
| Kollča
8 dôvodov prečo Pokémon GO zatriasol online svetom
Najprv boli céčka, potom kartičky hokejistov, neskôr Koukouroukou. Až deti koncom 90. rokov celosvetovo milovali žltého Pikachu. Boom vymieňania kartičiek prešiel do hier až nakoniec zanikol. Nikto však nečakal, že sa takmer po 20 rokoch bude móda opäť vracať. Aktuálny online trh ovládla nová aplikácia Pokémon GO, ktorá sa za necelé 2 týždne stala globálnym fenoménom.
O ČO VLASTNE IDE
Pokémon GO je augmented reality mobilná hra dostupná pre iOS a Android. Vyvinula ju spoločnosť Niantic a Nintendo a sprístupnená bola len pred pár dňami.
V skratke ide o prevedenie geocachingu do hry. V aplikácii brázdite krajinou – prekreslenou reálnou mapou vášho skutočného okolia. Vďaka tejto geolokačnej funkcii môžete vyčíhať pokémonov, ktorých môžete chytať do pokelopty, trénovať, alebo nachádzať gyms (niečo ako štadióny), na ktorých bojujete a dostávate sa na rôzne levely. Zbieranie pokémonov automaticky naštartuje kamerku vášho mobilu a vy sa ocitáte s postavičkou v rozšírenej realite. Okrem toho sa s každým prejdeným kilometrom dostávate k vyliahnutiu vajca (ak nejaké vajcia máte). Napriek tomu, že ide o free hru, môžete si v nej čo to aj nakúpiť za Pokécoins. Plánovaná je fičúrka Pokémon GO Plus, v ktorej bude hlavný benefit spárovanie cez Bluetooth s niekym ďalším a lákavé sú aj upozornenia pomocou vibrácií.
Znie to ako hlúposť? Pozrime sa na fakty a štatistiky a hodnotenie si necháme na záver. 😉
ČO Z HRY ROBÍ FENOMÉN?
1) Aktivita má už teraz pomenovanie „Pokémoning”. Ľudia počas hrania zabúdajú, že sú v reálnom živote. Naháňanie neexistujúcich zvieratiek po nebezpečných miestach už spôsobilo nejeden game over v podobe úrazu v nemocnici. Dokonca sa našli prvé lúpežné prepadnutia, kde zlodeji očakávali svoje obete pri pokémonoch mimo frekventovaných častí.
„SEEING A PIKACHU ON THE SIDEWALK IN FRONT OF YOU IS A FAN’S DIGITAL DREAM COME TRUE.“
2) Kvôli veľkému dopytu má spoločnosť stále problém so stabilitou servera a aj to spôsobuje fakt, že hra je zatiaľ dostupná len v USA, Austrálii a na Novom Zélande. Veľká žiadanosť však spôsobila aj to, že za dva dni stúpla trhová hodnota spoločnosti Nintendo o 7,5 miliardy dolárov.
3) Výraz Pokémon sa stal najhľadanejším v sprístupnených krajinách a hra sa dostala na vrchol rebríčka amerického iTunes. Predstavuje to zhruba 1,6 m $ za deň a čo sa týka android, v USA je momentálne v top 10.
Hashtag #pokemongo má na Instagrame 870 000 príspevkov (#pokemon vyše 8 mil.) a Twitter hlási s daným hashtagom viac ako 9 000 unikátnych tweetov za hodinu. Na Facebooku hovorí o výraze zhruba 100 000 ľudí.

Nárast na Twitteri
4) Ľudia sa spájajú a hľadajú príšerky spolu:
„At one point someone yelled:
THERE’S A RHYDON IN THE STREET!“
5) Hra v počte užívateľov predbehla Tinder a zuby si brúsi aj na Twitter.
6.) Hre sa možno podarí to, o čo sa európania snažia vyše 200 rokov – naučiť Američanov merať vzdialenosti v kilometroch – nakoľko aplikácia využíva práve túto dĺžkovú mieru. Došlo to tak ďaleko, že prepočet míľ na kilometre je už niekoľko dní po sebe najhľadanejším v google.
7) Ľudia radšej chytajú pokémonov a top trendy sociálnych médií si už toľko našeho času neukroja.
8) Tzv. “pokestops” nájdete najmä na pamiatkach, pamätníkoch, v parkoch, na turistických atrakciách, cintorínoch, kostoloch a významných miestach. To motivuje ľudí spoznávať nové miesta.
Výhody hry a šialenstvo okolo hľadania neuniklo ani marketingovému svetu. Virálneho potenciálu sa začali chytať taxislužby, podniky, múzeá, športové štadióny, poisťovne…
Tvorcovia chceli vraj dosiahnuť 3 veci:
- zvýšiť pohybovú aktivitu ľudí bez nátlaku, ale odmenou
- nadväzovanie priateľstiev
- objavovanie sveta okolo seba
Celkom sa im to darí. 🙂
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu