Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo je content marketing?

Fráza, pri ktorej vám Google vyhodí 361 mil. výsledkov, patrí v súčasnosti do povinnej výbavy každého, kto si pod meno na vizitke hrdo píše „marketingový manažér“. Patríte aj vy medzi tých, čo sa content marketingom radi oháňajú, no nie úplne tušia, čo v sebe ukrýva?

Definícií content marketingu (čiže obsahového marketingu) je presne toľko, koľko výsledkov má táto fráza v Googli. Ak nie viac. S azda najvýstižnejšou (niet divu, veď ju majú aj v názve stránky) sme sa stretli na webe Content Marketing Institute, ktorý hovorí toto:

“Content marketing je marketingová technika, pri ktorej sa vytvára a zdieľa hodnotný, relevantný a konzistentný obsah za účelom zaujať a získať si jasne určené publikum – to všetko s cieľom dosiahnúť takú reakciu zákazníka, ktorá vám prinesie zisk.” Okrem toho je to jeden z top buzzwordov roku 2014.

Ako ďalej dodáva Forbes vo svojej odpovedi, čo je content marketing, kľúčovým slovným spojením je hodnotný obsah. Práve ten odlišuje akýkoľvek obsah (z ktorého váš potenciálny zákazník nemusí mať žiaden osoh, t.j. nemá preňho hodnotu) od niečoho, čo mu ľubovoľným spôsobom pomôže v neľahkom živote človeka 21. storočia (napríklad mu odpovie na otázku či sú hranolky z McDonald’s umelohmotné alebo nie).

Je pritom úplne jedno, či robíte B2B alebo B2C marketing. Hodnotný obsah totiž dokážete vytvoriť tak pre koncových spotrebiteľov (ľudia) ako aj pre firmy (za ktorými sú zase len ľudia). Medzi najpoužívanejšie techniky content marketingu patria infografiky, webstránky, podcasty, videá, (e)knihy, blogy, appky či prezentácie. Že ešte nič z toho nerobíte? Tak chytro za počítač.

Experti na content marketing z Contently vybrali týchto 10 kampaní za najlepšie content marketing počiny roka 2014. Z videí sa nám najviac páčili Jeff Goldblum v Enhance Your Lightning (od General Electric), Dear Kitten séria (od Puriny) či Honda Civic Type R v The Other Side (tušíte správne, od Hondy). Skvost z dielne Wieden+Kennedy London si môžete vychutnať znova na tomto linku.

Ak už máte vytvorenú content marketing stratégiu, jej integrálnou súčasťou by mali byť aj sociálne siete, kde budete vytvorený obsah zdieľať (v origináli social media content). V Triade pri každodennej práci pre množstvo rôznorodých klientov jasne vidíme, že práve sociálne siete tvoria nezastúpiteľnú úlohu pri šírení hodnotného obsahu. No ešte predtým než vypostujete svoju prvú infografiku alebo nebrandované video, čo sa má stať virálnym, Social Media Examiner radí toto: identifikujte, kde sa vaši potenciálni zákazníci nachádzajú (ak sú iba na Facebooku, zbytočne budete vymýšľať kreatívnych 140 znakov pokope), následne vytvorte pre nich hodnotný obsah so správnym timingom a majte očiuši otvorené – je totiž dôležité sledovať aká je reakcia vašich potenciálnych zákazníkov.

V prípade, že vyššie zmienené rady dodržíte a prejdete si aspoň za hrsť z týchto ideí, nie je vylúčené, že aj vám sa raz podarí čosi tak veľkolepo jednoduché ako je tento tweet od Doritos z vlaňajšieho Super Bowlu XLVIII (2014). V Amerike populárny výrobca tortilla čipsov sa rozhodol, že zopár šťastlivcom rozdá lístky na finále amerického futbalu, no pod jednou podmienkou – musia si obliecť oranžové tričko. Rozdané lístky boli rozmiestnené tak, aby výsledný obraz predstavoval jeden tortilla čips. Ako dodáva server Business2Community, nielenže v tej chvíli dostal hlad celý štadión, no Doritos to mohli vypostovať na tisícky svojich followerov a dosiahnuť tak parádny engagement. Mňam!

Screen-Shot-2015-02-0

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám