Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Instagram Business profily konečne na Slovensku

Ak ste doteraz komunikovali na Instagrame ako brand, vaše možnosti boli pomerne obmedzené. To, že Instagram bol dlho reklamou nepoškvrnený, vyhovovalo používateľom, no ani zďaleka tým neuspokojoval potreby komunikácie značiek. Všetko to však zmenil príchod platenej reklamy v podobnej forme, ako ju poznáme na Facebooku.

Ak používate Instagram, určite ste si túto zmenu všimli najmä vo vašom feede. Scrollovanie fotiek vašich priateľov zrazu z času na čas narušila aj nejaká tá reklama, ktorej bolo postupne stále viac a viac. Práve preto bolo potrebné niečo zmeniť, a tak sa nám posty na Instagrame začali zoraďovať nie chronologicky, ale podľa relevantnosti. O tom, ako zoraďovanie podľa relevancie funguje a ďalších významných novinkách sme vás informovali v tomto blogu.

Po týchto dvoch významných zmenách prichádza Instagram s ďalšou novinkou, na ktorú všetci social media manažéri a ich brandy dlho čakali.

Instagram Business Profile

IMG_1230

Do dnešného dňa mohla značka na Instagrame vystupovať iba ako súkromný používateľ. Mohli ste si vyplniť krátky popis, nazvať váš profil tak, aby bolo jasné, že ide o brand, no z hľadiska funkcionality vášho účtu nebol žiadny rozdiel medzi používateľmi @triadsk a @buro11, ak si teda odmyslíme fakt, že bežný používateľ asi nebude investovať do promovania svojich postov. Vaši zákazníci prakticky nemali kde nájsť žiadne ďalšie informácie o vašej značke. Social media manažéri museli analyzovať performance postov cez externé nástroje a reklamu vytvárať cez Facebook. To všetko sa ale zmenilo!

Instagram Business Profile

Aké sú výhody Business Profilu?

Jednou zo základných výhod Business Profilu na Instagrame je možnosť pridať k nemu telefónne číslo, email alebo lokalitu, čím umožníte zákazníkom kontaktovať vás prostredníctvom nového buttonu.

Aby sa z Instagramu stal naozaj plnohodnotný nástroj pre komunikáciu značiek, bolo potrebné implementovať do neho aj možnosť promovania postov. Vďaka Business profilu budete môcť nastaviť platenú reklamu priamo v aplikácii rovnako, ako to môžete robiť na vašej Facebookovej stránke. Takmer identické sú aj možnosti nastavenia reklamy. Do vašich postov môžete pridať CTA button, nastaviť cieľovú skupinu, budget a dĺžku trvania proma.

Instagram Business Profile

S nastavovaním plateného proma ide ruka v ruke analýza výsledkov. Doteraz nám Instagram takúto možnosť neposkytoval. Ak sme chceli podrobnejšiu analytiku, museli sme na to použiť externé nástroje ako napr. Iconosquare.  Práve preto prichádza Instagram Business Profile s ďalšou vymoženosťou – Instagram Insights. Ako už názov naznačuje, ide o instagramovú alternatívu Facebook Insights.  Nájdete tu údaje týkajúce sa vašich followerov ako ich demografiu a časy, kedy sú najaktívnejší. Samozrejme, okrem týchto štatistík tu nájdete aj možnosť podrobnejšie analyzovať vaše posty. Môžete si prehľadne pozrieť vaše najúspešnejšie posty, ale aj údaje o jednotlivých postoch – ich celkový počet impresií, reach a počet prekliknutí na web.

 

Prečo je dôležité mať business profil?

Rovnako ako Facebook, aj Instagram začína byť preplnený postami. Nie je žiadnym tajomstvom, že algoritmus Facebooku vám zobrazí viac noviniek od vašich priateľov, ako od stránok spoločností. Od tých totiž chce, aby si za zobrazovanie postov zaplatili. Aj keď to niečo stojí, je stále lepšie mať možnosť si za zobrazovanie reklamy zaplatiť, ako keby sme ju vôbec nemali. Je veľmi pravdepodobné, že v budúcnosti (ak nie už teraz) bude podobný algoritmus fungovať aj na Instagrame. Práve preto je možné, že Instagram bude značky sám od seba tlačiť do toho, aby prešli na Business profil. V konečnom dôsledku sa tomu teda možno nevyhnete. Osobne však nevidím dôvod, prečo by ste s prechodom čakali. Práve naopak. Čím skôr, tým lepšie!

 

Prepnite váš Instagram účet na Business Profile ešte dnes!

Už teda viete, aké sú jeho výhody a prečo by ho mal mať každý brand. Ostáva už len posledná otázka – ako spravíte z vášho účtu business profil? Je to pomerne jednoduché. Uistite sa, že máte nainštalovanú aktuálnu verziu a zvyšok vám vysvetlia ľudia priamo z Instagramu v tomto inštruktážnom videu. Ak sa chystáte investovať do promovania postov, prečítajte si najprv našich 8 tipov ako má žiť brand na Instagrame, pretože content je prvoradý. 🙂

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám