| Martin Luther
Aké je to, starať sa o Facebook page s 200 000 fanúšikmi?
Pár teplých slov na úvod
Vitaj, milý čitateľ, milá čitateľka. Dúfam, že ti neprekáža, ak si potykáme takto od začiatku. Ak budem mať šťastie a niekedy ťa náhodou stretnem, tak mi môžeš v pohode hneď tykať tiež.
Je super, že si klikol/klikla na tento článok, lebo o chvíľu sa ponoríš do tajomných zákutí príspevkov facebookovej stránky, ktorá má najviac fanúšikov spomedzi slovenských mobilných operátorov.
A ak si už šikovne svojím bystrým zrakom prešiel po coveri, tak vidíš, že ti porozprávam o spravovaní O2 SK.
Jadro článku, pre ktoré si tu
Každá značka komunikujúca na Facebooku by mala mať nastavenú komunikačnú stratégiu, ktorá značku vystihuje, a prispôsobovať jej obsah. Teda musí mať jasne dané, koľko postov chce mesačne komunikovať. Mala by si vybrať témy a ich dramaturgiu. Musí mať jasne stanovený budget, tone of voice…
V tomto článku ti ukážem, ako komunikujeme na Facebooku O2. Vybral som pre teba pár peciek, ale aj bežný content, ktorý máme nastavený v komunikácii.
Usaď sa a pusti si hudbičku. Máš? Tak, poďme na to. 🙂
Livestreamy
Ak sleduješ O2 SK Facebook page, tak vieš, že si dosť ulietavame na livestreamoch. A ak je na to vhodná situácia, veľmi radi ho navrhneme na propagáciu nejakého produktu alebo ku kampani.
Donedávna to malo zmysel len pre značky s väčším počtom fanúšikov, pretože sa livestream zobrazoval len fanúšikom, od ktorých sa potom šíril organicky. Teraz sa už dajú boostovať, takže livestream môžu efektívne používať aj menšie značky. Nemusíš si vystavať špeciálnu predraženú maketu alebo obrovský stage. Všetko, čo ti treba, je kamera a dobrý nápad.
Jeden z mojich prvých jobov pre značku bol operený livestream s holubmi, kde tvorili hlavnú úlohu 4 holuby a kamera.
V jeden moment ho sledovalo až 1 200 ľudí a organický zásah mal cez 140 000 (pre laikov – je to fakt úplne mega).
Doteraz je to jeden z najlepšie performujúcich livestreamov na Slovensku.
Zatiaľ posledný livestream sme spravili na promo novej Nokie 3310.
Ľudia hrali legendárnu hru Snake cez komentáre pod príspevkom. Za necelých 45 minút sme nazbierali cez 6 000 komentárov *BOOOM*.
Vitajte na FACEBOOK LIVESSSSSTREAME.Súťažíte o 2 nové Nokie 3310 s legendárnym hadíkom, ktorého ovládate VŠETCI SPOLOČNE. Ak chcete, aby sa hadík pohol, napíšte do komentára smer (stačí napísať smer, netreba písať šípku):← „dolava“→ „doprava“↑ „hore“↓ „dolu“Po chytení 5 guľôčok sa odhalí jedna číslica z telefónneho čísla. Kto sa po odhalení všetkých číslic dovolá na telefónne číslo ako prvý, vyhráva NOKIU 3310. Ďalšieho výhercu vyžrebujeme spomedzi všetkých komentárov. Držíme všetkým palce. Bude to poriadne zamotané. :)Pravidlá nájdeš tu —> bit.ly/pravidla-nokia3310
Posted by O2 SK on 13. júl 2017
Aktivity
Prednedávnom sme spustili nový komunikačný koncept – O2 More, kde maňušky vystriedal uškatec. Na social sme vymysleli aktivitu – Hľadá sa meno, a ľuďom sme dali možnosť uškatcovi vybrať meno. Post mal cez 15 000 reakcií a organický reach 350 000 *BOOM*.
Od ľudí sme nechceli ani žiadny komentár a na poste ich je okolo 1 400, v ktorých sa hádali, aké meno sa mu hodí. Super! 🙂
(malá rada v zátvorke: Buďte originálni a ľudia to ocenia.)
Pomôž nám vybrať meno pre nášho uškatca a vyhraj nový smartfón Nokia 3. Pre zapojenie sa do súťaže zahlasuj za jedno…
Posted by O2 SK on 16. jún 2017
Bežné posty
Samozrejme, nesmieme zabúdať ani na prázdne miesto v týždni, ktoré treba vyplniť interaktívnymi postmi, ako napríklad postmi s reakciami. Vyberám všelijaké technologické témy.
Tematika postov musí byť taká, aby ľudí zaujala. Či to je večný boj medzi PC a konzolami alebo výberom prehliadačov. Vždy majú vysoký počet interakcií. Ak to tvoju cieľovku baví rovnako ako tú na O2, určite to používaj aj na svojej stránke.
Piatkové vtipy
Ľudí treba na social aj poriadne zabávať, ak to, samozrejme, ladí s komunikáciou značky.
Keďže v piatoček poobede sú už skoro všetci vychillovaní, majú uvoľnenú atmosféru v kanceláriách a tešia sa na víkend, tak im servírujem suché bad humour jokes, ktoré vedia poriadne zamávať s interakciami. Pri týchto príspevkoch je vždy veľká časť zásahu organická.
Fér prístup
Je skvelé, že sa vie značka postaviť na správnu stranu a povedať si svoj názor.
Zákazníkom O2 sme pri pripomenutí na udalosti zo 17. novembra vytvorili digitálnu hranicu. Táto jednodňová aktivita vyhrala veľa domácich aj zahraničných cien. Aktivita bola mimo Facebooku, no podporili sme ju Sóda článkom.
Taktiež si určite pamätáte, keď FB zasiahla vlna nenávisti kvôli tomu, že sa na poste stránky s oblečením objavil černoch *stupidity lvl over 9000*. Hneď sme k tomu pripravili post a postavili sme sa na stranu, kde je rozum.
Social novinky
O2 sme vždy v TRIADe brali ako trendsettera v social media. Hneď, ako sa objaví nový formát, chceme ho vyskúšať a navrhnúť naň kreatívu.
Či to boli livestream, canvas, video carousel, video cover, hneď sme využili reakčné posty a veľa veľa ďalšieho. Takže musím stále sledovať, kedy sa objaví nejaká novinka a hneď to navrhnúť ako nápad.
Už je skoro koniec
Samozrejme, na O2 SK komunikujeme viac vecí, ako sú technologické a lifestyle články z magazínu Sóda, vlastnú produkciu videí, televízne spoty, kampaňový obsah, pár produktových príspevkov, atď.
A ako pri každej veľkej stránke, odpisovanie si rieši značka sama – cez svoj tím. Tu si robia parádne svoju prácu ľudia z E-channels, ktorí na správy odpovedajú s nadhľadom a skvelým humorom. 😀
A ešte odpoveď na otázku „Aké je to, sa starať o Facebook page s 200 000 fanúšikmi? Je to občas náročné, hlavne na kreatívu, no, je to že ÚÚÚPLNE úplne mega. Hlavne, keď ide o skvelého klienta ako je O2.
Na dnes to je všetko. Čau 🙂
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.