| Vlado Kurek
Tri roky v Triade urobia svoje
Povolanie copywriter si píšem do občianskeho už viac ako desať rokov. Za ten čas som bol v Soria&Grey (nech jej je deadline ľahký), Mayer/McCann Erickson a už takmer tri roky vymýšľam a píšem v TRIADe.
Prerod z učiteľa dejepisu na copywritera nebol ľahký a veľmi skoro som pochopil, že to nie je iba o dobrom písaní slohov. Postupne som sa však naučil písať hedlajny a rozhlasové spoty, vymýšľať televízne spoty a kampane. Mal som okolo seba viacerých skvelých ľudí, ktorí mi veľmi pomohli zlepšovať sa, a s ktorými som mohol robiť na dobrých veciach. Mišo Gabriž, Peter „Viktor“ Blaho, Zulu, Boris Prexta, Matúš Priehoda, Peťovia Hrevuš a Baslík, Juri Stehlík a mnohí ďalší. Postupne som sa dostal, povedané múdrymi slovami, do komfortnej zóny. Keď som po rokoch rozmýšľal nad zmenou a vybral si TRIAD, úprimne, vôbec som netušil, čo robím a aká veľká zmena to bude.
Myslel som si, že prídem do malej agentúry, ktorá robí pekné weby, a ktorú naučím písať a vymýšľať ATL. Dosť naivná predstava. Opak bol pravdou a za tri roky v TRIADe som sa naučil pár veľmi dôležitých vecí:
- Digitál ťa naučí byť dôsledný
Robiť digitálne projekty dobre je skvelá škola domýšľania nápadov do dôsledkov. Vďaka okamžitej a nekompromisne merateľnej reakcii musíš presne vedieť, o čom je tvoj nápad a ako ho ľuďom predať. Pretože zatiaľ čo ľudia spot v televízii možno pozerajú, ich lajky, downloady a komentáre proste prídu alebo neprídu. Keď sa to naučíš pri online kampani, máš väčšiu šancu urobiť aj offline naozaj silno.
- Nerieš fullservice, crossline a podobné hlúposti
Idea a kreativita pozná iba jedno meradlo. Dobrá a zlá. Všetky tie delenia na digitálne agentúry, tradičné ATL agentúry a buzzwordové agentúry medzi tým, sú mätúci marketing. Ak viete pochopiť potrebu klienta, ak viete nájsť insight a pretaviť ho do nápadu, tak viete robiť reklamu. Ak nie, tak nie. Presne preto v TRIADe sedia kopíci, grafici, ekaunti a programátori jedného tímu spolu – pretože dobrý nápad potrebuje všetkých rovnako a nedelí sa na offline a online riešenie.
- Poznať novú vychytávku medzi prvými je super
Vedieť, čo všetko sa aktuálne dá, čo práve frčí vonku, je skvelá výhoda. Dáva vám to ďalší priestor pre kreativitu. Asi aj pre to v Cannes existuje súťaž nápadov, ktoré sa pred piatimi rokmi nedali realizovať. Zároveň som však rád, že v TRIADe neexistuje bezbrehý fetiš technológie. Náš creative & strategy director Wosa má tričko s textom: Dobrá technológia nezachráni zlý nápad. Presne tak to je.
- Na klientoch záleží
Baví ma náš mix klientov. Sú nadšení pre novinky ako O2, intenzívne spolupracujú na veľkých komplexných kampaniach ako Kozel alebo sú svojím príbehom inšpiráciou pre celé Slovensko (Eset, Sygic, Tatratea). Som rád, že mám klientov, ktorí sú ochotní ísť do malých, zaujímavých vecí, pri ktorých nevieme ako dopadnú, ale pomáhajú nám naučiť sa niečo nové.
- Všetci sa môžeme stále učiť
V piatky máme interné Inspiration Campy, na ktorých sa navzájom inšpirujeme zaujímavými vedomosťami. Niekto predstaví Oculus Rift, niekto najnovšie zmeny vo Facebooku alebo infošky z dizajnovej konferencie. Každý z nás vie niečo, čo je zaujímavé pre ostatných. Aj keby to mala byť prednáška o prvej svetovej vojne a templároch (true story). Fungovať medzi mladými ľuďmi, ktorí sú stále zvedaví, je fakt super. Aj senior copywritera to omladzuje.
Hľadáme copywritera
Tento blog som napísal, pretože hľadáme nového copywritera/ideamakera a bol by som rád, keby vedel, čo môže očakávať od TRIADu. Pretože my presne vieme, čo očakávame od neho. Skúsenosť, dobré písanie, vymýšľanie, schopnosť učiť sa.
Ak si to ty, pre koho som to písal, tak napíš sem: http://triad.sk/sk/jobs
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.