Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Prečo posielame ľudí domov o 16:00

Bulvárny nadpis mám, môžem teda uviesť svoj prvý blogpost zo zákulisia vedenia TRIADu 🙂

Prečo píšem

To, že tu je sranda, uvoľnená atmosféra a trošku šibnutí ľudia, môžete vycítiť z nášho Instagramu.

Aké kampane robíme a ocenenia za ne získavame, o čom píšeme na blogu alebo že hľadáme nových kolegov, to vidno z nášho Facebooku.

O tom, ako u nás niektoré dôležité veci fungujú, hovoríme menej. Možno to však bude pre niekoho zaujímavé či inšpiratívne. Tak poďme na to!

Téma na dnes – kratšie piatky!

Veru áno, prednedávnom sme v TRIADe zaviedli o hodinu kratšie piatky a končíme o piatej. Pre niekoho, kto si „štikne“ každý deň o tretej, to nie je nič prevratné. My však chodíme domov z práce o šiestej (a aj sa nám to tak väčšinou naozaj darí).

Nanešťastie, vo svete reklamy sa stalo známym, že ľudia často nestíhajú byť doma pred večerou / uspaním detí / polnocou. Na veľa pohovoroch mi nad tým už pár krát padala sánka.

Naspäť k tým piatkom… Aby si naši ľudia užili toto leto ešte o trochu viac, cez letné prázdniny sme skrátili piatkovú pracovnú dobu o ďalšiu hodinku a chodíme domov už o 16:00.

Ako hotová vec to znie celkom jednoducho, zaviesť kratší deň, nie? My sme nad tým presedeli pár hodín, aby sme zistili, či si to môžeme finančne dovoliť, či to má zmysel robiť, či sa to naozaj dá sprocesovať… Jednoducho, aby to bol skutočný benefit, ktorý sa deje a nie iba bullshit.

Premýšľali sme v 4 rovinách:

  • Čo to bude znamenať pre ľudí?
    Predĺženie víkendu čo i len o hodinu dovolí ľuďom napríklad vyhnúť sa najhoršej zápche, vybaviť niektoré pošty, zubárov, obchody, navariť večeru pre svoj polovičku, obsadiť miesta na terase na pive, v lete sa ísť kúpať alebo opaľovať…
  • Čo to bude znamenať pre klientov?
    V prevažnej väčšine nič, pretože po 17:00 je klientov v práci pomenej. Tí, ktorí pracujú dlhšie, sú dostatočne vopred informovaní a ich account manageri sprocesujú prácu tak, aby bola odovzdaná načas. Tým pádom nemusia pocítiť žiadny rozdiel.
  • Ako to ovplyvní vedenie firmy?
    Tento rok sme si dali za cieľ nenarásť ako firma o viac ako 5 ľudí, aby sme mohli zvýšiť kvalitu našej práce. Kvalita práce súvisí s náladou ľudí v teame, ale aj doma. Zdá sa, že benefit kratšej pracovnej doby perfektne zapadne do skladačky, ako tento cieľ naplniť.
  • Môžeme si to finančne dovoliť?
    Pri 50 ľuďoch, jednej hodine týždenne a priemernej hodinovej sadzbe povedzme 50 EUR hovoríme o ročnej investícii 130 000 EUR (Whuaaat?!?). To je približná komerčná hodnota toho, že ľudí pošleme domov urobiť si o kúsok dlhší víkend. Stojí to za to?

Veruže stojí, inak by som teraz písala o niečom inom 🙂

Suma sumárum – je to teda dobrý nápad?

Long story short, kto chodí do práce od nevidím do nevidím, bude po pár týždňoch/mesiacoch/rokoch vyšťavený a znechutený. Možno z firmy odíde a možno mu zostanú aj horké spomienky.
Toto je situácia, ktorej sa chceme vyhnúť ako čert krížu a dávame si na to pozor.

Práve preto:

  • prijímame iba toľko projektov a klientov, aby naši ľudia nepracovali po večeroch a cez víkendy,
  • odmietame tendre, keď na ne nemáme voľné kapacity,
  • snažíme sa dať našim ľuďom, čo vieme, aby boli šťastní nielen v práci, ale aby stihli byť šťastní aj v súkromí
  • sme zaviedli aj kratšie piatky 🙂

Nie je to bullshit, čo zostane iba na papieri?

Nebudeme si klamať, prvý júlový piatok to nevyšlo… Všetci sme totiž už takmer od obeda žili prípravou najväčšej TRIAD party pre našich klientov, kamarátov, fanúšikov (btw. pozrite si, ako bolo a prídite nás pozrieť o rok).

Že náš nápad dostane reálnu podobu počas ďalších piatkov, na to sa môžeme spoľahnúť. Prácu ľudí v teamoch zodpovedne plánujú ich teamleadri a vedia, ako je to pre celú firmu dôležité.
Pretože pre nás je to investícia, ktorá sa nám vráti. Ak budú ľudia u nás spokojní a budú hrdí na to, kde pracujú, nemohlo sa nám stať nič lepšie.

Aký názor máte na kratšie piatky v práci vy? Napíšte, môžeme trochu podebatovať.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>