Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Facebook aplikácie podľa pravidiel!

Facebook neustále upravuje pravidlá pre tvorbu a fungovanie aplikácií. Či už ste bežný človek, naspeedovaný vývojár alebo zvedavý klient, nie vždy je ľahké udržať si prehľad. Poďme sa spolu pozrieť na možnosti aplikácií na Facebooku a kam sa s nimi až dá zájsť.

V článku Hrajte na Facebooku podľa pravidiel! sme sa naučili ako postupovať pri promotion aktivitách (súťaže, losovania, etc.) na najväčšej sociálnej sieti. Zistili sme, že jedinou legálnou možnosťou organizovania súťaží sú Vaše vlastné aplikácie a akékoľvek využívanie prirodzenej funkcionality Facebooku je striktne zakázané. Ako má však taká aplikácia vyzerať?

Základný súbor pravidiel platných na Facebooku sa nazýva Statement of Rights and Responsibilities. Obsahuje všeobecné podmienky používania a odkazy na ďalšie dôležité informácie. V súvislosti s aplikáciami medzi ne patria Privacy policy a najmä Platform policy. Akékoľvek promotion aktivity prostredníctvom aplikácií potom spadajú pod Promotions Guidelines. Výborným pomocníkom pri akýchkoľvek pochybnostiach je aj Facebook Developers Forum.

Coca-Cola Facebook Gift

Veľké značky hrajú podľa pravidiel. Naučte sa to aj Vy!

Pravidlá Facebook aplikácií

Cieľom článku nie je popisovať základné pravidlá pre uverejňovanie aplikácií. Tie sú dostupné na horeuvedených linkoch a v prípade potreby vždy k dispozícii. Spoločne sa ale zameriame na zradné a častokrát nejasné pravidlá, ktoré boli v minulosti dôvodom pre zrušenie množstva (i slovenských) aplikácií. Všetky vychádzajú zo základných princípov komunikácie na Facebooku:

  • Užívateľ musí mať možnosť výberu a kontroly.
  • Zdieľa sa iba užitočný a relevantný obsah.
  • Súkromie je potrebné rešpektovať.
  • Užívateľov nesmiete zavádzať a klamať.
  • Spam je zakázaný.

Z týchto princípov vychádzajú jednotlivé pravidlá, ktoré je nutné dodržiavať pri aplikáciách. Napríklad nesmiete vytvoriť alebo predstierať vytvorenie aplikácie, ktorá ruší alebo rozširuje zámerne obmedzenú funkcionalitu Facebooku (napríklad sľubovať pridanie tlačítka Dislike). Ak máte aplikáciu umiestnenú na Vašej Facebook stránke a obsahuje zvuk alebo video, nesmie sa prehrávanie spustiť bez zásahu užívateľa. Pozrime sa ale na menej známe pravidlá:

  • Aplikácia nemôže zverejňovať za užívateľa akékoľvek správy, fotografie, videá, odkazy, eventy alebo poznámky bez toho aby ich vopred schválil. Kedykoľvek chce Vaša aplikácia uverejniť niečo z vyššie uvedených položiek, musí byť užívateľovi taktiež poskytnutá možnosť preskočiť tento krok a nič nezverejňovať. Pozor, to platí i napriek tomu, že užívateľ dal súhlas so zverejňovaním pri povolení aplikácie.
publish

Ak chcete zverejniť niečo v užívateľovom profile, musí mu byť ponúknutá i možnosť preskočiť tento krok.

  • Navyše, tieto položky môžu byť vygenerované výhradne na základe obsahu, ktorý vznikol v priebehu používania aplikácie. Zverejniť teda môžete vytvorenú vizitku alebo oznam o nahratom skóre, avšak je zakázané zverejniť správu o tom, že užívateľ začal používať Vašu novú aplikáciu, v ktorej môžete vyhrať nové auto.
  • Zverejnený text musí byť v oblasti pre text aplikácie, v žiadnom prípade nesmie figurovať ako správa od užívateľa.
stream_story

Zverejnený text musí byť jednoznačne identifikovateľný ako správa od aplikácie. Je zakázané zverejňovať akýkoľvek obsah v mieste, na ktoré ukazuje šípka.

publish2 user_message moznost dopisat

Môžete však užívateľovi ponúknuť možnosť dopísať do správy vlastný text.

  • Je zakázané publikovať viac ako jeden stream story (čokoľvek sa objaví v profile, najmä status, fotografia, video alebo správa aplikácie) za jedno použitie aplikácie, či už u užívateľa alebo u jeho priateľa.
  • Funkčnosť aplikácie nesmie byť založená na využívaní social channelov (publikovanie obsahu v profiloch užívateľov, pozvánky, stránka aplikácie, chat, správy a všetky ostatné komunikačné funkcionality Facebooku). To znamená, že užívateľ môže mať možnosť pozvať priateľov do aplikácie preto, lebo sa mu páči a chce nahrať väčšie skóre ako oni, avšak je zakázané vyžadovať od neho pozvanie priateľov len pre to, aby mohol ďalej pokračovať v aplikácii alebo hre.
  • V povoľovaciom screene aplikácie musí byť k dispozícii odkaz na podmienky aplikácie alebo súťaže.

galan

Požiadavka na povolenie aplikácie musí obsahovať odkaz na podmienky používania. V tomto prípade text "Terms of Service" odkazuje na PDF súbor.

Smiem do aplikáciou vygenerovaného obsahu vložiť reklamný odkaz, ak bude tento text jednoznačne oddelený od textu užívateľa? Nie, nesmiete. Generované príspevky nesmú obsahovať akékoľvek reklamné správy.

Môžem na vygenerovanej fotografii otagovat (označiť) užívateľa? Áno môžete. Ale len v prípade, že sa na tagovanej fotografii skutočne nachádza. Je zakázané tagovať fotografie, na ktorých nie je jednoznačne zobrazený označený objekt. Čiže môžete vygenerovať a otagovať niekoho vizitku s fotografiou, avšak nemôžete to spraviť s obrázkom Veľkonočnej pohľadnice.

Môžem pomocou aplikácie vytvárať foto bannery do profilov užívateľov? Foto banner, čiže pásik piatich horných fotografií je možné vytvárať len za použitia reálnych fotografií užívateľa. Je zakázané doňho vkladať akékoľvek iné fotografie a je to považované za spam.

Facebook photo banner

Príklad nesprávneho použitia generovaných obrázkov do foto banneru.

Môžem cez aplikáciu získavať od užívateľa akékoľvek dáta? Nie, Vaša aplikácia môže vyžadovať povolenia a prístup iba k takým dátam, ktoré reálne potrebuje pre svoju funkčnosť. Nemôžete teda napríklad vyžadovať e-mail alebo offline prístup k dátam užívateľa, ak nemajú v aplikácií žiadne opodstatnenie.

Okrem toho perlička na záver – ak Vaša aplikácia dosiahne viac ako päť miliónov aktívnych používateľov za mesiac, alebo vykoná viac ako 100 miliónov API volaní za deň (komunikácie s Facebook API), alebo bude mať viac ako 50 miliónov impresií za deň, musíte kontaktovať Facebook a prediskutovať s nimi ďalší postup fungovania aplikácie 🙂

Rovnako ako pri Promotions, ani tu sa neoplatí riskovať. Všetky uverejnené aplikácie automaticky kontroluje Facebook Bot a vyhodnocuje, či sú v súlade s pravidlami. Ak nie, nastáva zrušenie aplikácie a často aj zablokovanie účtov jej vývojárov, čo zasa znamená strácanie času pri ich obnove.

Facebook pravidlá sa skrátka oplatí dodržiavať. Ak máte akékoľvek otázky, radi Vám na ne odpovieme v diskusii pod článkom.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám