| Eli Šimon
Reporty, ale aj predikcie. Január patrí trendom, číslam a update-om
Ahojte v novom roku! 👋 Vítame vás pri novoročnej dávke noviniek zo sveta sociálnych médií. media novinkách. Čakajú vás zhrnutia, reporty, ale aj predpovede tohoročných trendov, na ktoré je dobré sa naladiť. 🔮 Všetko viac či menej dôležité nájdete nižšie 👇
V rámci reportov a predikcií je dobré vedieť, že:
Reporty tento rok vydal:
TikTok, a to rovno dva – trend report nájdete TU a zhrnutie celého roka, tzv. #YearOnTikTok overview je zasa TU.
Snapchat ponúka consumer study, takže to čo to tá gen Z vlastne chce, sa môžete dozvedieť TU.
Google “Year in Search” overview tiež stojí za to vidieť, a môžete si ho pozrieť TU. Stojí za to spomenúť, že najvyhľadávanejším slovom roka 2022 sa stalo Wordle, hra so slovami, ktorú vytvorili v New York Times.
YouTube ponúkol zoznam – „2022’s top trending videos & creators v USA”, takže tých najtrendovejších Američanov na YouTube si viete pozrieť TU.
A aj Instagram má report – do budúcnosti. Tzv. “Instagram trend report” nájdete TU. Okrem inéhoho nás IG chce oboznámiť aj so svojimi prioritami. Uhádli by ste, aké to sú? Nebudem vás dlho naťahovť a poviem, že Instagramové priority na rok 2023 sú tak trochu klišé.
- Inšpirovať ľudí ku kreativite
- Pomôcť ľuďom objaviť veci, čo majú radi
- A vytvárať medzi ľuďmi spojenia.
Nečakané, nie?
Zahanbiť sa nenechal ani LinkedIn, a prišiel so svojimi #bigideas2023:
- Spájať profesionálov dostupným spôsobom
- Objavovať nové kariérne príležitostio pomocou personalizovaných zbierok pracovných ponúk
- Ponúknuť nový spôsob robenia business nákupov
- Plánovať budúce pracovné miesta a získavať prehľad o ich výkonnosti
A aby som zhrnula také najväčšie predikcie do budúceho roka, vedzte, že:
💪 TikTok stále porastie
👑 video content bude (ešte stále) king
💪 porastie aj social commerce (aj napriek IG rušeniu shoppingu) – kto si už niečo kúpil cez Instagram reklamu bez toho, aby z neho odišiel? 🙋
🤖 (vraj) AR bude rásť a rásť, až kým nebude mainstream
💪 influencer marketing bude stále fungovať (a asi aj viac než teraz)
🛍️ customer service sa presúva na social médiá čoraz viac
🎯 local targeting je stále na vyššej úrovni a bude používaný čoraz viac
🎶 social audios stále populárnejšie (Facebook už má features ako Soundbites, podcast, and Rooms práve pre audio content)
⚡ AI porastie, a s ním aj AI generated content
META / Facebook
Novinka, ale v podstate starinka – Facebook (zasa) čelí viacerým žalobám. A to nielen kvôli harvestovaniu údajov (žaluje ho Cambridge Analytica), ale aj kvôli kríze duševného zdravia u mladých ľudí (žaluba ide od škôl v Seattle).
Okrem toho sa v rámci FB aktuálne omieľa Bridge to nowhere, teda Most nikam. Bol to pokus METY zmniť starú železnicu na most, ktorý mal pomôcť ľuďom vyhnúť sa zápcham na ceste do ich office-u. Nepodaril sa. 🤭 Plán zrekonštruovať Dumbartonský železničný most, čo bola pôvodne nepoužívaná železnica cez Sanfranciský záliv – po tom, ako získali Instagram a Whatsapp, a za šesť rokov preto takmer desaťnásobne zvýšili počet zamestnancov (z 3 200 v roku 2011 na viac ako 25 000 do roku 2017), úplne failol. Myšlienka bola pekná, chceli most pre chodcov, ktorým sa ľudia dostanú do práce…ale je z neho len cool miesto na fotku.
WhatsApp púšťa do celého sveta tzv. Proxy support. Kvôli zastavovaniu pripojenia napr. v Iráne sa rozhodli, že umožnia prihlásenie sa k dostupnému proxy serveru. Človek, ktorého connection z nejakého dôvodu nejde, sa tak vie pripojiť na WhatsApp cez proxy. Funkcia u niektorých už je, u iných ešte len bude, a dostať sa k nej dá v nastavení aplikácie WhatsApp -> ťuknútím na položku „Úložisko a dáta“ -> vybraním „Proxy server“ a zadaním adresy proxy + jej uložením. Ta-da.
Nový layout HP
Zasa trošku zmena layout-u, vraj už „finálna.“ Layout homepage bude už definitívne bez IG Shoppingu, a s Reels buttonom vedľa Compose (+).
Recap reels template
Všimli ste si, ako populárne sú recap reelská? IG áno – veď kuk na nasharovanejší recap ever, Spotify Wrapped. Vytvoril preto template na vytvorenie vlastného. A aj ho patrične ponúkal, pri tvorbe reels promptom “create your 2022 recap reel”. Kto tak urobiť, priznajte sa?
Plánovanie príspevkov, fakt! LinkedIn už aj na Slovensku umožňuje plánovať príspevky – priamo pod ich písaním nájdete možnosť Schedule. V budúcnosti sa to snáď bude dať aj na mobile.
TikTok
TikTok chce byť v roku 2023 zodpovednejším. A tak ti teraz vysvetlí, prečo sa ti vo feede objavilo konkrétne video (ak ťa to zaujíma). Odteraz si bude možno pozrieť, prečo človek vidí vo feede práve to video, ktoré vidí. Túto feature chcú ešte rozširovať a expandovať.
A aby sa viac zavďačil aj (nielen) rodičom, testuje tzv. „sleep reminders.“ Po nastavení reminderu ťa appka upozorní, že už je čas spať. Chce tak ukázať, že TikTok nemá záujem o celý deň aj noc mladistvých a podporuje screen time management. Kontrolovať svoj večerný čas by tak malo byť o čosi jednoduchšie.
Správ o Twitteri a jeho novom vlastníkovi je naozaj veľa. Tento mesiac sa nepoďme venovať škandálom, ale povedzme si len o nových features.
Twitter blue (platiaci) useri môžu uploadovať až 60-minútové videá
Predplatitelia môžu teraz nahrávať 60-minútové videá z webu v rozlíšení 1080p a s veľkosťou súboru 2 GB. Doteraz to boli iba 10-minútové videá v rozlíšení 1080p s limitom veľkosti súboru 512 MB.
Bohužiaľ, ak nahrávate zo systému iOS alebo Android, starý limit stále platí.
Posty od 15.12. ukazujú počet ľudí, ktorí post videli
Od polovice decembra Twitter spustil ukazovateľ sktočného dosahu, teda počty ľudí, čo tweet videli. Táto feature dopĺňa už existujúcu “view Tweet analytics”, kde pod postom možno vidieť, ako ľudia interagovali s tweetom, napríklad kliknutím na zobrazenie profilu alebo rozbalením detailov tweetu s komentármi.
Snapchat
Snap discarduje camera app na desktope. Snapchatové videocally už nebudú mať možnosť filtrov na počítačoch. Túto feature podporovali od roku 2018. RIP since 2023.
Reddit sa chváli vynoveným business managerom s názvom Reddit for Business. Okrem nového prostredia a zjednodušenej orientácie v ňom prináša aj tipy, inšpirácie, case studies a rady k stratégii.
YouTube
Update looku
Aj keď to volajú „small makeover“, teda malou zmenou, malé UXové zmeny sú vcelku veľké a dokonca aj praktické. Vraj si v brali k srdcu feedback creatorov a userov.
Prvé, čo si používatelia všimnú, sú zmeny farieb, ktoré majú uľahčiť konzumáciu videí. Okrem nových živých farieb umožní režim okolia aplikácii prispôsobiť farbu pozadia tak, aby zodpovedala videu. Aktualizácia tmavého motívu YouTube má za cieľ, aby farby na obrazovke viac vynikli.
Nový nástroj umožní používateľom rýchlo posúvať video dopredu alebo dozadu presne na miesto, ktoré chcú vidieť, čo je potenciálne užitočná funkcia pri výučbe. Medzi ďalšie zmeny patrí nástroj pinch-to-zoom, ktorý používateľom umožní priblížiť a oddialiť video na mobilných zariadeniach počas jeho prehrávania, a niekoľko vylepšení v prehrávači videa. Napríklad odkazy na YouTube v popisoch videí sa zmenia na tlačidlá a možnosť zdieľania a sťahovania videí bude „naformátovaná tak, aby minimalizovala rozptyľovanie“. Určitou zmenou prejde aj tlačidlo na prihlásenie sa na odber: už nebude červené, ale bude ľahšie nájditeľné na stránkach kanálov a videí, čiastočne vďaka novému tvaru a vysokému kontrastu.
Ďalšie nové features
Most replayed – najčastejšie prehrávaná časť videa sa bude zobrazovať na YouTube.com/New aj ne-Premium užívateľom.
Chapters – rozkúskovania videí budú môcť byť generované automaticky.
Single loop – konkrétne video si viete dať na nekonečný repeat.
Full screen mode bude ukazovať info o videu – názov, chapters a komentáre + umožní rýchly prístup k Like/Dislike či Add to a playlist.
___
Páčilo sa? Share-ni! Aleno nás spomeň v nejakom reporte. 😉 A my ďakujeme za pozornosť a vidíme sa pri ďalších novinkách. 👀
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>