Newsletter – kedy je najlepší čas pre posielanie?

Je lepšie posielať newsletter v noci, cez obed alebo na večer? V pondelok, stredu alebo radšej na víkend?  Verte, že čas kedy newsletter rozošlete má priamy vplyv na jeho výsledky a tak sa oplatí poznať ten správny timing. Pravdou je, že neexistuje univerzálny, najlepší timing kedy posielať.
V tomto článku nájdete zopár nápadov ktoré stoja za testovanie.

Pri stanovení správneho času pre rozosielanie newslettera veľmi záleží od vašej cieľovej skupiny, charakteru newslettera a produktu. Štúdie sa v tejto otázke veľmi rozchádzajú a zistenie najlepšieho času pre posielanie newslettera je na vás, vašom testovaní a následnom porovnaní výsledkov (Open rate, Click Rate, konverzie). Vyskúšajte testovať toto:

1. Deň v týždni (zahrňte aj víkend)

Viacero štúdií sa zhoduje na tom, že vhodné dni na rozosielanie newslettera sú utorok, streda a štrvtok. Je to celkom logické. Pondelok ako začiatok týždňa býva hektický, často spojený s plánovaním týždňa a poradami. V piatok zase panuje u väčšiny už víkendový režim a tak open rate padá. Zaujímavý môže byť aj víkend (napr. ako podpora nedeľných nákupov v onlineshope a pod.). Skúste split test posielaný v rovnaký čas ale rozdielne dni. Newsletter rozdeľte na menšie časti a na konci týždňa budete mať vo všetkom podstatne jasnejšie.

2. Hodina v rámci dňa

Newsletter timing

Vačšina zdrojov a aj naše skúsenosti hovoria, že najviac emailov je otvorených pred desiatou hodinou doobeda. Naproti tomu iné zdroje tvrdia, že posielanie v noci alebo skorých ranných hodinách je najhoršie čo môžete urobiť, pretože váš newsletter zanikne medzi spamom doručneným v noci. Nám sa to však napríklad vôbec nepotvrdilo a tak je najlešie nechať rozhdnúť split test. Pošlite rovnako veľkú dávku v noci, ráno, na obed a ku koncu pracovnej doby. Už na druhý deň budete môcť porovnať výsledky a nájsť odpoveď vhodnú pre vás.

3. Deň a hodina pôvodnej registrácie newslettera

Čas, kedy si vaši subscriberi zaregistrovali newsletter vám vie taktiež napovedať kedy sú online a pracujú s emailami a teda kedy je celkom slušná pradepodobnosť, že si newsletter otvoria a prečítajú. Agregujte dáta, nájdite prienik a testujte.

4. Firemné email adresy vs. freemaily

Zaujímavý test ktorý môže zlepšiť výsledky vášho newsletteru, je segmentovať databázu podľa toho, či je adresa z freemailu (gmail, zoznam, azet, centrum…) alebo korporátne adresy. Keď takto rozdelíte databázu, skúste rozoslať newsletter na freemaily napr. cez víkend a ostatné – pracovné cez pracovný týždeň. Výsledky porovnajte so štandardným posielaním. Za pokus to určite stojí.

5. Analyzujte dáta z minulých newslettrov

Nazrite do výsledkov minulých emailingov. Pozrite sa v ktoré hodiny boli najviac otvárané, v ktorý deň v týždni ste newsletter posielali a aké mali priemerné výsledky. Tieto dáta môžu byť pre vás cenným podkladom pre testy alebo priame rozhodnutia.

Prajem úspešné testovanie! Našli ste už svoj ideálny timing?



Komentáre