Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

25 vecí, ktoré som nevedel. (kým som nešiel do Cannes)

 

  • Kategória Health je taký veľký biznis, že veľké agentúry majú samostatné dcéry, venujúce sa len farmácii. Prvý deň v Cannes sa teda udeľujú desiatky Levov iba v tejto kategórii.
  • Čína pokračuje v „adaptácii“ svetových trendov a technológií. Ich superappka WeChat je vlastne Facebook, Whatsapp a Paypal v jednom. A, samozrejme, tým, že ju používa celá Čína, tak má dosť slušný podiel svetového trhu.
  • Žijeme vraj štvrtú priemyselnú revolúciu, ktorú poznáme pod buzzwordom Internet of things. Jednoducho, naša chladnička sa bude rozprávať s Facebook botom obchodného reťazca a nás ani veľmi nebudú potrebovať.
IMG_8671

Nová doba

  • Čo sa stane, ak nám chladnička naordinuje diétu? Alebo hladovku? To, žiaľ, dnes nikto nevie.
  • Akokoľvek, od roku 2000 do roku 2010 sa vďaka mobilom počet pripojení na internet zdvojnásobil z miliardy pripojení na dve. Vďaka IOT by malo byť v roku 2020 pripojených na net až 25 miliard vecí.
  • Olympiády v Pekingu a v Londýne boli prvé, ktoré poznali silu sociálnych sietí. V roku 2018 sa chystá prvá hologram-friendly olympiáda v Pchjong-jangu.
  • Jej základom má byť prvý 5G internet od KT (bývalé Korean Telecom).
  • Možno sa (aspoň takto na diaľku) zúčastníme napríklad behu na 100 metrov.
  • Austrálsky vedec Byron Sharp, autor knihy „How brands grow“ ukázal niekoľko veľmi zaujímavých grafov. Napríklad tento:
IMG_8699

Áno, aj hipsteri sú heavy buyers Coly

  • Podľa Sharpa je lojalita k značkám minoritná a neustále treba bojovať o masovú základňu konzumentov.
  • Kategória Innovations mala živé prezentácie shortlistov pred porotou a bolo to veľmi poučné divadlo.
  • Väčšinou vystupovala dvojica Žoviálny a Faktograf s veľmi dobre pripravenou prezentáciou. Občas to Žoviálny preháňal a Faktograf potom nestíhal.
  • ING Banka spolu s Microsoftom venovala takmer dva roky úsilia a peňazí na softvér, ktorý namaľoval nového Rembrandta.
IMG_8666

Rembrandt. Počítač na plátne, 2016

  • Na otázku porotcu, či ho virtuálny Rembrandt aj podpísal, prišla najlepšia aj najdesivejšia odpoveď: Začal ho podpisovať a potom sa rozhodol podpis zamaľovať. Už nás majú.
  • K ďalším zaujímavým inováciám patrilo tričko, ktoré pre nepočujúcich transformovalo hudbu na vibrácie, alebo švédska predpoveď meškania vlakov.
  • Je zaujímavé vidieť, že klienti vo svete čoraz častejšie riešia veľké projekty, ktoré presahujú ich značku. Viete prečo? Pretože vedia, že ak nebudú unikátni, nebudú nikomu chýbať.
Who cares?

Vaša značka zanikne? Who cares?

  • Bez ktorej slovenskej značky by ste si to nevedeli predstaviť? Áno, Pohoda festival. A ďalej? Je naozaj načase, aby sa marketéri nad tým zamysleli.
  • Šéfovia jednotlivých porôt robili tour po prácach pre zvedavých a rozprávali o vybraných kúskoch, prečo získali ocenenie. Veľmi pekný nástroj, ako získať cenný insight a počuť často zaujímavejšie informácie ako na veľkých prednáškach.
  • Adblockery sú už seriózna vec. Šéf New York Times jasne povedal, že svojich čitateľov postavia pred voľbu: Buď zaplatia predplatným či sledovaním reklamy, alebo ich obsah už jednoducho nebude prístupný.
  • Cannes je, samozrejme, aj o celebritách. Will Smith, Gwyneth Paltrow, Oliver Stone, Alejandro G. Innaritu, Ben Johnson, Marc Ronson – vybrať si mohol každý. Ja som priam odpadol, keď som v piatok ráno zistil, že príde aj najslávnejší tanečník salsy na svete
Victor Cruz, WR, New York Giants

Victor Cruz, WR, New York Giants

  • Verte mi, bol som taký nervózny, že som nevedel zapnúť fotoaparát na telefóne.
  • Jednou z naj celebrít bol, pochopiteľne, David Droga, zakladateľ Droga 5. Sála pre viac ako dvetisíc ľudí bola plná na prasknutie. David sa priznal, že sa roky snažili o spoluprácu s UA a obetovali pre to aj prácu s Pumou.
  • Inak Droga rozprával pomerne málo a omnoho viac priestoru dostal jeho klient, Kevin Plank z Under Armour. Ale stálo to za to.
  • Plankovo priznanie: „Bol som zlý klient. Každý klient, ktorý neverí svojej agentúre, je zlý klient“ sa stretlo so slušnou odozvou. Ktovie, aké by to bolo, ak by v sále sedeli tisíce klientov.
  • Na záver jeden motivačný: Rukopis Harryho Pottera bol odmietnutý v jedenástich vydavateľstvách. V jedenástich. Chcelo to kus odvahy a viery v seba, aby vyšiel. Zvyšok je história.

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Máš už dosť veľa skúseností a je čas sa posunúť ďalej? Možno je čas napísať nám. Hľadáme senior art directora a idea makera v jednej osobe, ktorý nerozmýšľa v šablónach, vie vymyslieť super veci do telky aj na Instagram a nebojí sa rýchleho tempa a voľných víkendov. Viac o tejto pozícii >>.  

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám