| Kollča
Ako vybabrať s Facebookom
Každý social media manager sa sem-tam ocitne v úzkych. Je to normálka. Všetky social media platformy majú svoje pravidlá a ovládať ich podrobne je nemožné. Zároveň stačí, že idete na dofču a zmeškáte trilión updatov. Dokonca sú veci, ktoré juniorom a často ani seniorom pri navrhovaní reklamy na sociálnych sieťach nenapadnú a po vypostovaní im stíska riťky, pretože to nie je tak, ako by malo.
Dennodenným brázdením Facebooku sme prišli na rôzne rady a fintičky, ktoré si v našom social media tíme medzi sebou zdieľame z pokolenia na pokolenie. Aby sme ušetrili vrásky na čele aj vám, spísala som 4 rady, vďaka ktorým môžete využiť čas efektívnejšie, než pátraním po odpovediach.
V tomto blogu si povieme o tom, ako sa vyhnúť rozpixelovaným fotkám, ktoré vyzerajú nekvalitne napriek tomu, že sú megaveľké, spísala som aj 3 možnosti, ako sa dá editovať needitovateľný post, rozlúskneme večný problém s event cover fotkou aj to, že boostovať albumy nie je až také jednoduché. Posvieťme si teda na dilemy Facebooku.
1. Rozpixelované farby
Obsahuje váš vizuál v poste červenú farbu (poprípade žltú, bordovú…) a vždy keď ju vypostujete, tak má divné fľaky? Snažíte sa, aby boli obrázky v čo najväčšej kvalite a napriek tomu sú po vypostovaní škaredo rozpixelované?
Otestujte si vypostovanie vizuálov najprv na testovacej stránke a skúste prípadnú chybičku krásy vylepšiť napríklad tým, že:
- obrázok bude vo formáte PNG,
- využijete menší rozmer, napr. v štvorcovom formáte max. 600 x 600 pixelov,
- zmenšíte vizuál pomocou pandy: https://tinypng.com/ – toto by fakt malo pomôcť
2. Editovanie textu sponzorovaného postu
Post je konečne vonku, šupli ste do boostu kilečko a zrazu BUM -> preklep. Máte problém, pretože možnosť editovať post zmizla rovnako, ako vaša nádej na úspech. Našťastie vieme o troch možnostiach, ako sa dá upraviť text postu, na ktorý sa viaže reklama. Žiaľ, z neznámeho dôvodu nefungujú všetky 3 pri každej stránke a každému adminovi. Skúste si ich teda od A po C (btw. C-čko je zaručená tutovka ;).
A) Aplikáciou Pages
Niektorým šťastným stránkam a adminom ide upravovať zapromované posty v mobilnej aplikácii Pages. Máte v nej túto možnosť? Tak to patríte medzi vyvolených, gratulujem!
B) Aktívnosťou
Pokiaľ vám táto možnosť chýba, pozastavte aktívnosť reklamy a možnosť by mala naskočiť.
C) Vymazaním
Stále nič? Posledná najradikálnejšia možnosť je vymazanie reklamy z business managera. Stratíte síce údaje o performovaní vyspendovaného budgetu, ale vyhnete sa trapasu (spravte si pred odstránením kampane screenshot zo štatistík a vybavené).
3. Rozmery titulnej fotky eventu
Pripravili ste si krásny event a idete o ňom dať vedieť celému svetu? Jeho vyzdieľaním však vizuál, ktorý máte nastavený ako cover fotku eventu, naberá iné rozmery a titulná fotka sa orezáva do veľkosti link postu. Ak to nevezmete do úvahy ešte pred vytvorením cover fotky, nemusí sa vám v konečnom dôsledku zobrazovať tak pekne, ako ste si predstavovali.
Aj sám veľký Facebook odporúča cover fotku s rozmerom 1920 x 1080px (celá časť obrázka). Aby bolo všetko v poriadku a aby sedel text aj na evente a aj pri postoch na nástenke, všetky potrebné časti obrázka, ktoré nemôžu chýbať, vycentrujte nastred do rozmeru 1920 x 710px (ružová časť obrázka).
4) Keď nefunguje boost
Pri vytvorení nového albumu, sa vám automaticky vysharuje post o albume na stránke. Čo ak na druhý deň zistíte že, tento post mal úspech a chceli by ste ho zapromovať, lenže vám zrazu vypisuje 👇
Len jedna zasponzorovaná fotka z celého albumu v poste je dosť múka a vy neviete, čo ďalej a prečo práve pri tomto poste to zrazu nejde ani v Power Editore a ani v Ads Manageri?
Pravdepodobne ste do albumu pridali dodatočne ďalšiu fotku, a teda tento post je už modifikovaný. Automaticky sa dajú promovať už len tie fotky, ktoré boli pridané naposledy. A čo teda s tým úspešným pôvodným postom?
Dá sa to obísť cez insights vašej stránky. Preklikajte sa na časť posty, kde nájdete pôvodný príspevok aj s možnosťou promovania. Tam smelo kliknite na boost.
Máte ešte lepšie vychytávky pri týchto problémikoch? Smelo sa s nimi pochváľte, potešíme sa. 😉
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>