Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Aká bola 10-dňová agentúra 2016 alebo
našich desať dní na reklamnom javisku

Určite ste už čosi počuli o desaťdňovej agentúre, alebo ste minimálne zaregistrovali nejaké tie mladistvé tváre, ktoré sa na vás usmievajú z fotiek TRIADovského Facebooku. Tak to sme boli my. Na 10 dní sme sa infiltrovali do agentúry a robili to, čo sa tam robiť má.

Nebolo to o nazeraní cez rameno ostatným, ako to niekedy na stážach býva. Boli sme mini agentúra, ktorá mala 6 členov a reálne pracovala na zadaní od O2 Slovakia. Mali sme dva týždne na to, aby sme vypracovali a predali naše nápady tak, aby sa klientovi páčili a aby ich chcel aj zrealizovať.

Každý mal v našom tíme svoju úlohu. Bolo fajn byť v kolektíve, v ktorom každý vie, čo sa od neho očakáva a predpokladá sa, že je v tom najlepší. Hoci sme mnohokrát sami o sebe pochybovali a trošku sa vo vlastnej pozícii strácali, vedeli sme, že ostatní sa na nás spoliehajú, a to nás hnalo dopredu.

Hneď v prvý deň sme šli za klientom a pripadali si „veľavážene“. Predsa len, v presklenej zasadačke s výhľadom na Bratislavský hrad nesedávame každý deň. Zadanie bolo jasné a sám klient chcel, aby sme sa pri jeho vypracovaní bavili, pretože to potom z našich nápadov bude cítiť. Tak sme na to mysleli celých desať dní a pomedzi stres, paniku, brainstormingy, prednášky, porady a obedy sme vtesnali aj zábavu.

Rozhodli sme sa, že sa s vami podelíme o to, čo nás tešilo, desilo, bavilo, prekvapilo, skrátka to, čo z 10-dňovej agentúry urobilo „našu desaťdňovku“, našich desať najlepšie využitých septembrových dní.

Dobrý brainstorming nikdy nie je zlý

Na búrku mozgov sme sa tešili hneď od začiatku, aj keď sme presne nevedeli, ako to prebieha. Naši mentori nám však ukázali, ako na to, a zrazu sa to rozbehlo. Nápady len tak lietali a farebné papieriky sa míňali. Naučili sme sa, že žiadny nápad nie je zlý, len existujú aj lepšie; keď však príde ten správny, nadchne všetkých naraz. Byť pri kreatívnom procese a zrode nápadu znamená vytvoriť si k nemu osobný vzťah. Ten nás motivoval a nabudil viac ako tri kávy z nemeckého pressovar-u.

Za všetko môže čas

Ten najviac znepokojoval našu account manažérku Frederiku. Nič sa nestíhalo, na nič nebol čas a už včera bolo neskoro. To sme si síce mysleli, no nakoniec sme toho stihli ešte viac, než sme mali. Ak nás niečo hnalo dopredu, tak to okrem Frederiky boli aj ľudia z TRIADu, ktorí k nám neváhali nakuknúť a v tej najnevhodnejšej chvíli sa opýtať, či už to máme celé hotové. Vždy je na všetko málo času, no aj tak sa vždy všetko krásne stihne – také malé každodenné agentúrne zázraky, na ktoré sme časom začali veriť. 🙂

Time

 „Budem mať pre teba jedno zadanie, OK?“

Úlohy navyše nás vždy zbrzdili, ale aj tak sme sa na ne vždy tešili. V duchu hesla našej videomaker-ky Katky „Už teraz to mám hotové!“ sme prisľúbili všetko a každému, aj keď sme nestíhali. Chceli sme otestovať samých seba, ako by sme to zvládli a tešili sme sa na feedback, nech už bol akýkoľvek. Hoci sme boli mysľou a dušou stále pri našom hlavnom zadaní, mysleli sme aj na seba a na to, že z tých desiatich dní treba vyžmýkať čo najviac skúseností, preto nás úlohy navyše vždy potešili.

V pohodičke

Hovoriť o tom, že netreba stresovať, môže fakt len ten, kto to už má za sebou. Tentokrát to vyšlo na nás, cha! Ale vážne. Stres síce môže niekoho nakopnúť a motivovať k lepším výkonom, no pochybovanie, ktoré je s ním spojené, už veľmi nie. Ak neberiete všetko až tak smrteľne vážne, častokrát vám napadnú tie najlepšie veci – a tak to bolo aj u nás. Keď sme mali pohodu v kancelárii, vznikali zlepšenia, doplnky, či prémiové nápady. A smrteľne vážna  a seriózna nemusí byť ani prezentácia klientovi, ako sme si doteraz mysleli. 🙂

Trpezlivosť

Ani TRIAD nepostavili za jeden deň. Snažiť sa za dve sekundy vymyslieť ideu, prísť s nepriestrelným insightom a dokonalým sloganom je blbosť. Treba byť síce rýchly, pretože času je málo a na zdržiavanie sa drobnosťami nie je čas, ale netreba strieľať dve na tri. Počas desaťdňovky sme sa naučili, že treba mať trpezlivosť najmä sám so sebou, pretože to najlepšie ti ešte len napadne.

Uč sa

Počas desiatich dní sme mali kopec prednášok od našich mentorov, ktorí prišli vždy, keď sme to najviac potrebovali, a ukázali nám ďalšiu cestu, o ktorej sme nevedeli. Naučili nás veľa vecí a neustále inšpirovali. Z TRIADu si odnášame aj nové motto, ktoré sa tu veľmi prirodzene vznáša vo vzduchu: neustále sa vzdelávaj – lebo vždy je v čom.

10-dňová je veľká príležitosť dostať sa do reklamky, zistiť, ako to v nej prebieha, a ešte po sebe aj niečo zanechať.

Ak teda chcete pracovať v reklamnej agentúre, tak sa tam choďte pozrieť, zistite, ako to tam funguje a potom sa ešte raz opýtajte sami seba, či chcete robiť v reklamke. Môže to dopadnúť len dobre – buď to už  nikdy nebudete chcieť zažiť, alebo vás to nadchne a urobíte všetko preto, aby ste to zažívali každodenne… ako my.

TRIAD, ďakujeme 🙂

za tím 10-DŇOVEJ
Daja

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám