Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Facebook už vaše promo posty nezobrazí. Zachovajte paniku.

Facebook oznámil ďalšiu veľkú novinku. Týka sa všetkých, ktorí ho používajú ako jeden z predajných kanálov, ale do sponzorovania postov sa príliš nehrnú. Ak ste zo skupiny “šak mám nazbieraných X tisíc fanúšikov, budem tam šiť svoje produkty, pokým to len bude možné”, nasledujúce riadky vás príliš nepotešia.

V skratke. Facebook spravil prieskum a prekvapivo znovu opäť raz zistil, že ľudia vo svojom newsfeede nechcú žiadne zľavy, promo akcie a “kúp si teraz messages”. Ľudia chcú veci, o ktoré sa logicky zaujímajú; priateľov, obľúbené pages a veveričky kradnúce GoPro kamery. Niektoré pages sú s reklamným posolstvom dokonca otravnejšie ako samotná Facebook reklama. Preto sa s tým vo Facebooku rozhodli vysporiadať rázne a bez kompromisu – vytvorili červený blikajúci UNLIKE BUTTON #joke :D.

  • Facebook trošku zvláštne predpokladá, že ľudia z vlastnej vôle sledujú stránky s otravným obsahom. Sú to konkrétne:
  • 1. príspevky, ktoré tlačia ľudí ku kúpe výrobku alebo k inštalácií appky
  • 2. príspevky, ktorú presviedčajú ľudí, aby sa zapojili do prvoplánovej súťaže alebo lotérie bez reálneho kontextu (aký je reálny kontext Facebook neprezradil)
  • 3. príspevky obsahujúce rovnaký obsah, ktorý ste už použili v reklame

Čo je však podstatné, bavíme sa len o organickom (neplatenom) zásahu. A práve vyššie spomenuté typy neplatených príspevkov plánuje Facebook penalizovať. Neznamená to, že sú zakazané, ako to popísali iné zdroje. Máme sa však pripraviť na rapídny pokles neplatených produktových postov v newsfeede uživateľov. Celkom silné vyhlásenia, nemyslíte? Stane sa tak v Januári 2015.


Úprimne som zvedavý, ako to zasiahne stránky zľavových portálov. Ich cieľ je predsa predávať zľavy cez Facebook. A práve preto ich aj ľudia sledujú, nie?

Čo si Facebook myslí, že robí:

Zmeny prinútia marketérov komunikovať na Facebooku zaujímavejšie, žiadny hardsell. Nemajú inú možnosť, len byť kreatívni a tvoriť zaujímavé mikropríbehy v postoch. Nedá sa len predávať a predávať.

Váš produktový post bojuje v newsfeede s príspevkami od priateľov, vašich záujmov, médií a so svetom zvieratiek. Ak nevyzdieľate status, ktorý zaujme, tak sa ani nesnažte. Nestojí to za to.

Čo si my myslíme, že robí

To, čo doteraz. Znižuje neplatený zásah stránok, ktorý sa už teraz pohybuje na nízkej úrovni. Máme reálne skúsenosti, kde pri stránke s 30 000 fanúšikmi dosahujeme neplatený zásah menej ako 1%; kreativita – nekreativita. Už dávnejšie odporúčame našim klientom vyhradiť si mesačný rozpočet na sponzorovanie postov a spolu s neplateným zásahom namixujeme efektívnu komunikáciu. Zmena sa našich klientov nedotkne.

Facebook sa tiež vyhovára na kvalitnejší newsfeed bez škaredých produktových postov. Ak si ho však značka zasponzoruje, škaredý-neškaredý, uvidíme ho všetci. A tu už sa nás nik nepýta, či chceme alebo nie, či sme fanúšikmi alebo nie. Ak človek vyhovuje cieleniu, Facebook mu reklamu s radosťou naservíruje.

Chcete predávať svoje produkty na Facebooku? Kľudne. Ale zadarmo to nebude. Facebook si pýta svoj podiel.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>