Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Pozrel som sa na súčasné reklamy: Až 63 % z nich súvisí s koronou

Vždy ma fascinovalo, aké reklamy sa človeku zobrazujú – špeciálne na sociálnych sieťach, ktoré poznám zo všetkých placementov asi najlepšie. Prečo tam mám niečo, čo pre mňa nie je relevantné, prečo tam, naopak, chýbajú pekné reklamy, ktoré vidím až o niekoľko mesiacov neskôr na rôznych súťažiach. A prezentujú sa ako tie, ktoré videli státisíce ľudí. Čo robím zle, že som ich nevidel, veď som na Facebooku a Instagrame pomerne často a ešte som aj cieľovka. Fňuk. :-/

Súčasná koronasituácia je špecifická a o to zaujímavejšie je sledovať, čo sa v tomto smere zmenilo. Koľko marketérov zareagovalo na aktuálny stav, koľkí svoje brandy vypli, koľko z nich začalo komunikovať inak, prípadne koľko značiek vstúpilo do online práve v tomto období.

Pokračujeme, len si dám Twix.

Tento blog nebude o detailnej analýze a kvantitatívnom zbere dát. Pozrel som sa len na to, čo zobrazuje môj Facebook a Instagram a to v jedinom časovom úseku – vo štvrtok 2. apríla po 16:30. Zmapoval som presne 4 základné placementy: Wallposty na desktopovom Facebooku, wallposty na mobilnom Facebooku, wallposty na Instagrame a stories na Instagrame (na mobile, ofc).

Z každej som si zoscreenshotoval prvých 5 reklám, ktoré sa mi zobrazili. Teda aspoň to bol môj plán. Pri mobilnom Facebooku som sa ale nemohol ani po niekoľkých metroch doscrollovať k viac ako jednej reklame, a tak som to vzdal. Z tohto placementu mám teda len jedinú.

Teraz už poďme na hlavný záver:

Až 10 zo 16, teda 63 % reklám, ktoré sa mi zobrazili, by sa mi zrejme nezobrazili za štandardných okolností, a tak ich smelo môžem označiť ako reakčné posty ku koronavírusu.
Na sociálnych sieťach v súčasnosti DOMINUJE koronareklama.

 

ĎALŠIE ŠTATISTIKY ZO 16 REKLÁM:
  • Na prvom mieste je gastro a ponuka donáškových služieb, či už aplikácií ako Wolt, obchodov ako Kaufland či Kraj alebo konkrétnych prevádzok. Až 5 zo 16 reklám sa týkalo gastra.
  • Na druhom mieste je ponuka vzdelávania – prostredníctvom kurzov, podcastov alebo blogov (4 reklamy).
  • Reklama stále beží aj v segmente realít. Obe reklamy z tejto oblasti, ktoré sa mi zobrazili, pritom nijako nereagujú na súčasnú situáciu.

Celkovo 11 zo 16 reklám teda patria pod gastro, vzdelávanie alebo reality. Okrem toho sa mi zobrazila jedna reklama na kúpu auta bez toho, aby som ho videl (really?), súťažný post z magazínu Sóda, infopost o odvoze odpadu v Bratislave a dve programatické reklamy reagujúce na to, že som si hľadal produkty na veľkých eshopoch Heureka a Footshop (Footshop, diky za tip na tu 470-eurovú parku, ale teraz asi fakt nie. Heureka, ďakujem za tip na ten kompresor, ale ani neviem, na čo to je).

A aby ste si nemysleli, že si vymýšľam, tu sú všetky screenshoty pekne pod sebou.

INSTAGRAM STORIES (4/5 CORONA POSITIVE)

INSTAGRAM WALLPOSTS (1/5 CORONA POSITIVE)

FACEBOOK DESKTOP WALLPOSTS (4/5 CORONA POSITIVE)

FACEBOOK MOBILE WALLPOSTS (1/1)

Inak, ak ste došli až sem, tak ste si dobrovoľne prečítali blog so 16 reklamami bez toho, aby za to tie brandy museli platiť. Vy sa už doma naozaj nudíte, že?

Každopádne, zostaňte doma a buďte zodpovední, nebuďte ako Donald.

Kam smeruje marketing v novej dobe?

Našim klientom pomáhame reagovať na aktuálne výzvy a kreatívne transformujeme ich marketing a biznis. Ak aj vy rozmýšlate, ako komunikovať v novej dobe, ozvite sa nám a dohodnite si s nami úvodnú konzultáciu.