Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Strategické plánovanie podľa Facebook Blueprint Live

Ako sa hovorí: “Žiadny social media manager nespadol z neba múdry.” Často je to o cviku a skúsenostiach. Aby to nebolo len o náhodnom skúšaní a nečakaných prešľapoch, Facebook svojich nadšencov vychováva.

 

V našich končinách pripravil komplexný Blueprint program, ktorý sa skladá z dvoch častí. Prvou je eLearning, kde je vysvetlené všetko od F po K a novšie aj od I po M. Druhou časťou je Live workshop, kde sa riešia konkrétne zadania s rozprávkovým budgetom. O priebehu akcii sme vám už písali. Čo však bolo hlavnou pointou? Naučiť sa strategicky rozmýšľať pri každej kampani a nevynechať žiadny krok, ktorý môže výrazne ovplyvniť úspešnosť komunikácie na Facebooku a Instagrame. Prejdite si nasledovných 9 bodov a zlaďte váš pohľad na kampaň do tej správne modrej podľa Facebooku. 😉

 

1) DEFINUJTE CIELE

Je jasné, že bez určenia cieľov sa ďaleko nedostanete. A ak áno, tak možno zlým smerom. Kampane sú však často dlhodobejšieho charakteru a preto je lepšie, keď si ich rozdelíte na viacero fáz. Určite si v tomto procese 2, ak je potrebné aj 3 ciele. Napríklad v prípade, ak začínate predávať nový produkt. Najskôr sa zameriate na imidžovú komunikáciu pre zvýšenie povedomia o značke. Následne urobíte všetko pre to, aby ste zvýšili návštevy stránky a dosiahli požadovaný lead/konverzie.

 

2) ÚSPECH SO SPRÁVNYMI KPI’S

Aká je najlepšia metrika na meranie kampane? Chcete vedieť, aký bol zásah alebo koľko bolo preklikov na vašu webku? Alebo vás možno viac zaujíma engagement na profile. Pomôžte si určenými cieľmi a nájdite to pravé orechové.

 

3) KDE BUDE KAMPAŇ A V AKEJ PODOBE?

Každá forma reklamy na Facebooku a Instagrame má svoje špecifické využitie. Vyberte tie najvhodnejšie prevedenia reklám a ich najefektívnejšie umiestnenie. Ak chcete zbierať e-maily, video ad môže zapadať prachom, vy potrebujete lead ads. Je vaša cieľovka odchovaná výhradne na desktope? Mobil placemet sa môže strčiť (do zásuvky na ďalšie kampane).

 

4) KREATÍVA KREATÍVY

Zamerajte sa na 3 časti.

> Definujte, aká bude jej podoba (text, fotka, video).

> Vymakajte jej ideu a dizajn.

> Nakoniec skontrolujte, či sú splnené pravidlá určené Facebookom (20%, slušnosť, neexistujúce buttony…).

 

5) BUTTONY SO SPRÁVNYM ODKAZOM

Zdá sa vám to ako veľká maličkosť na extra bod? Práve takéto drobnosti môžu výrazne ovplyvniť akciu používateľa. Dobre si premyslite, aký button použijete. Jeho zlá voľba vám môže zhoršiť efektivitu a narobiť vrásky na čele.

 

6) ZASIAHNITE DO ČIERNEHO

Jednou z najväčších výhod sociálnych médií je schopnosť cielenia na relevantné publikum. Cieliť môžete 4 alternatívami s vlastnými parametrami:

  • Core Audiences: Využívame najmä, ak cielime na nových klientov špecifickú skupinu, ktorú sme ešte nezasiahli.
  • Custom Audiences: Spôsob retargetingu ľudí pomocou CRM dát, akcií na našej webke a mobilnej aplikácii alebo ľudí, ktorí videli video na Facebooku.
  • Lookalike Audiences: v prípade, že chceme osloviť nových klientov, ktorí sú veľmi podobní našim zákazníkom.
  • Facebook Exchange: oslovenie ľudí, na základe ich online správania.

Vymyslite si troch konkrétnych ľudí, typických pre vašu cieľovku. Chvíľu rozmýšľajte, ako oni a až potom si napíšte k ním možnosti ich cielenia.

 

7) INSIGHT STRATÉGIA

Veľmi nápomocným je určenie audience insight, kde zistíte, ako sa profiluje vaša cieľovka na Facebooku. Dôvodom je najmä lepšie ju pochopiť a priblížiť sa jej. Čekovať môžete 3 druhy: Facebook audiences, Page audiences, Custom audiences.

 

8) BIDDING OPTIMALIZÁCIA

Dôležitá a často zanedbávaná je bidding stratégia. Pri každej kampani si môžete nastaviť rôznu optimalizáciu bid typu. Opäť sa pridržiavajte vašich cieľov.

Pri budovaní povedomia je pre nás dôležitá skôr optimalizácia na impresie, čiže CPM bid, respektíve reach & frequency. Naopak, ak chceme konverzie, využívame skôr CPC (v prípade preklikov), CPA (pri stiahnutí aplikácie) a oCPM (pri konverziách priamo na web stránke alebo pri post engagemente).

 

9) SPRÁVNE MERANIE 

Nezabudnite, že vaše KPI’s by ste mali trekovať. Čo všetko musíte mať nastavené, aby to fičalo a bolo zaznamenané, ako má?

Určite si, akými metrikami chcete KPI’s merať: Nastavte Facebook pixel na vašu stránku aj s konkrétnymi eventami na stránke, Facebook SDK a App eventy a vyskúšajte Conversion lift test. Identifikujte, na akom placemente máte najviac konverzií. Nastavte lifetime value a myslite na cross kanálovú komunikáciu a jej meranie.

 

Každý bod z Blueprint Live odškrtnutý -> kampaň môže uzrieť svetlo sveta.

giphy (3)

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám