Pripravený na novú výzvu? Poď k nám
social media news

OKTÓBROVÝ TRIADWATCH

Konečne tu máme jeseň, a to pre nás znamená len 3 veci:

  1. Z letných šiat môžeme rovno skočiť do zimných kabátov.
  2. Kto nekýcha, ako keby ani nebol.
  3. Social media noviniek bolo opäť raz ako húb po daždi.

Takže poďme si ich pekne pozbierať a zhrnúť.

FACEBOOK

Facebook veľmi dobre vie, že za každým mobilným displejom sa skrýva jeden Homo Sapiens Extrémne Pohodlný. Preto sa čoraz viac snaží zjednodušovať nákupný proces a samotnú cestu zákazníka k nákupu. Testuje takzvaný In-app checkout, vďaka ktorému sa nebudeme musieť preklikávať na stránku e-shopu, ale nakúpime priamo v aplikácii Facebooku.

Facebook však neuľahčuje funkcionalitu len bežným užívateľom. Pracuje aj na tom, aby aj marketéri ušetrili nejakú tu minútku navyše. Ako? Napríklad tak, že organické posty so shopping tagmi budeme vedieť premeniť na posty platené prostredníctvom Facebook Ads Managera.

Buď IN s Today In

Na sociálnych sieťach trávime čas aj preto, lebo chceme byť v obraze, však? Viac ako 6 000 amerických miest teraz môže byť v obraze ešte viac než doteraz. To všetko vďaka novej sekcii s lokálnymi novinkami Today In v News feede, ktorá sa testuje v Amerike a možno raz dorazí aj k nám.

 

Poll ads, Playable ads a AR ads

Interaktívnych formátov nikdy nie je dosť…

…povedal si Facebook, a pre istotu začal testovať hneď tri.

Legenda hovorí, že to mohlo byť nejako takto:

„Počuj, skúsme dať do reklamy, aj do takého videa, anketu. Ľudí to baví, bude to viac zapamätateľné a môžeme to prelinkovať aj s konkrétnou stránkou.“

„A čo keby sme vymysleli reklamu, ktorá by sa správala ako hra? Užívateľ príde, na pár sekúnd si ju zahrá, zistí, aká je super…a potom si ju stiahne.“

„To by mohlo fungovať… A čo keby sme do reklám zakomponovali aj trochu rozšírenej reality? Je to zaujímavé, je to sranda, produkt si vieš lepšie predstaviť. Môže to byť naozaj super!“

„To vôbec neznie zle. Skúsme sa s tým pohrať a otestovať všetky tri.“

No dobre, takto si to predstavujem asi len ja a v prípade, že chceš rozšírenú verziu plnú detailov, hybaj si to prečítať sem. Pointa však ostáva nezmenená – Poll ads, Playable ads a AR Ads už (snáď) čoskoro aj vo vašom feede!

Bye-bye Group Stories

Facebook nové funkcie nie len pridáva, ale z času na čas aj odoberie. A to najmä vtedy, keď sa neujme tak ako sa čakalo. Labutiu pieseň preto hráme fíčurke s názvom Group Stories a posúvame sa ďalej…

Nové nástroje pre verejné osobnosti

Facebook aj jeho platformy sa snažia podporovať celebrity vo svojich aktivitách rôznymi spôsobmi. Veľmi zaujímavou novinkou, ktorá sa testuje je napr. spolupráca viacerých influencerov v rámci rovnakých Stories.

Táto funkcia môže eventom, a aj samotným influencerom, priniesť väčší počet followerov. Za zmienku určite stojí aj výzva k akcii pomocou „Fan Reply Sticker“, takže na daný príbeh budeme môcť reagovať fotkou alebo videom. Praktickou vychytávkou je aj možnosť označiť produkty na fotografiách a vo videách, takisto v stories.

INSTAGRAM

IGTV a Facebook Watch

Ďalším logickým krokom, na ktorom Facebook nepretržite pracuje je prepájanie svojich platforiem. Konkrétnejšie, pri vkladaní videa do IGTV by sa mala časom objaviť aj možnosť zverejniť dané video aj vo Facebook Watch. Uvidíme, či sa testovaná novinka objaví aj u nás.

Preč s nepravdivým obsahom

…buchol Instagram po stole, a potom pridal hneď niekoľko nových možností nahlásenia zavádzajúceho obsahu. Tomuto kroku rozhodne fandíme. Zároveň sme radi, že okrem množstva zábavných prvkov je tu aj niečo, čo pomôže zamedziť šírenie zavadzajúcich správ naprieč internetom. 

Správa sa to ako Tik Tok, ale nie je to Tik Tok

Zoznámte sa s Clips.

Tik Tok naďalej múti vody marketingu a o jeho úspešnosti svedčia veľmi pekné čísla. Digitálne pramene tvrdia, že Instagram sa bude v blízkej budúcnosti deliť o pozornosť so svojou mladšou dvojičkou od Instagramu. Rovnako ako v Tik Tok, aj v aplikácii Clips bude možné vytvárať krátke videá, zlepiť ich do dlhších segmentov, pridávať efekty a ľahko editovať podľa vlastného uváženia a gusta. 

S influencermi sa odteraz môžeme kamošiť ešte viac

Nebude to ale zadarmo. Za súkromnejšie a exkluzívnejšie momenty si u niektorých influenceroch „musíme“ priplatiť.

VIP kamarátstvo je v skutočnosti šikovné zmonetizovanie funkcie Blízky priatelia, ktoré z Instagramu už dávno poznáme.

Ako to funguje? Odpoveď sa skrýva napríklad v platforme patreon.com. Predstav si ju ako miesto, ktoré zlučuje množstvo influencerov, podcastérov alebo umelcov, ktorí si vďaka nej dokážu vytvoriť vlastný „e-shop“ na predplatné svojich prác alebo – áno, exkluzívnych IG stories. Kedy a hlavne do akej miery sa tento trend dostane do povedomia našich influencerov ukáže čas. Zatiaľ sa z predplatného (a z príjmov z predplatného) tešia predovšetkým obyvatelia západneho sveta.

LinkedIn

Trikrát áno novinke, s ktorou prišiel LinkedIn a priniesol ju kreatívcom a iným profíkom na voľnej nohe. Odteraz môžeme nájsť ľudí na spoluprácu už aj podľa odvetvia alebo špecifického projektu. 

YOUTUBE

Fashion Hub aneb ani Youtube nespí

Si fanúšik fashion obsahu? Odteraz už nemusíš nič zdĺhavo vyhľadávať a všetko nájdeš pekne pokope v novej sekcii Youtubu – Fashion Hub.

Okrem toho tu nájdeš záznamy z rôznych fashion shows alebo návrhy na influencerov, ktorí by sa ti mohli páčiť.

Verím, že si tu našiel, čo potrebuješ…a teraz choď rýchlo rozmýšľať nad tým, ako social media novinky tvoje socialistické srdce zúročí.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.