| Jaro Zacko
iPhone aplikácia vám prezradí, čo si myslia vaši zákazníci
Na konci roku 2009 bolo na svete predaných viac ako 33 miliónov iPhonov (zdroj: apple.com) a každým dňom ich počet rastie o tisíce. Na Slovensku je podľa neoficiálnych info okolo 100 000 iPhone užívateľov. Už dlhšie som teda rozmýšľal, kto využije iPhony inak ako zvyčajne: na zbieranie dát.
Americká spoločnosť Field Agent vytvorila iPhone aplikáciu, ktorá môže zmeniť spôsob, ako sa robia prieskumy trhu. Zatiaľ, čo doteraz výskumné agentúry (ako GfK) telefonovali ľuďom, pýtali sa na ich názor, robili ankety na malých reprezentatívnych vzorkách, posielali do obchodov tzv. mystery shopperov a robili tak prieskum trhu, teraz to môže byť úplne inak.
Z každého užívateľa aplikácie Field Agent sa stáva skutočný „agent v poli“, nasadený na úlohy, ktoré posielajú zadávatelia.
Ako to funguje?
- V systéme Field Agent zadávateľ jednoducho zadá otázku, na ktorú potrebuje odpoveď/názor
(napríklad: „máte radšej jahody alebo ananás“, „koľko stojí vo vašom obchode čokoláda Milka“, „kam chcete ísť v lete na dovolenku“ a pod..). - Užívatelia iPhone aplikácie odpovedajú na otázku/plnia úlohu.
Navštívia daný obchod, vyjadria svoj názor, pošlú dôkazovú fotku a pod. - „Agenti“ sú za každú odpoveď sú odmenení
Kvalita odpovedí je kontrolovaná aj na základe GPS (bol agent naozaj na správnom mieste?) alebo fotiek z iPhonu - Odpovede sú spracované a okamžite dodané zadávateľovi.
Čo z toho má zadávateľ?
- Má veľkú reprezentatívnu vzorku.
(pamätáte na tých 33 miliónov iPhonov? 🙂 ) - Odpovede má v priebehu pár minút.
- Získa veľmi presné informácie.
Chcete poradiť s vlastnou aplikáciou pre iPhone? Kontaktujte Martina Wosku:
Martin Woska
Online & interactive projects manager
martin.woska@triad.sk
0911 473 633
@martinwoska
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Si tech-kreatívna duša, čo namiesto kávy raňajkuje automatizácie a AI? Hľadáme AI Automation Managera >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>
Skúsená Art Directorka / Art Director - odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu