Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Hrajte na Facebooku podľa pravidiel!

Súťaže a aplikácie na Facebooku sú in. Nemožno sa čudovať. Užívateľom dávajú pocit interaktivity a zábavy, organizátorom zasa cenný feedback a kontakty. Za ostatný rok sme boli svedkami ich obrovského rastu. Bohužiaľ, v drvivej väčšine prípadov boli súťaže na slovenskom Facebooku proti pravidlám.

Pochopiť sa to dá, ak o situácii nemá prehľad bežný užívateľ alebo klient. Ale ak Facebook vypína súťaže pre nadnárodné značky a slovenské reklamné agentúry robia aplikácie proti pravidlám, niečo nie je v poriadku.

Promotion proti pravidlám organizovala aj Kia Motors Slovensko. Po upozornení presunuli súťaž na externú stránku.

Možno je problémom dostupnosť informácií, možno lenivosť. Ak si myslíte, že Vašej malej promotion sa to netýka, ste na omyle. Facebook Bot nonstop monitoruje dodržiavanie pravidiel. Navyše, stačí pár nepríjemných klikov na „Report application / Report page“ od konkurencie a o problém je vystarané.

Súťaže na Facebooku

Kvalitná súťaž na Facebooku predurčuje jej virálne šírenie. Ak sa užívateľom niečo páči, pošlú to ďalej. O to väčšie sklamanie prichádza, ak je vaša súťaž s tisíckami účastníkov zablokovaná. Znechutenie ľudí, nepríjemné otázky a v tom horšom prípade aj zrušenie celej Fan Page alebo zablokovanie účtov.

V minulosti boli pravidlá veľmi voľné a mohli ste robiť prakticky čokoľvek, čo Vám umožňovali Všeobecné podmienky používania. Postupne Facebook pritvrdzuje a konkretizuje pravidlá. Ak chcete dnes organizovať akúkoľvek súťaž na Facebooku, jediná legálna cesta je pomocou Vašej vlastnej aplikácie.

Starbucks Facebook

Starbucks je jedným z lídrov komunikácie na sociálnych sieťach. Všetky promotion aktivity sú prepracované, ich Fan Page ponúka originálne možnosti.

Pravidlá súťaží

Promotions Guidelines prinášajú niekoľko stručných a jasných pravidiel pre organizovanie promotion súťaží na Facebooku. Tieto pravidlá platia pre administráciu sweepstakes (losovaní), contest a competition (súťaží) alebo akýchkoľvek iných aktivít spojených s Vašimi promotion činnosťami na Facebooku. Sweepstakes sú aktivity, pri ktorých sa vyberá výherca na základe určitej pravdepodobnostnej šance na víťazstvo (napríklad žrebovania). Contest a competition sú aktivity, pri ktorých sa výherca vyberá na základe jeho schopností alebo dosiahnutých výkonov alebo podľa iných určených kritérií (napríklad závodné hry, súťaže kto spraví najviac klikov, súťaže fotiek a podobne).

  • Svoju promotion na Facebooku môžete administrovať výhradne pomocou vlastnej aplikácie.
  • Administrácia zahŕňa akékoľvek zbieranie údajov, hodnotenie, výber alebo kontaktovanie výhercov.
  • Pre žiadnu z vyššie spomínaných činností nesmiete použiť natívne funkcie Facebooku ako Like, komentáre, príspevky na nástenku alebo upload fotiek a videí
  • Aplikácia musí byť zreteľne umiestnená na svojej Canvas page alebo na záložke na Fan Page.
  • Promotion nesmie propagovať gambling, tabakové výrobky, zbrane, lieky na predpis alebo pohonné látky.
  • Výhrou v súťaži alebo jej časťou nesmú byť alkohol, tabakové výrobky, dojčenské výrobky, zbrane alebo lieky na predpis.
  • Podmienkou účasti v súťaži nesmie byť kúpa produktu alebo splnenie príliš dlho trvajúcej úlohy.
  • Nesmiete kontaktovať výhercov cez Facebook (chat, súkromné správy, wall posty v profile alebo wall posty na Fan Page). Môžete však od užívateľov zbierať kontaktné údaje – buď priamo cez formulár na Fan Page, prípadne cez povolenie aplikácie pristupovať k emailu.
  • Súťaž musí obsahovať vyhlásenie, že nie je nijako prepojená, sponzorovaná alebo administrovaná priamo Facebookom. Súčasťou tohto vyhlásenia musí byť aj špeciálny text, viď. nižšie.
  • Všetky promotions musia byť určené osobám starším ako 18 rokov.

Smiem vybrať na svojej stránke náhodného výhercu a odmeniť ho? Nie, nesmiete. Znamenalo by to priame využívanie funkcionality Facebooku na zber údajov.

Môžem usporiadať súťaž, kde budú užívatelia uploadovať svoje fotky? Nie v prípade, že tieto fotky budú uploadovať priamo na Facebook, napríklad do albumu na Vašej Fan Page. Môžete však vytvoriť aplikáciu, do ktorej sa budú fotky nahrávať. To isté platí pre akýkoľvek iný druh obsahu – text, videá alebo zvukové nahrávky. Ak ich chcete použiť v rámci promotion, nesmiete tak robiť pomocou priamych funkcií Facebooku, ale prostredníctvom svojej vlastnej aplikácie.

Vikis.sk Facebook sutaz

Bohužiaľ, aj veľmi milé a krásne súťaže sú často proti pravidlám.

Potatoes Facebook Photo súťaž

Ukážka toho, ako by to malo v praxi fungovať. Súťaž fotografií je organizovaná na samostatnej záložke ako vlastná aplikácia, v ktorej užívatelia nahrávajú aj hodnotia fotografie. Všimnite si aj jasný odkaz na pravidlá.

Môžem na mojej Fan Page propagovat externú súťaž? Áno, môžete si na nástenku vkladať odkazy na súťaž prebiehajúcu na vašej stránke/blogu a rovnako môžete informovať o iných promotion aktivitách, ktoré robíte mimo Facebooku. Musí však zostať zachovaná podmienka, že nesmiete využiť akúkoľvek natívnu funkcionalitu Facebooku pre účasť v takýchto aktivitách.

Môžem prístup k súťaži alebo obsahu na mojej Fan Page obmedziť len pre jej fanúšikov? Áno, možete ako podmienku účasti v súťaži zadefinovať aj Like pre Fan Page. Avšak v samotnej promotion už nesmie táto Facebook funkcionalita nijako figurovať. Okrem toho môžete užívateľom poskytnúť aj špeciálny obsah “iba pre fanúšikov”. Môže ísť o akýkoľvek textový alebo mediálny obsah, zľavové kupóny a podobne, avšak nesmie prejsť do aktivít, ktoré spadajú do Promotions Guidelines.

Okrem toho, všetky súťaže a aplikácie na Facebooku musia mať viditeľne na svojej Canvas page/záložke umiestnené pravidlá spolu s textom: This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook. You are providing your information to [údaje organizátora súťaže] and not to Facebook. The information you provide will only be used for [popis použitia údajov v súťaži].

Možno si poviete, že to predsa len risknete a súťaže budete i naďalej robiť starou partizánskou cestou. Moja rada však znie – nestojí to za to. Každý sa učí na vlastných chybách, ale ešte lepšie je učiť sa na chybách iných. Nikdy neviete, či si Vašu súťaž nevšimne niekto z Facebooku, alebo či Vás niekto z konkurencie neohlási. V tom lepšom prípade Vám zrušia len súťaž, v horšom celú Fan Page a v najhoršom Vám zablokujú aj účet. Okrem toho, ak chcete na Facebooku organizovať súťaže, je dobré zabezpečiť si svoj účet. Bezpečné Facebook prihlásenie je základom pre dobré zabezpečenie súťaží.

V ďalšej časti nazvanej Facebook aplikácie podľa pravidiel! sa pozrieme na fungovanie samotných aplikácií – ako sa majú správať a čo by ste mali dodržať, aby Vám Facebook aplikáciu nezablokoval.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

SKÚSENÝ ART DIRECTOR - Máme miesto (a veľa lásky a piva) pre skúseného Art Directora, ktorý je vo svojom živle, keď môže pretaviť nápady na koncept či kampaň do vizuálnej podoby. Človeka, ktorý sa neuspokojí s hocičím a rád posúva svoje hranice a aj hranice ostatných v teame. Si náš typ? Napíš nám odpovede, ktoré keď si prečítame, nebudeme už chcieť nikoho iného.

PHP BACKEND DEVELOPER - Máš na boj proti škaredým bugom? Do nášho developerského tímu hľadáme niekoho, kto si už prešiel prácou na viacerých webových projektoch a teda nie je úplný noob. :) Máme projekty na to, aby si sa vrhol hlbšie do riešenia komplexnejších projektov a kolektív, ktorý si zamiluješ! Viac o pozícii >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám