
| Kollča
PIMP YOUR PAGE – 6 krokov ako zefektívniť social media komunikáciu
Pred 8 rokmi pozícia social media manager neexistovala. Teraz sú títo “socialisti” na každom reklamnom kroku.
Sociálne média sa rozrastajú rýchlosťou svetla a každá značka má už na výber toľko možností ako sa odprezentovať a vzájomných kombinácií, že sme pomaly ako pred pultom s prílohami v Subway. Tak, ako žemľa so šunkou už po 3. dni omrzí, rovnako aj obyčajné formy oslovenia robia zo značky šedú myšku medzi predátormi a často sú ako cez kopirák. Ponuka sa v sociálnom svete neustále mení a otázka znie: Mixujeme stále tú správnu mňamku?
Prejdite si 6 základných bodov, na ktorých často visí osud efektívnej komunikácie na sociálnych sieťach.
1.) PIMP YOUR AUDIENCE – Vyhypuj si cieľovku
Sociálne médium nie je citylight, okolo ktorého prechádzate náhodou. Navštevujete ho kvôli konkrétnemu obsahu – vtipné videá, high tech novinky… Kľúčový je preto ich výber a ich samotní používatelia. Ak chceme zaujať štyridsiatnikov, Snapchat bude asi krok vedľa. Ak naopak stredoškolákov, bingo!
Zamyslite sa, či by nestálo za hriech osloviť aj inú cieľovku a kde by ste si mohli zväčšiť teritórium. Atraktivita sociálnych médií sa mení. Využite potenciál nových trendov a buďte o krok vpred. Tak čo, už viete, na čo nové by ste sa mali vrhnúť?
2.) PIMP YOUR COMPETITION – Očekuj konkurenciu
Ak ste nenašli vašu konkurenciu, hľadáte zle alebo ste našli dieru na trhu – potom klobúk dole. Ak ste zistili, že má vaša konkurencia vybudovaný mega fan klub, vyťažte z toho maximum. Pozrite si, ako a kde komunikujú, aké nové fičúrky využívajú a ako na ne reagujú ľudia. Naopak, nikto nie je 100 percentný. Poučte sa z ich chýb a získajte tak konkurenčnú výhodu. Sledovať tých najlepších a držať sa benchmarku sa vypláca.
Wow, majú aj pekné posty a presne také by sa hodili aj vám? Bullshit. Kopírovaním vytvoríte len generický odpad, ktorý je len vatou v newsfeede.
3) PIMP YOUR BRAND – Fokusuj na značku
Zhruba každá tretia firma má celkom schopný biznis profil (minimálne na Facebooku) a 9 z 10 odborníkov odporúča upriamiť sa na brand. Po prvé, zamerajte sa na možnosti odlíšenia od konkurencie a budujte imidžovú komunikáciu značky príťažlivú pre váš segment. Čo to znamená v praxi? Napríklad, pri každom alkoholovom poste vyskakuje party téma na 100 spôsobov? Tatratea a heart thing stratégia nemá dvojníka.
Po druhé, čím je viac firemných profilov, tým viac sa kladú aj vyššie nároky na produkciu. Photoshopové skladačky sú 3. cenová oproti nafoteným vizuálom.
Posúďte sami, ktoré pivo by vám viac chutilo.
4. PIMP YOUR CONTENT/ Vyduchci svoj content
Zanalyzujte, ktoré témy v poslednom období zaujali vaše publikum najviac a naopak, čoho sú už ľudia presýtení. Sú to skôr novinky, hlasovacie posty alebo motivačné výroky?
Nielen téma, ale aj forma contentu môže zvýšiť efektivitu každej kampane. Otestujte viacero verzií. Zaberá viac fotka alebo video? A čo novšie formáty ako Facebook Carousel, 360° videá, Canvas?
Spravte si A/B/C/D… TEST
5.) PIMP YOUR KPI’S / Upgradni si ciele
Keď niekam bežíte, je dobré vidieť smer, inak môžete naraziť do steny. Rovnako by ste mali vedieť, čo vám má priniesť komunikácia na sociálnych sieťach, aby ste náhodou nezastali na mŕtvom bode. Budujete povedomie o značke alebo chcete zlepšiť služby?
Definujte si ciele a KPI’s s prihliadnutím na špecifickú platformu a konkrétne obdobie.
Myslite skôr kampaňovo a spravte si podľa najdôležitejších aktivít plán komunikácie. Nič nechystáte? Vymyslite si minikampaň, v ktorej zapojíte napríklad influencerov (YIT – DIY projekty), spojte sa s akciou blízkou vášmu brandu (UNIQA – Svetový pohár v Jasnej), komunikujte konkrétnu tému (O2 #nikdyneprestaneme). Možností je veľa, len ich treba využiť.
6) PIMP YOUR REPORT / Vyskilluj sa reportom
Vašim pravidelným rituálom by mala byť analýza komunikácie. Možno vám to spôsobí párkrát facepalm, ale práve ten vás môže posunúť vpred.
Prečo neexistujú na takéto niečo pravidlá komunikácie? Janko má rád modrú a Marienka červenú, ich mama, gamerka, zdieľa súťažné posty a oco mudruje na každej politickej debate. Analýzou zistíte, čo funguje práve pri vašich fanúšikoch a ako ušiť podľa toho komunikáciu na mieru. Každá stránka má vlastný návod na použitie, len ho treba objaviť.
Upgrade úspešne zvládnutý? Let’s go to the PARTY!
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Head of Content & Performance - Poď sa ponoriť do inovovania trhu digitálnej reklamy - s AI, automatizáciou a jasnými výsledkami. Prihlás sa tu >>
Si tech-kreatívna duša, čo namiesto kávy raňajkuje automatizácie a AI? Hľadáme AI Automation Managera >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>
Skúsená Art Directorka / Art Director - odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu