Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Koniec private profilov na Instagrame

META sa prispôsobuje nariadeniam EÚ, Instagram zavádza niekoľko zaujímavých featuriek, niektoré ste už videli aj na Tiktoku. Youtube prináša hry v appke a Snapchat pridáva bezpečnostné opatrenia pre tínedžerov. Tieto novinky a veľa ďalších sa dozviete v tomto článku. Ak sa necítite na čítanie, novinky si vypočujte v našej podcastovej forme tu.

META

Zmena algoritmu pre META

Sociálne siete v Európe sa musia riadiť podľa DSA nariadení Európskej Únie. META, rovnako ako TikTok, zavádza preto povinne nepersonalizovaný feed.

Znamená to, že používatelia budú môcť prepnúť z presonalizovaného feedu, (ten, ktorý sa riadi podľa toho s akými príspevkami najviac interagujete, na ktoré klikáte alebo aký obsah pozeráte najčastejšie) na nepersonalizovaný (taký, ktorý sa nezobrazuje podľa vašej histórie, ale naopak podľa geografickej polohy). Nepersonalizovaný feed je dobrý z dvoch dôvod- nezbiera dáta o vašom scrollovaní a nevytvára nebezpečné sociálne bubliny.  

Komentáre už aj v stories

Instagram oficiálne testuje novú funkciu zdieľania komentárov do storiesZdieľanie komentárov sa bude týkať verejných príspevkov a Reelsiek do príbehov užívateľov. Ideou je pomôcť tvorcom zvýrazniť dôležité alebo zaujímavé komentáre od ostatných tvorcov alebo fanúšikov. Keď teda budete chcieť, aby váš komentár pod určitým príspevkom videlo viac ľudí, stačí, ak si ho prezdieľate do svojho profilu na story. 

Zdroj: Instagram 

 Zvukové klipy a poloha už aj v Insta poznámkach 

Poznámky sú síce nová, ale už zaužívaná súčasť Instagramu. Nájdete ich v hornej časti konverzácií v aplikácii. Nedávno pridal Instagram update, po ktorom sa môže do poznámok zdieľať aj hudba. To ale nestačilo a posúvame sa o level ďalej. Pridáva sa ešte funkcia „audio clip“, kde môžete nahrať hlasový záznam. Okrem toho budú používatelia môcť zdielať v poznámkach aj svoju polohu. To by malo slúžiť na zdieľanie tipov na zaujímavé miesta, reštaurácie a iné. Táto funkcia bude využívaná, pravdepodobne, hlavne influencermi. 

zdroj: Instagram ​

Vyhľadávanie v Reels 

Instagram testuje aj vyhľadávanie v Reels, vďaka ktorému by sme mohli konečne vyhľadávať konkrétny obsah. Znamená to, že ak vás zaujímajú Reelska, ktoré sa týkajú špecificky len „marketing“ obsahu, môžete si vyfiltrovať len tie. Reelsový obsah má tak väčšiu šancu dosahovať lepšie výsledky, a to bez toho, aby priamo súťažil so statickými príspevkami alebo carouselmi

Hudba v carouseloch 

Ak ste už unavení zo statických postov a carouselov na Instagrame a chcete trochu zábavy a kreativity do príspevkov, Instagram oficiálne zavádza hudbu do carouselov. Ku carouselu teda môžete pridať pesničku z hudobnej databázy a zlepšiť tak celkový mood príspevku. 

Instagram príspevky len pre kamarátov? ​​

Sľubujem, že tento celý blog nebude len o Instagrame, ale tento mesiac išla táto sociálna sieť, čo sa týka updatov a featuriek, ozaj bomby. Testuje teda ďalšiu zaujímavú vec. Chce skúsiť pridávanie príspevkov len pre zoznam ľudí, ktorých máte pridaných do blízkych priateľov. Bude to fungovať teda na podobnej báze, ako stories pre blízkych priateľov. Tu vzniká otázka, či bude ďalej treba oddelené private profily, ako často vidíme pri celebritách alebo bežných používateľoch. 

Zdroj: Social Media Today 

Youtube ​

Youtube gaming

YouTube sa snaží viac preniknúť do gaming sféry, a to prostredníctvom nového prvku „Playables“, ktorý sa teraz testuje v aplikácii YouTube. Používateľom umožní hrať jednoduché hry priamo v streame nie len sledovanie herného obsahu.

Youtube sa vyjadril takto:​

„Playables sú hry, ktoré možno hrať priamo na YouTube na stolných aj mobilných zariadeniach. Ak ste súčasťou tohto experimentu, na YouTube uvidíte sekciu s názvom „Hrateľné položky“, ktorá sa zobrazí spolu s iným obsahom na domovskom informačnom kanáli. Na začiatok to testujeme s obmedzeným počtom používateľov.

Tešíme sa!

Tiktok​

Tiktok zakáže Amazon? 

Tiktok spúšťa Tiktok shopping, ako sme sa dozvedeli z minulých social news. Aby podporil tento feature, rozhodol sa, že zakáže externé e-commerce linky. Znamená to, že tvorcovia už nebudú môcť svoje produkty linkovať na stránky ako sú Amazon, E-bay a podobné. Tiktok sa bude teda v budúcnosti snažiť tlačiť svoju Tiktok Shopping feature.

Tiktok podcasty

Tiktok tvorcovia môžu od teraz nahrávať celý diel svojho podcastu cez RSS feed a nalinkovať ho na krátke klipy z podcastu, ktoré často vidíme na TiktokuPoužívatelia tak budú mať jednoduchší prístup k celej epizóde podcastu a tvorcovia lepší reach. 

LinkedIn

Linkedin od teraz oficiálne umožňuje používateľom pridať svojich “top 5 skills“ do sekcie „About me“. Na vašom profile budú teda zvýraznené vaše najlepšie zručnosti. 

Snapchat

Snapchat prináša niektoré nové bezpečnostné vylepšenia pre mladých používateľov, vrátane nových upozornení na potenciálne podozrivé kontakty, vylepšené opatrenia, aby účty nezdieľali obsah nevhodný pre ich vek, nové zdroje pre používateľov a rodičov, ktoré pomáhajú bojovať proti rizikám v aplikácii.Snap pridáva varovné štítky na účty, ktoré sa snažia spojiť s mladistvými používateľmi, ktorých nepoznajú.

Influencer marketing ozaj funguje?

Influencer marketing je teraz hlavným ukazovateľom vo väčšine plánov digitálneho marketingu. Vedeli ste však, že výdavky na influencer marketing v skutočnosti rastú rýchlejšie ako investície do bežných výdavkov na sociálne reklamy?To je jedno z mnohých zistení v najnovšej správe Insider Intelligence o odvetví influencerov, ktorá sa zaoberá kľúčovými trendmi, ktoré poháňajú investície do marketingu influencerov, a tým, čo musia značky zohľadniť vo svojich reklamných plánoch. Celý report nájdete tu

To je všetko. Ďakujeme, že ste si prečítali social novinky, ktoré vychádzajú každý mesiac. Tešíme sa na vás nabudúce! Ak chcete viac, klikajte tu. 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám