Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

BYŤ PEKNÝ NESTAČÍ. OSEM TIPOV AKO MÁ ŽIŤ BRAND NA #INSTAGRAME

Keď sa Kevin Systom a Mike Krieger v októbri 2010 dokopali k finálnemu spusteniu mobilnej apky Instagram, asi netušili, že už o necelé dva roky ju kúpi Facebook za miliardu dolárov. A rovnako zrejme nepredpokladali, že za pár rokov bude táto sociálna sieť skloňovaná pri príprave takmer každej online kampani a stratégie značky v agentúrach po celom svete.

A čo na to naša minikrajina? Kým v roku 2014 sa drvivá väčšina zástupcov značiek na Slovensku len opatrne prizerala na tento fotkový zázrak, vlani svoje váhanie začali opatrne meniť za “ale veď to vyskúšajme”. Predpokladá sa, že v roku 2016 bude tento trend pokračovať, na Instagrame bude viac značiek, tie globálne budú mať svoje lokálne kanály, a preto nie je na škodu pripomenúť si, ako by sme sa tam s brandom mali správať a ako na ňom fungovať. Tu je sumár našich 8 základných tipov, na ktoré by ste pri nastavení stratégie vášho Instagramu mali pamätať. K takmer všetkým prinášame aj konkrétny slovenský príklad.

WUMO-comics-Halloween-costume-2555872

1. Nestačí byť len pekný. Ale pekné fotky sú základ. 

O čom je Instagram? O fotkách. O akých fotkách? O pekných fotkách. Nestačí, ak si váš produkt cvaknete ako japonský turista, keď ho pri poldňovej návšteve Bratislavy naháňajú do autobusu. Instagram znesie len pekný obsah, takže ak nie ste Miranda Kerr, fotky musia byť ako na billboard. Na pekný, nie na billboard Merkury Marketu. Je potrebné myslieť na svetlo, kompozíciu a veľmi pomôže, ak produkt, nech je už akýkoľvek, vsadíte do reálneho prostredia.

Tak, ako to robí StandArt magazine venujúci sa káve.

Standartmag, 6 750 + followerov

Screen Shot 2016-01-29 at 17.45.59

2. Nevyhýbajte sa hashtagom

Na Facebooku sú ## zbytočné, na Instagrame vám môžu pomôcť. Ak ste svadobný fotograf, používajte hashtagy, na základe ktorých hľadajú ľudia fotky zo svadieb, Ak máte kaviareň pre mačky, dobre pre vás, lebo mačky fungujú aj bez hashtagov, ale s nimi je to ešte lepšie. Pomôžu aj špeciálne hashtagy, ktorými si identifikujete vlastnú kampaň.

Ale vráťme sa na Slovensko a dajme si opäť jeden lokálny príklad správneho využívania hashtagov – od street fashion store Nahodsa(.sk).

Nahodsask, 14 800 + followerov

Screen Shot 2016-01-29 at 17.48.20

3. Sledujte vlastný hashtag

Pracujete s produktom, s ktorým sa ľudia radi fotia, a dokonca ho prirodzene hashtagujú pri postovaní na Instagrame? Good for you, a to nielen preto, že máte produkt, ktorý ľudia majú radi. Ak totiž využívajú hashtag, môžete tieto fotky pomocou neho vyhľadať a ako značka ich aj lajknuť. Používateľ, ktorému lajkne produkt samotná značka, sa veľmi pravdepodobne čoskoro stane vašim fanúšikom.

Tentoraz k tomu máme príklad od nás z Triadu, kde spravujeme napríklad Instagram Tatratea. Ten si sfotila fanúšička na mieste, ktoré Tatratea svedčí najviac – v Tatrách.

tatrateaofficial, 1 150 + followerov

Screen Shot 2016-02-03 at 09.17.46

4. Sledujte iné kontá 

Nevenujte sa len vlastnému kontu a vlastným hashtagom, ale buďte proaktívni a apoň raz za čas si pozrite aj iné stránky. A ak majú zaujímavý a pre vás relevantný obsah, začnite ich sledovať a lajkujte ich posty. Tak, ako v prípade hashtagov, aj tu platí, že autori týchto stránok si vás všimnú a môžu vás začať followovať.

jamesonsk, 1 400 + followerov

Screen Shot 2016-01-29 at 17.53.00

5. Publikujte posty, ktoré sú inšpirujúce

Ľudia vás budú sledovať vtedy, keď sa budú môcť vašim obsahom inšpirovať. A ľudia hľadajú inšpirácie stále. Riešia, čo si majú obliecť, kam ísť na dovolenku, čo si majú prečítať, aký film si majú pozrieť a čo si majú v piatok večer objednať na bare. Neinšpiratívne fotky môžu ľudí zaujímať iba v prípade, že vás poznajú. Ak vôbec. A to nestačí.

V prípade, že tetujete, neustále ukazujte vaše diela a ak ste slovenské kníhkupectvo, ukážte, čo vaši ľudia čítajú a aké novinky máte. Tak ako Martinus(.sk).

martinus_sk, 7 250 + followerov

Screen Shot 2016-01-29 at 17.54.17

6. Stanovte si, aký bude váš content

Instagram vašej značky nie je váš osobný Facebook. Nemôžete tam hádzať všetko, čo máte v mobile. Fotky vyberajte starostlivo, majte plán publikovania aj na niekoľko dní vopred, pričom platí, že radšej nepostujte nič, ako keby ste tam mali dávať niečo len preto, aby ste dodržiavali plán „jeden deň – jedna fotka“. A najmä majte stanovené, aký content tam budete dávať.

“Dôležitá je konzistentnosť fotiek – mať ľahko rozpoznateľný štýl. Fotky na našom profile k sebe farebne aj tematicky ladia,” tvrdí Veronika Velická, polovica dvojice svadobných fotografov Peter and Veronika, ktorých profil nedávno prekočil hranicu 2000 followerov, pričom nikdy nemali žiadnu platenú kampaň.

Peter and Veronika, 2 000 + followerov

Screen Shot 2016-01-29 at 17.55.27

7. Megabranding vždy a všade? Nie.

Brand manageri vás zrejme budú tlačiť do toho, aby každý post obsahoval jasný a ideálne obrovský branding, pretože tak často fungujú pri zastaralých ATL kampaniach a zrejme aj na Facebooku, no dá sa to robiť aj inak. Podľa tohto blogu ide dokonca o jednu zo základných chýb značiek na Instagrame.

Výborným pozitívnym príkladom je Sušienkovo – značka organického jedla pre psov. Jej majiteľka sa na Instagrame rozhodla svoj brand predstaviť štýlom storytellingu, a to prostredníctvom fotiek svojich dvoch chlpáčov – vipetov. Brand “Sušienkovo” na väčšine fotiek ani nie je prítomný, no o to prirodzenejšie pôsobí. Follower tak nemá pocit, že sleduje reklamný kanál, ale len príbeh dvoch psíkov. A tak ako fungujú mačky, fungujú aj chlpáči.

Dobrým príkladom je aj značka batohov herschellsupply, ktorá chápe záujmy svojich followerov. Vie, že na Instagrame nechcú vidieť, aký batoh je práve zľavnený, ale čo všetko s ním môžu zažiť.

susienkovo, 3 000 + followerov

Screen Shot 2016-01-29 at 17.56.45

8. Prepájajte sociálne siete 

Ak máte konto na Facebooku, no máte vizuálne zaujímavý obsah, odkazujte na konto na Instagrame. Je možné, že tam virálne zasiahnete oveľa viac ľudí a v prípade mnohých značiek bude na Instagrame veľká väčšina vašej cieľovky.

 

Máte to všetko?

Tak vám už len zostáva sledovať notifikácie. Tak ako Demy De Zeeuw, ktorý má na Instagrame stránku s názvom 433 s viac ako 9,1 miliónmi followerov. Takto to vyzerá, keď tam niečo publikuje.

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám