť) v popredí
Video content zažíva na sociálnych sieťach svoju reinkarnáciu. A to vďaka updatu zo strany Facebooku, ktorý (logicky) tlačí do popredia postovanie videí natívne na FB, a to na úkor špecializovaných portálov (youtube, vimeo a podobne).
Video sa spúšťa automaticky (pokiaľ si to používateľ v nastaveniach nezakáže). To zvyšuje šancu, že si video v inak statickom news feede používateľ všimne a zároveň to automaticky zvyšuje počet views. Facebook hlási globálne o 75% viac videoobsahu na sociálnej sieti. A bude to rásť.
5. Content marketing v praxi
V roku 2015 už nebude platiť to, čo som často počul v roku predošlom. Že content marketing je ako Yeti. Každý o ňom počul, ale v praxi ho ešte nikto nevidel. Alebo ak videl, tak o tom ani nevedel, takže vo výsledku to ani content marketing nebol. Pričom práve správna analýza komunikácie značky, nové strategické smerovanie a spolupráca všetkých častí (ATL aj BTL) v content marketingu ukáže, ktorá značka (a jeho agentúra) to vie a komu ostane čierny peter. A práve Facebook v celej svojej komplexnosti a rýchlosti doručenia správy bude hrať prím. My v TRIADe makáme na bielom Petrovi. 🙂
A čo značky a rok 2015 na FB?
Podľa toho, ako sledujem dianie a diskutujem so social media špecialistami u nás ale aj v zahraničí, nateraz nie je opustenie Facebooku pre veľké značky relevantné. Dôvody?
1. komplexnosť a prepracovanosť reklamných možností oproti iným sieťam,
2. nižšie počty používateľov na iných sieťach,
3. potreba vynaložiť nové (a veľké) prostriedky na vybudovanie fanúšikovskej bázy na iných sieťach.
Čo z toho všetkého vyplýva? S Facebookom na večné časy a nikdy inak.*
*ponuka platí výhradne pre rok 2015 🙂
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>