Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Prečítajte si o Super Bowle. Od niekoho, kto ho naozaj pozeral.

Super Bowl – to je ten zápas so strašne drahými reklamami. Už tak trochu patrí k našej pop-kultúre každý rok prerátať milióny eur na sekundy vysielacieho času, zaochkať a ísť ďalej. Poďme si o tom povedať trošku viac.

Super Bowl je finále amerického futbalu. Samotná liga je samozrejme brutálne mediálne podporovaná, no stále to nie je úplne najsledovanejší a najpopulárnejší šport v Amerike. Táto pozícia patrí basketbalu a bejzbalu. Finále NFL – teda Super Bowl – je však najsledovanejšou mediálnou udalosťou v USA. Pred rokom ho naživo sledovalo 111 miliónov Američanov. Dokonca v desiatke najsledovanejších amerických relácií všetkých čias je na deviatich miestach Super Bowl. Jediná iná záležitosť bolo finále môjho milovaného seriálu M*A*S*H, ktorý videlo viac ako sto miliónov ľudí. Neskutočné.

Obrovská sledovanosť je veľmi logicky zviazaná s drahým vysielacím časom. Jeho cena sa pochopiteľne vyvíja aj v súvislosti s ekonomickou situáciou. Tak isto sa vyvíja aj spôsob, ako ten čas využiť. V začiatkoch budovania legendy reklamných brejkov Super Bowlu bola táto reklama:

 

Spot režíroval R. Scott (Votrelec, Blade Runner) a bol uverejnený jeden jediný raz práve počas Super Bowlu. Postupne sa, v snahe využiť minuté peniaze, vyvinuli rôzne taktiky. Napríklad airovanie spotu už pár dní pred samotným večerom. Mne sa páčilo, že sa našli autori, ktorí všeobecné povedomie o drahej reklame (insight) využili pre úplne odlišný typ nápadov. Takýto:

 

Alebo takýto:

 

Mimochodom, Super Bowl je v prvom rade športový zážitok. Americký futbal je najlepší a najzaujímavejší šport na svete. Môžete s tým nesúhlasiť, môžete o tom polemizovať, ale to je tak asi všetko, čo s tým môžete urobiť. Je úžasné, ako vie samotná liga pracovať so svojím brandom a budovať ho v tej najzákladnejšej športovej emócii: ako neustály boj Dávida s Goliášom. Napríklad toto natočila jedna z amerických televízií ako upútavku pre semifinálový zápas:

Neviem, či je nejaká značka na Slovensku, ktorá by mala na to rozpočet. To je smutné.

Ja som sa k americkému futbalu dostal v roku 2007, kedy sa zrodila jedna z najslávnejších underdog story. „Moji“ New York Giants sa ako absolútni outsideri stretli s neporazenými  New England Patriots. A táto ich rozhodujúca akcia sa stala nesmrteľnou:

Práve takéto nesmrteľné „Big plays“ robia finále amerického futbalu tou populárnou show. Tento rok mali Giants tragickú sezónu a jednou z mála vecí, čo vyhrali, boli aktuálne internety. A to vďaka tejto reklame na budúcu sezónu:

Vráťme sa však k reklamným spotom. Dlhé roky vládli brejkom silné emotívne príbehy. Isto si pamätáte ten o psíkovi a koníkovi pre Budweiser. Pamätáte si aj tieto dva?

 

V posledných rokoch sa akosi vytratila snaha budovať silnú emóćiu a trochu aj nápad, ako urobiť veľké silné video. Vystriedali ho rôzne haluze za každú cenu. Ako keby Skittles a Doritos tak trochu vtlačili svoju pečať celému žánru. Mňa osobne to celkom trápilo nudilo. Pretože haluz je zaujímavá, keď je sviežou zmenou a nie, keď je ustálenou normou.

O to radšej som bol v nedeľu v noci, keď som v prestávkach zápasu Patriots vs. Eagles uvidel túto jednoduchú a pritom skvelú vec. Tide si Super Bowl uchmatol aj pred rokom kampaňou, ktorá stierala rozdiel medzi športovým štúdiom, zápasom a reklamou. Tento rok stavili na poctivú filmárčinu a slovami voiceoveru: zmenili každú Super Bowl reklamu na svoju reklamu.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

ACCOUNT MANAGER - Hľadáme ostrieľaného človeka, ktorý sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, na riešenie problémov mu stačí kancelárska spinka a nielen v digitále je ako ryba vo vode. Jednoducho, TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii. Cítiš sa na to? Viac o tejto pozícii --->

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám