Pripravený na novú výzvu?
Poď k nám
| Vlado Kurek
25 vecí, ktoré som nevedel. (kým som nešiel do Cannes)
- Kategória Health je taký veľký biznis, že veľké agentúry majú samostatné dcéry, venujúce sa len farmácii. Prvý deň v Cannes sa teda udeľujú desiatky Levov iba v tejto kategórii.
- Čína pokračuje v „adaptácii“ svetových trendov a technológií. Ich superappka WeChat je vlastne Facebook, Whatsapp a Paypal v jednom. A, samozrejme, tým, že ju používa celá Čína, tak má dosť slušný podiel svetového trhu.
- Žijeme vraj štvrtú priemyselnú revolúciu, ktorú poznáme pod buzzwordom Internet of things. Jednoducho, naša chladnička sa bude rozprávať s Facebook botom obchodného reťazca a nás ani veľmi nebudú potrebovať.
- Čo sa stane, ak nám chladnička naordinuje diétu? Alebo hladovku? To, žiaľ, dnes nikto nevie.
- Akokoľvek, od roku 2000 do roku 2010 sa vďaka mobilom počet pripojení na internet zdvojnásobil z miliardy pripojení na dve. Vďaka IOT by malo byť v roku 2020 pripojených na net až 25 miliard vecí.
- Olympiády v Pekingu a v Londýne boli prvé, ktoré poznali silu sociálnych sietí. V roku 2018 sa chystá prvá hologram-friendly olympiáda v Pchjong-jangu.
- Jej základom má byť prvý 5G internet od KT (bývalé Korean Telecom).
- Možno sa (aspoň takto na diaľku) zúčastníme napríklad behu na 100 metrov.
- Austrálsky vedec Byron Sharp, autor knihy „How brands grow“ ukázal niekoľko veľmi zaujímavých grafov. Napríklad tento:
- Podľa Sharpa je lojalita k značkám minoritná a neustále treba bojovať o masovú základňu konzumentov.
- Kategória Innovations mala živé prezentácie shortlistov pred porotou a bolo to veľmi poučné divadlo.
- Väčšinou vystupovala dvojica Žoviálny a Faktograf s veľmi dobre pripravenou prezentáciou. Občas to Žoviálny preháňal a Faktograf potom nestíhal.
- ING Banka spolu s Microsoftom venovala takmer dva roky úsilia a peňazí na softvér, ktorý namaľoval nového Rembrandta.
- Na otázku porotcu, či ho virtuálny Rembrandt aj podpísal, prišla najlepšia aj najdesivejšia odpoveď: Začal ho podpisovať a potom sa rozhodol podpis zamaľovať. Už nás majú.
- K ďalším zaujímavým inováciám patrilo tričko, ktoré pre nepočujúcich transformovalo hudbu na vibrácie, alebo švédska predpoveď meškania vlakov.
- Je zaujímavé vidieť, že klienti vo svete čoraz častejšie riešia veľké projekty, ktoré presahujú ich značku. Viete prečo? Pretože vedia, že ak nebudú unikátni, nebudú nikomu chýbať.
- Bez ktorej slovenskej značky by ste si to nevedeli predstaviť? Áno, Pohoda festival. A ďalej? Je naozaj načase, aby sa marketéri nad tým zamysleli.
- Šéfovia jednotlivých porôt robili tour po prácach pre zvedavých a rozprávali o vybraných kúskoch, prečo získali ocenenie. Veľmi pekný nástroj, ako získať cenný insight a počuť často zaujímavejšie informácie ako na veľkých prednáškach.
- Adblockery sú už seriózna vec. Šéf New York Times jasne povedal, že svojich čitateľov postavia pred voľbu: Buď zaplatia predplatným či sledovaním reklamy, alebo ich obsah už jednoducho nebude prístupný.
- Cannes je, samozrejme, aj o celebritách. Will Smith, Gwyneth Paltrow, Oliver Stone, Alejandro G. Innaritu, Ben Johnson, Marc Ronson – vybrať si mohol každý. Ja som priam odpadol, keď som v piatok ráno zistil, že príde aj najslávnejší tanečník salsy na svete
- Verte mi, bol som taký nervózny, že som nevedel zapnúť fotoaparát na telefóne.
- Jednou z naj celebrít bol, pochopiteľne, David Droga, zakladateľ Droga 5. Sála pre viac ako dvetisíc ľudí bola plná na prasknutie. David sa priznal, že sa roky snažili o spoluprácu s UA a obetovali pre to aj prácu s Pumou.
- Inak Droga rozprával pomerne málo a omnoho viac priestoru dostal jeho klient, Kevin Plank z Under Armour. Ale stálo to za to.
- Plankovo priznanie: „Bol som zlý klient. Každý klient, ktorý neverí svojej agentúre, je zlý klient“ sa stretlo so slušnou odozvou. Ktovie, aké by to bolo, ak by v sále sedeli tisíce klientov.
- Na záver jeden motivačný: Rukopis Harryho Pottera bol odmietnutý v jedenástich vydavateľstvách. V jedenástich. Chcelo to kus odvahy a viery v seba, aby vyšiel. Zvyšok je história.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>
Do domčeka na Devíne hľadáme nového člena tímu - Junior Full-Stack Developera, čo sa rád učí novým skills a nebojí sa nových výziev - možno si to práve ty!