Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Žijeme hokejom. Všetci?

Úprimne priznávam, že nepatrím medzi odborníkov na hokej. Počas prvých 5 minút zápasu sa potrebujem zorientovať, ktorí sú tí naši (ak práve hrajú). Zmätená som ak náhodou od posledného zápasu zmenili farbu dresov. Väčšinou sa pýtam hlúpe otázky typu: „Hrá aj ten Demitra? Ten je pekný“.

Rozumiem však eufórií fanúšikov, ktorá sprevádza hokejové majstrovstvá. Keď sme sa stali majstrami bola som rovnako nadšená ako všetci ostatní. V ten májový večer  roku 2002 som určite vyobjímala najväčší počet neznámych ľudí v mojom živote.

Nuž, a rozumiem dokonca aj marketingovému šialenstvu okolo majstrovstiev. Je to určite skvelá príležitosť pripomenúť sa, ba o čo viac – spojiť fanúšikov pod vašou vlajkou. A tak si v dnešných dňoch coca-colu môžete kúpiť v hokejovom obale, vypočuť si asi 4 rôzne hokejové hymny, a supermarkety vám poskytnú širokú škálu fanušikovských rekvizít (rapkáče, smiešne veľké rukavice atď.).

Smiešne to začína byť v momente, keď rádio Expres vyjde s kampaňou „Hráme naplno, fandíme naplno“ a vo Fun Rádiu vás komentátor začne presviedčať, že jedine ich rádio, je to ktoré fandí skutočne naplno. Rádia teda pokračujú marketingovej „naháňačke“, kto bude viac úspešný v tej istej téme.

Potom dostanete newsletter od hotela Albrecht, ktorý patrí medzi tie na vyššej úrovni, ako tiež žije hokejom. A žije presne tak isto hokejom ako ďalších 450 krčiem v Bratislave. Hokejová atmosféra v salóniku mi nejako nejde do kopy s pocitom, že počas majstrovstiev sa môžete legitímne vybliakať, v krčme plnej rovnako nadšených ľudí ako vy.

S Figarom (?!) si môžete zahrať hokej on-line a nezabúdajme, že Avion je oficiálny shopping place Slovenskej hokejovej reprezentácie.

No a v neposlednom rade je tu „prekvapko“ hokejovej sezóny – billboardy Slovenskej národnej strany.Je skvelé, že sa aj politický marketing u nás prebudil a aspoň niekto robí udržiavacie kampane skôr ako pol roka pred voľbami. Pocit rozpačitosti vám na diaľnici však ostane aj ďalších 30 kilometrov.

Čo z toho vyplýva?

Aby kampane neboli trápne asi tak ako prehra s Kazachstanom, je dobré si uvedomiť:

  1. Nie každý produkt je vhodné marketovať počas majstrovstiev či napojiť na ne. Pivo a krčmy určite fanúšikovia využijú. Tlačiť na to, že aj váš produkt je „hojekový“ je zbytočné, a zahadzovať celú vašu doterajšiu komunikáciu  môže byť aj kontraproduktívne. Preto krava Milka nemá oblečený hojekový dres  (predsa len je z Rakúska), podprsenky vo farbách vlajky si kúpi len máloktorá žena a kaleráby nie sú akciovou superstar tých dní.
  2. V týchto dňoch hrozí, že ak si hokej vyberiete ako leitmotív kampane, stratíte sa v mase rovnako ladenej komunikácie. Nehovoriac o tom, že si môžete byť istý, že niekto z vašej konkurencie už týmto spôsobom komunikuje, alebo to plánuje. Pri písaní článku, som mala menší problém spomenúť čo ne-hokejové som za poslednú dobu videla.
  3. Zabudnúť na iné ako fanúšikovské cieľové skupiny sa nemusí vyplatiť. Reštaurácie či nápoje nepožívajú len hokejoví experti. Nedá sa odporovať, že v danej dobe sú najdôležitejší, ale kde majú alternatívu tí, ktorých hokej nezaujíma? Kaviarne pokojne môžu komunikovať tým, že u nich sa hokej nepozerá, a okrem iného mať marlenku či dobré víno v akcii.
  4. Zabúdať na ženy – fanúšičky sa tiež nevypláca. Len z mojich bežných pozorovaní, počet žien, ktoré počas majstrovstiev pijú pivo, narastá minimálne dvakrát. Lenže, väčšina z nás – nepiváriek si dá tak jedno-dve, pretože horké 12% sa jednoducho piť nedajú. Sú aj iné pivá či príchute ktoré ženy ocenia. Launch Radler-u v tomto období je jeden z najlepších nápadov, a to bez násilného spájania s majstrovstvami. Veľké množstvo žien si ho počas zápasov, tak či tak vychutná.
  5. Sledujte náš blog, pretože my sledujeme hokejový marketingový ošiaľ.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

SKÚSENÝ ART DIRECTOR - Máme miesto (a veľa lásky a piva) pre skúseného Art Directora, ktorý je vo svojom živle, keď môže pretaviť nápady na koncept či kampaň do vizuálnej podoby. Človeka, ktorý sa neuspokojí s hocičím a rád posúva svoje hranice a aj hranice ostatných v teame. Si náš typ? Napíš nám odpovede, ktoré keď si prečítame, nebudeme už chcieť nikoho iného.

PHP BACKEND DEVELOPER - Máš na boj proti škaredým bugom? Do nášho developerského tímu hľadáme niekoho, kto si už prešiel prácou na viacerých webových projektoch a teda nie je úplný noob. :) Máme projekty na to, aby si sa vrhol hlbšie do riešenia komplexnejších projektov a kolektív, ktorý si zamiluješ! Viac o pozícii >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám