| Ivan Hanák
#webexpo 2016 očami 👀 účastníkov
Pražská Lucerna opäť raz žila, tentokrát nie kultúrou, ale webom.
23. a 24. septembra sa vo vyššie spomínaných lucernovských priestoroch konala jedna z najväčších konferencií s tématikou webu, dizajnu a UX v strednej Európe, WebExpo Prague.
Triad sa jej zúčastnil vo svojom česko-slovenskom zložení, zložený z developerov, grafikov, analytika a stratéga.
To je aj dôvodom, prečo sme mali možnosť okúsiť skoro každú prednášku počas úzko nabitého programu a popri tom premýšľať, s čím oboznámime ostatných triaďákov na internom inspiration camp-e.
Prvú časť našej posádky zaujali výhradne prednášky týkajúce sa programovania.
Davida (náš David je totižto David, nie Dávid 🙂 ) najviac zaujala tá s názvom How to Successfully Grow a Code Review Culture od Niny Zakharenko z Braintree, odkiaľ sme si odniesli to najmä to, že aj v reklamných agentúrach, resp. firmách, ktoré nie sú primárne zamerané na programovanie, si vieme (a máme) nájsť čas na samotnú review kódu, a to z toho dôvodu, že to má len benefity… prekvapenie, že? 🙂
Najväčším benefitom je, že: týmto máme väčšiu šancu nájsť bug pred tým, než náš klient (nie nadarmo sa hovorí, viac 👀👀, viac rozumu).
Front-end webu
Naši dvaja front-enďáci si vychutnali predovšetkým prednášky o CSS a javascript-e.
Napríklad tú s názvom The right layout tool for the job obsahovo zameranú na flexboxový layout (ktorý na niektorých projektoch už použitý máme, ale nový pohľad na veci vždy poteší).
Alebo tá s názvom Refactoring CSS Without Losing Your Mind od rečníka Harryho Robertsa, ktorý nám porozprával výhody a nevýhody refaktorovania CSS kódu – jeho prednášku si môžete pozrieť na linku vyšsie.
Poďme analyzovať
Týmto končíme developerskú tému a presúvame sa k e-shopom a nakupovaniu na internete.
Táto tématika zaujala najmä nášho analytika Rada.
Konkrétne išlo o prednášku s názvom RFM analýza, kde nám Jan Tichý porozprával o jednoduchej segmentácii zákazníkov e-shopov, resp. aký spôsob komunikácie je vhodné použiť na akú skupinu zákazníkov.
Klasický príklad: po objednaní tovaru v novoobjavenom e-shope nám stránka zobrazí tlačidlo: „Odporučiť známemu“, no keďže sme noví zákazníci, e-shopu v podstate neveríme, takže nemáme dôvod odporúčať ho. Ak tam však už nakúpime po druhýkrát, dôvod, prečo by sme tento e-shop odporučiť mohli, práve vznikol. 🙂
Ďalším krásnym príkladom je vernostný program, resp. lojalitný program, čiže po tom, čo u nás zákazník nakúpi, odmeníme ho bodmi, ktoré po dosiahnutí určitého počtu pre neho znamenajú zľavu. Takéto lákadlo by sme podľa Jána nemali použiť na dlhodobých zákazníkov, keďže oni sú voči nám už lojálni. 🙂 Aby sme si ich udržali, tak takýmto zákazníkom poskytneme napr. lepšiu customer care, proaktívne ich odmeníme darčekom, atď…
Podnikanie, motivácia a úspech
Ak vám tieto slová nie sú cudzie, tak vedzte, že ste v správnej časti článku.
Inovátor, sériový podnikateľ a Angel investor, motivačný a zábavný rečník, to je Evan Luthra.
Stal sa milionárom v 15. rokoch, v 16. bol rečník v Googli, v 17. pre TEDx.
„Do not dream big, dream bigger.“
Evan bol jeden z najvýrečnejších, najenergickejších a najexcentrickejších rečníkov na tohtoročnom WebExpe.
„Winners never give up.“
Evanova prednáška bola plná motivácie, citátov a povzbudivých fráz.
„Accept problems and make them work for you.“
Hoci všetky tieto motivačné citáty na internete sa nám môžu javiť ako klišé, týpkovi to očividne funguje a jeho biznis prekvitá 🙂 .
Brány k fenomenálnemu úspechu sa vám otvárajú sem 🙂 .
Ako prísť o miliónový nápad?
Všetci sa asi zhodneme na tom, že ak máme odletieť do San Francisca z Viedne namiesto Prahy (pretože je to lacnejšie), cestou do Viedne vlakom si nekúpiť pivo vo vlaku za 100 Kč, ale radšej z vlaku vystúpiť a kúpiť lacnejšie pivo v krčme v Českej Třebovej, zatiaľčo nám ten vlak ujde, zaplatiť 6500 Kč za taxík do Brna a skúsiť ten vlak dohnať, samozrejme ten vlak nestihnúť, ale stihnúť ďalší o pár hodín, šťatlivo sa dopraviť do vytúženej Viedne a odletieť – a to všetko kvôli tomu, aby sme uštetrili pár korún na pive (a utratili 6000 Kč) – sa môže zdať ako šialený zážitok, najmä pre tím z Avocode, ktorý pri otázke, či by také niečo podnikli znova, jednoznačne odpovedal: Hell yeah!
Prednáška s názvom The price of not selling your company predčila všetky očakávania a nadchla (asi) každého poslucháča po dlhom prednáškovom dni.
Vu Hoang Anh nám porozprával, ako sa o Avocode, ktorý vtedy ešte nemal takmer žiadnu hodnotu, už vtedy zaujímali investori. Tí, podľa slov Vua, nechceli kúpiť firmu, chceli kúpiť talent ľudí ochotných vytvoriť produkt. Všetko sa pekne dozviete tu.
Dáme kávičku?
Ale len na WebExpo 🙂 .
Tento ročník WebExpa si budem pamätať, ak už kvôli ničomu inému, tak minimálne kvôli výbornej káve ☕️ , za ktorú organizátorom ďakujeme.
Vidíme sa o rok.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>