Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Najlepšiu kampaň roka oceňujú vo svete

Kampaň 17. november pre nášho klienta O2 trvala jeden deň. Zákazníkom nehovorila o novinkách, neponúkala nový paušál, nesľúbila lepší zákaznický servis. Táto „jednodňová“ aktivita mala za úlohu pripomenúť ľuďom, čo tento deň, 17. november – Deň boja za slobodu a demokraciu, symbolizuje a aké bolo prekročenie hraníc pred rokom 1989. Kampaň je príkladom goodvertisingu, kedy značka robí niečo podstatné a dobré pre spoločnosť. Spolu s O2 sa tešíme, že kampaň mala význam a dosiahla celosvetový úspech.

Otvorené hranice a možnosť voľného pohybu nie sú takou samozrejmosťou pre každého. Je to privilégium, ktoré ľudia v iných krajinách nemajú a nemali ho ani naši prarodičia a rodičia. Bránila im v tom železná opona, ktorú sme sa rozhodli virtuálne vytvoriť. Chceli sme tak ľuďom pripomenúť a priblížiť, aké to bolo keď sa odchod z územia republiky trestal smrťou alebo odňatím slobody až na 5 rokov.

Virtuálna železná opona

Virtuálnu hranicu tvorila webová stránka (microsite), ktorá sa zákazníkom O2 na Slovensku aj v Českej republike zobrazila pri návšteve zahraničného webu. Tá im pripomenula, že prekročiť hranice nebolo vždy možné ako teraz. Používatelia sa mohli prekliknúť aj na článok o Nežnej revolúcii, ktorý sme publikovali na soda.o2.sk.

Zákazníkov, ktorí reálne vycestovali z republík (SK a CZ) sme kampaňou zasiahli prostredníctvom SMS správ v momente prekročenia hraníc.

Úspechy za hranicami aj u nás

Kampaň sme zaklincovali, a to rovno päťkrát. Zlatom a bronzom v kategórii media, rovnakou dvojicou v kategórií interactive & online a zlatom nás porota ocenila aj v kráľovskej kategórii kampaň. Zlatý Klinec 2017 sa aj vďaka týmto oceneniam stal pre nás zatiaľ najúspešnejším ročníkom v histórii našej agentúry.

O mimoriadnych kreatívnych kvalitách tejto práce svedčí aj výrazný medzinárodný úspech. Prácu sme prihlásili na 4 zahraničné súťaže, kde neostala bez povšimnutia.

Prvá prestížna súťaž, na ktorej kampaň 17. november získala zlato a striebro bola medzinárodná súťať v Prahe PIAF. Pokračovali sme na ďalšom medzinárodnom festivale Golden Hammer v Rige, v Lotyšsku, kde 17. november získal Grand Prix, zlato a striebro. Toľko radosti!

Napriek tomu, že je téma lokálna a úzko spätá s ľuďmi žijúcimi vo východnej Európe, kampaň 17. november bola úspešná na festivaloch a súťažiach aj „za železnou oponou“.

Na dvoch najlepších reklamných festivaloch sveta získal 17. november dokopy 4 shortlisty. Pekne rozdelené, 2 shortlisty nám prišli z New York Festivals a 2 priamo z Cannes Lions Festival of Creativity. Dve nominácie na „reklamných oskarov“ spolu s veľmi pekným vyjadrením porotcu o tejto kampani, ktoré si môžete pozrieť na videu z Cannes.

 Pozrite si, ako vyzerá kampaň, ktorá boduje na svetových festivaloch.

Zo zákulisia

Na to, aby ste prácu mohli prihlásiť na medzinárodné súťaže, potrebujete case study a anglický voiceover. Pri hľadaní niekoho, kto by nahovoril anglickú case study sa nám ozval muž, ktorý žije v Anglicku a pôvodom je z Lotyšska. Naša práca mu bola blízka a veľmi sa páčila, pretože mu pripomenula dôvod, prečo odišiel zo svojej rodnej krajiny. Tohto pána môžete počuť v anglickej verzii našej case study ;).

 

Povedať, že kampaň pre nášho odvážneho klienta O2 je najúspešnejšou kampaňou, nie je vôbec trúfalé. Na záver by sme už len zdôraznili našu radosť, že práve goodvertising a zdanlivo malá kampaň má úspech… aj za hranicami 🙂

Ak by ste chceli vidieť naše ďalšie najkreatívnejšie kampane tohto roka pozrite si tento blog. 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

(DIGITAL) IDEAMAKER & COPYWRITER - V TRIADe sa nedelíme na "digitálnych a nedigitálnych" ľudí, ale ak si doma zatiaľ v digitále a ATLko sa ešte len chceš naučiť, tak ťa s radosťou prichýlime a priučíme. Prihlás sa k nám >>

ACCOUNT MACGYVER - Hľadáme ostrieľaného človeka, ktorý sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, na riešenie problémov mu stačí kancelárska spinka a nielen v digitále je ako ryba vo vode. Jednoducho, TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii ako rodený MacGyver. Cítiš sa na to? Odpovedz na zákerné otázky a si v hre!

SOCIAL MEDIA PLANNER - Čísla, cielenie, optimalizácia a refreshovanie nabiehajúcich výsledkov je to, čo ťa napĺňa šťastím? Ak miluješ skúšať a neustále tak posúvať hranice svojich aj klientových možností a už si čo-to v živote aspoň na Facebooku odpromoval, poď sa realizovať k nám do TRIADu! Prihlás sa tu >>

COMMUNICATION SPECIALIST - Komunikácia je tvoje druhé meno a svoje šťastie nachádzaš v rozhovoroch s ľuďmi či už naživo alebo cez internet? Ak nie si platený troll, ale človek, čo sa jednoducho "baví" s ľuďmi a k tomu si zorganizovaný typ, máme pre teba super miesto! Prihlás sa tu >>

BRAND CONTENT CREATOR - Si kreatívna duša, ktorá vie vymyslieť autentickú reklamu na akýkoľvek produkt a ešte za to žne úspechy v podobe pozitívnych reakcií na sociálnych sieťach? V tom prípade je tento job presne pre teba! Prihlás sa tu >>