| Majdži
Engage 2016 očami trojdňových účastníkov #1
Naši českí kolegovci zhrnuli v poslednom článku, čo všetko sme si odniesli z hlavného dňa konferencie Engage Prague 2016. My s Kollčou sme však strávili v nádherných priestoroch Forum Karlín celé tri dni plné úžasnej atmosféry, inšpiratívnych speakrov a workshopov, kde sme stretávali ľudí 15 národností celého sveta. Radi sa s vami podelíme o naše zážitky a poznatky, kým v nás ešte doznievajú dojmy z tejto veľkej social media slávnosti. Spravte si pohodičku, ideme na to. 🙂
TOP TÉMY
#BuzzWordy, ktoré najviac rezonovali počas všetkých troch dňoch nielen v prezentáciách hlavného programu, ale aj na workshopoch či počas networkingu, boli:
#1 Content
Vyprodukovať skvelý content je základný odrazový mostík. Je vám však na nič, ak ho nedokážete efektívne distribuovať. Buďte tam, kde sú vaši zákazníci, vplývajte na nich na platformách, ktoré prirodzene využívajú. Nesnažte sa ich dostať za každú cenu na Snapchat, len preto, že je aktuálne v kurze.
#2 Real-time marketing
Real-time zážitky a schopnosť využiť čaro prítomného okamihu majú stále väčší význam. Ako avizoval Reggie Bradford, nachádzame sa v ére stále náročnejšieho a vyskillovaného zákazníka, ktorý mení biznis a marketing tak ako ho poznáme. Zákazníci chcú, aby ste ich prekvapili, zasiahli v tom pravom momente a boli k dispozícii vždy, keď vás potrebujú. Hneď, teraz, takoj! Live streaming v kombinácii s live messagingom nám napovedá, ako bude vyzerať blízka budúcnosť, ktorú Reggie vidí v spolupráci sociálnych sietí a messaging aplikácií.
#3 Influenceri
Využívanie vplyvných blogerov a YouTuberov, ktorí majú vybudovanú takú fanúšikovskú základňu, že sa mi nad tým vždy rozum pozastavuje, nie je žiadna novinka. Veď prečo by aj. Je to asi ten najprirodzenejší content, ktorý môžete ako značka servírovať svojmu publiku a rozpovedať ním váš príbeh. Ekaterina Dobrokhotova z L’Oreal ich dokonca označuje za nové MÉDIUM, ktoré vám zabezpečí masívny zásah. Podmienka je však dôveryhodnosť. Vyberajte si influencerov, ktorí majú vašu značku skutočne radi, inak im nikto neuverí ani mihalnicu v oku.
HURÁ NA WORKSHOPPING!
Každý z workshopov sa skladal z troch častí. Na úvod teoretické intro od spíkra, potom engaging praktická časť, kde sme v tímoch pracovali na zadaní a na záver prezentácie prác. Z workshopov, ktoré nás najviac zaujali, vám prinášame malý report.
1. INSTAGRAM: Fotograf Eelco Roos
sa s nami prišiel porozprávať o Instagrame. Na úvod sme si zopakovali základné know-how:
- rozpovedzte príbeh
- vymyslite si vlastný a chytľavý hashtag, ktorí budú chcieť vaši followeri prirodzene používať (napr. #madewithchobani)
- dajte si záležať na copytexte: mal by byť kratší, ale pútavý
- nerepostujte bezhlavo rovnaký content z iných platform.. ak chcete použiť príspevok z Facebooku, prispôsobte ho štandardom Instagramu
- zabudnite na logá a branding vo fotkách
- odpovedajte svojim followerom, buďte tu pre nich
„Instagram is not about logos
and products, it’s about the feeling
behind your brand.“
Čas na inšpirácie:
Značky, ktoré dokázali nájsť unikátny spôsob ako využiť Instagram:
- @nike s kampaňou #NIKEiD #PHOTOiD
- @mercedesbenz s kampaňou „Take the wheel“ a #GLA_build_your_own
„Unsexy“ značky, ktoré to robia dobre, určite pozrite:
- @generalelectric, ktorá je podľa slov Eelca “The most exciting boring brand” (milé 😉 )
- @charitywater s kampaňou #FightDirty
Eelco Roos sa vyjadril aj k otázke viacerých lokálnych Instagram accountov globálnej značky, ktorá by podľa neho mala komunikovať len z jedného hlavného accountu. S týmto však veľa ľudí, vrátane mňa, nesúhlasilo. Predstavte si, že adidas by postol fotku s novými teniskami, ktoré nie sú dostupné na Slovensku. Nechcem si ani predstaviť tú vlnu hejtu a okrem toho, dennodenne spravovať notifikácie a direct správy, ktoré vám na jeden account chodia z krajín celého sveta, je tiež celkom na zamyslenie, keď nie na zabitie. Nakoniec nám dal zapravdu a pustili sme sa do tímovej práce.
2. LIVE STREAMING: Ryan A Bell
– founder of Periscope Summit, svetový top expert na live streaming
„Vedeli ste, že
existuje až 40 live streaming
aplikácií a sociálnych sietí?
Much wow!„
Z toho v súčasnosti medzi najväčších hráčov patrí:
- Facebook Live
- YouTube Connect
- Periscope
Okrem toho spomenul zomierajúci Meerkat a v Amerike celkom silnú aplikáciu Blab. Veď akože dobre vedieť, ale v našich končinách si určite vystačíme s Fejsbučikom.
Aby nám Ryan dokázal, že naša budúcnosť je v live streamingu, vytasil na nás kampaň #TasteTheChange od Applebee’s, ktorá sa mimochodom umiestnila medzi finalistami ocenení Shorty Awards v kategórii Live streaming video. Odhliadnuc od faktu, že išlo o veľkoprodukciu jak sviňa, keďže z free ochutnávky nového menu reštaurácie spravili festival konajúci sa na Times Square, tu je pár užitočných take-outov:
- využívajte viacero platforiem a traffic koncentrujte na microsite
- budujte komunitu prostredníctvom hashtagu (btw. vraj by mal mať ideálne 7 znakov)
- pridajte influencera a môžete začať variť
Trochu ma sklamala praktická časť s dosť nepraktickým zadaním. Čakala som, že si vyskúšame rôzne live streaming aplikácie a získame nejaké reálne skills. Našou úlohou bolo šak vymyslieť random super hashtag a random stratégiu ľubovoľnej značky… škoda.
Každopádne, boli to skvelé tri dni a Engage určite odporúčam každému zapálencovi pre social media. Ďakujem Socialbakers za tip top organizáciu a príležitosť byť súčasťou medzinárodnej konfery na svetovej úrovni.
Ak ste zvedaví na zápisky z ďalších workshopov od Kollči, stay tuned. 🙂
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.