Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

MARCOVÝ TRIADWATCH

Marec bol pre všetkých náročný, a teraz si asi väčšina z nás zvyká na home office mood. Uľahčíme ti aspoň prehľad v digitálnych novinkách. Poď si prečítať alebo vypočuť, čo nové sa udialo na sociálnych sieťach za posledný mesiac. 

FACEBOOK

S prichádzajúcou jarou nie sme jediní, kto mení svoj šatník a vzhľad. Viacerí z nás si už určite všimli, že do nového „šatu“ sa dostáva aj Facebook. Novinka, ktorá tu nie je prvýkrát a určite nie ani naposledy. Tramtadadá – prichádza nový dizajn Facebooku. 🥳

novy dizjn fb

Nové API pre Messenger for Business

Aktuálne firmy bežne komunikujú s používateľom cez Messenger s cieľom predaja produktu. Nové API umožnia posielanie notifikácií v situáciách, ako napríklad akciové ceny alebo doplnenie chýbajúceho produktu.

Live Producer

Ešte pred mesiacom nikto netušil, že so živými prenosmi sa o pár dní roztrhne vrece. O to viac sa hodí ďalšia novinka. Facebook prichádza s novou platformou pre živé vysielania. Na jednom mieste nájdeme všetko spojené s live videami. Wohoou!

 

3D fotky Facebook priniesol už v roku 2018. Vtedy bolo možné fotky vytvárať len prostredníctvom zariadení s portrétovým režimom. Facebook chce využiť novú technológiu a pomocou AI vytvárať 3D obrazy z akýchkoľvek 2D fotiek. Stále však nie je možné takýto content zapromovať.

V rodine sociálnych sietí onedlho privítame novú platformu Hobbi. Má slúžiť ako naša nová studnica inšpirácie a podobnosť s Pinterestom je určite čisto náhodná. 🙂 

Ďalšou novinkou, na ktorú sa môžeme tešiť je Creator Studio v mobilnej verzii. Nuž, a fíčurka, ktorou uzatvoríme túto sekciu je galéria vo Facebook stories.

 

INSTAGRAM

Ak ste fanúšikom stories, určite sa potešíte novej funkcii video trimmer. Vďaka nej postriháme videá priamo v storkách.

Instagram nám ukáže, s ktorými profilmi interagujeme najmenej. Cieľom tejto malej aktualizácie je sledovanie len tých profilov, ktoré nás naozaj zaujímajú.

Nasledujúca novinka poteší hlavne populárne profily s väčším počtom followerov. Do menu pri vytváraní IG stories má pribudnúť nástroj @ – mention, vďaka ktorému získate okamžitý prehľad o tom, kto vás spomenul.

Instagram stále pracuje na vylepšení IGTV. Momentálne testuje partnerský program, ktorý tvorcom umožní speňažiť ich obsah v IGTV tak, že umožní krátke reklamné vstupy počas videí. Typ reklamy by mal byť podobný, ako sme zvyknutí na Facebooku.

Deaktivovací proces na Instagrame

Instagram umožní odvolať sa proti rozhodnutiu o deaktivácii účtu priamo v aplikácii, a to do 30 dní. Následne môžete buď stiahnuť dáta (dostanete prístup k celému IG obsahu), alebo požiadať o kontrolu, čo potrvá cca 1 deň.

 

YOUTUBE

YouTube umožní fanúšikom, aby finančne podporili svojho obľúbeného YouTubera. Zatiaľ ju testujú tvorcovia s odberateľmi nad 100k.

 

TIK TOK

Platforma čoskoro umožní rodičom kontrolovať, koľko času trávi ich dieťa na Tik Toku prostredníctvom “Family Safety Mode”.  Zatiaľ je táto funkcia dostupná v UK, no postupne by mala doraziť do všetkých krajín.

Tik Tok ďalej testuje pridávanie linkov v profile a svetlo sveta tiež uzrel Ads Media Kit. Ten však ešte nie je prístupný pre Slovensko a Česko.

LINKEDIN 

Aj na LinkedIne sa nám “zmobilnieva”. Sociálna sieť spúšťa možnosť vertikálnych reklám vo feede. Odporúčané technické parametre si pozrite tu.

ZACHYTILI SME EŠTE

Na záver pripájame mix social media noviniek, ktoré neunikli našej pozornosti.

 

  • Prichádzajú k nám nové emojis! Budú fakt originálne, veď uznajte sami.
  • Ak ste fanúšikom dát, tento IPA report porovnáva využívanie médií v roku 2015 a v roku 2019.
  • Príde Amazon s novou datingovou appkou? No schválne, pozrite sa, či áno. 😉
  • Pozrieme si F8 online?

A to je od nás všetko. Ak si to dotiahol/la až sem, tak to najskôr so social media myslíš naozaj vážne. 🙂 Hor sa teda do vymýšľania, testovania a optimalizovania.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Hľadáme sociálne cítiaceho copywritera! Niekoho, kto sa rád hrá so slovami, ešte radšej so značkami a riadi heslom - najprv zábava a až potom práca. Lebo, aby si mohol/mohla robiť cenami ovenčenú reklamu, musíš sa pri tom hlavne baviť. Prihlás sa tutaj :)

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám