Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Facebook stráca Gen Z, sociálne siete zaplavila kukurica a na Slovensku vznikol Kódex Influencer Marketingu

Ahojte, vítame vás pri social media novinkách. Môžete začať rovno podcastom priamo pod týmto textom, alebo buďte old school a čítajte ďalej.

V septembri to bolo na sociálnych médiách naozaj bohaté. Začneme prieskumom Pew Research Center medzi americkými tínedžermi vo veku 13 až 17 rokov, ktorý nám potvrdil, že: 

  • TikTok a YouTube sú pre túto cieľovú skupinu najobľúbenejšie sociálne siete,  
  • iba 32 % týchto rokov používa Facebook – pre porovnanie: v roku 2014-2015 ich bolo 71 %, 
  • mladí vnímajú Facebook ako nudný, mätúci, nič nehovoriaci a určený pre rodičov, 
  • našťastie v roku 2012 Facebook kúpil Instagram, vďaka ktorému si teraz drží Gen Z používateľov. Aktuálne tam trávi svoj čas 62 % používateľov tejto cieľovej skupiny. 

META

Meta je živý organizmus, ktorá sa neustále mení 

Ak máte na Instagrame svoj obchod, je mi to ľúto… 😢 Funkcia Instagram Shopping  a Instagram Shop Tab, ktorá vznikli v roku 2016 a 2020, o chvíľu zmizne, prípadne vám možno už zmizla – natrvalo. V mojom prípade ju už nahradil tab „Likes“ a Shop Tab sa presúva do hamburger menu, ktorý nájdete v profile. 

  

Prečo? Meta uviedla, že sa postupne vzďaľuje od niektorých dlhodobých projektov (napr. spomínaný Instagram Shopping, alebo v minulosti IGTV)  a sústredí sa na budovanie svojho biznisu s krátkymi videami – Instagram Reels. Čiže na formáty, ktoré im aj zarábajú. Shop sa má opäť vrátiť v podobe Tab Lite v roku 2023, informuje Hootsuite.  

A niektoré funkcie zasa Meta pridáva…   

Instagram od septembra generuje QR kódy! Ó, áno. Vygenerovať ho môžete pre príspevok, Reels, lokáciu a označenie. Snáď nebudeme o chvíľu pozerať len na billboardy plné QR kódov. Nevýhodou je, že nemôžete trackovať počet skenov QR kódu a žiaľ ani demografické údaje. 

Slovensko

Na Slovensku vznikol Kódex Influencer Marketingu 

Vedeli ste, že označenie spoluprác s hashtagom #ad #pr alebo #collab nestačí? Aj preto je najvyšší čas nastaviť spoluprácam jasné pravidlá a hranice. Vzniká Kódex Influencer Marketingu. A o čom to je? 

  • Nový projekt pod záštitou IAB a ADMA má pomáhať tvorcom obsahu, agentúram a zadávateľom k etickému a zodpovednému správaniu pri spoluprácach.  
  • V kódexe sú napísané všetky dôležité princípy o tom, ako označovať a neoznačovať reklamu, práva influencera i zadávateľa, zakázané reklamné praktiky na sociálnych médiách i podmienky na spolupráce s tabakovými a alkoholickými produktami.  
  • Reklama na lieky, alkohol, hazardné hry a tabakové výrobky nie je zakázaná, má však pri spoluprácach svoje obmedzenia. Ak má tvorca obsahu, teda influencer 30 % publika mladšieho ako 18 rokov, takéto produkty alebo služby propagovať nemôže. 

TikTok

TikTok for Business aj tento rok zverejnili Insights, ktoré sú plné zaujímavých dát: 

Až 54 % TikTok používateľov súhlasí, že sponzorovaný obsah v spolupráci s creatormi (tvorcami obsahu) je typ aktivity značky, ktorí radi pozerajú. 

✔️ Až 78 % TikTok používateľov súhlasí, že hudba, ktorá bola vytvorená značke na mieru ich viac vedie ku klikom na link. 

✔️ Až 3 zo 4 mileniálov potvrdilo, že obsah od TikTok tvorcov je pre nich veľmi uveriteľný.  

✔️ Gen Z používatelia na TikToku majú o 70 % vyššiu pravdepodobnosť, že sa po nákupe produktu / služby zapoja do komunikácie obsahu na sociálnych a video platformách (v porovnaní s inými platformami). 

Viaceré zdroje uviedli, že TikTok testuje „Nearby feed“. Takže okrem FYP (For You Page – videá, ktoré vidíte od rôznych používateľov na základe algoritmov), Following page (videá len od používateľov, ktorých sledujete), uvidíme aj Nearby feed. Nearby feed vám bude zobrazovať videá na základe vašej polohy vďaka označeniu lokácie – prinesie viac lokálny video obsah, lokálne trendy a väčší zásah relevantnejších používateľom, najmä v našom regióne bez TikTok reklamy.  

Pri trendoch zostaneme… 

Čo bolo trendy na TikToku v septembri a ako na to značky reagovali? 

Od začiatku augusta doslova vybuchli Instagramy, TikToky a YouTuby hitom a videom “It’s Corn” z digitálneho seriálu Recess Therapy. Doteraz bolo so zvukom „It’s Corn“ vytvorených viac ako 878 000 videí od tvorcov, značiek a ľudí. V priebehu pár dní vyšla aj pesnička „It’s Corn,“ ktorá má doteraz viac ako 3 milióny streamov na Spotify.

Napríklad Samsung Australia predstavia na TikToku nový Samsung Galaxy Flip 4 pomocou trendového zvuku, v ktorom len zmenila tapetu na kukuricu a v štýle hudby ukázala všetky jeho funkcie. 

@samsungau it’s corn 🌽 #galaxyzflip4 #corn #samsung ♬ It’s Corn – Tariq & The Gregory Brothers & Recess Therapy

Štát Južná Dakota, top desiaty výrobca kukurice v USA, pozval chlapca, aby sa stal ich „corn-básadorom“.  

Arizona Iced Tea reagovala na trend predstavením novej príchute čajuCorn Cocktail“. Príspevok na Facebooku a Instagrame dosiahol najviac interakcií v ich celej komunikácií doteraz. 

Ďakujeme za pozornosť, vidíme a počujeme sa pri ďalších novinkách 😉

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Tento blog píšu skutoční ľudia v Triade kde používame KontentinoAllfred aby sme boli efektívnejší. Spolu s BRACKETSPros&Cons sme členmi DevinBand.,

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám