Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

6 spôsobov, ako sa zadarmo dostať na Cannes Lions

Opäť sa blíži najprestížnejší a najvzrušujúcejší festival reklamy na svete, Cannes Lions. Ak by ste sa tento rok radi zúčastnili a ušetrili pritom kopec peňazí, tu je 6 spôsobov ako na to. A treba ich riešiť už teraz.


Na začiatok treba povedať, že festival v Cannes veľmi odporúčam. Určite má aj svoje tienisté stránky a ako všetko na svete, treba ho brať triezvo. Avšak, pre každého reklamného nadšenca, ktorý má rád svoju prácu, chce mať prehľad a kýbel inšpirácie k tomu, je Cannes medzi 17. – 21. júnom, tým najzaujímavejším miestom na svete (a tiež pre každého, kto má rád pláže slnko a rosé). Zúčastnil som sa zatiaľ dvakrát a môžem to len potvrdiť.

Štandardne si však na to treba pripraviť 3 365 € na complete pass. Ak ste študent dá sa to už za 845 €, do 30 rokov za 1 845 € a ak by ste sa chceli naozaj vytiahnuť pred zahraničnými kolegami, môžete si kúpiť aj Yacht Pass za 25 750 € (dostanete 5 vstupov a miesto pre jachtu, ale priniesť si už musíte svoju). Existujú ale spôsoby, ako sa do Cannes dostať aj inak a ešte aj s obrovskou pridanou hodnotou.

1. Young Lions

Každoročne ako reprezentanti Cannes Lions na Slovensku organizujeme (spoločne KRAS, ADC a Stratégie) súťaž mladých kreatívcov do 30, ktorej víťazi potom putujú do Cannes reprezentovať Slovensko v celosvetovej súťaži. Hovorí sa dokonca, že Young Lions je viac ako klinec 🙂

Do Cannes posielame dokonca až 14 mladých kreatívcov každý rok a konkurenciou sú vám iba kreatívci zo Slovenska, takže je to určite najjednoduchšia zo všetkých možností. A áno, nie je to úplne zadarmo, ale 50 eur na hlavu sa pri takejto príležitosti ani neráta.

Registrácia je ešte otvorená, tak poďte na to!

Obmedzenia: Do 30 rokov, nie je pre študentov
Čo treba urobiť: Vyhrať jednu z kategórií Young Lions Slovakia
Čo je v hre: Cannes Young Lions Pass + Ubytko a letenky
Level obtiažnosti: Easy

 

2. Sponzorské súťaže

Sponzori festivalu robia niekedy súťaže o pasy do Cannes. Napríklad minulý rok to bolo Getty Images a išlo o to urobiť najlepšiu instagram fotku podľa zadania. Myslím, že tiež s obmedzením do 30 rokov. Víťaz je však len jeden a konkurencia je celý svet. Sledujte Cannes Lions Facebook, kde zverejňujú partnerské súťaže.


Obmedzenia: do 30 rokov, celosvetovo
Čo treba urobiť: Najlepšie foto
Čo je v hre: Cannes Lions Complete Pass
Level obtiažnosti: Hard

3. Štipendium od Berlin School of Creative Leadership

Prestížna škola pre seniorných marketérov Berlin School of Creative Leadership udeľuje každý rok jedno miesto pre uchádzača z krajiny ktorá ešte nezískala zlatého leva. Nejde však iba o vstup na festival ale predovšetkým o 10-dňový študijný program priamo v Cannes s lektormi tejto školy a private lessons s hviezdami festivalu.
Toto štipendium sa mi minulý rok podarilo získať a musím povedať, že minuloročné Cannes bola preto pre mňa naozaj najintezívnejšia profesná skúsenosť a naozaj som si veľa odniesol. Štandardne program stojí 7 990 €.

Kamoši z minuloročnej triedy

Ak sa chcete pokúsiť o štipendium, musíte vytunovať svoje CV a napísať 1 000 slov na zadanú tému. Ja som písal tému agency – client relationships a časť obsahu nájdete v tomto interview.

Témou tohto roka je brand experience, zadanie nájdete tu a tu nájdete všetko o programe. Deadline na vyplnenie je 31. marca.


Obmedzenia: Pre krajiny bez zlatého leva, senior marketers
Čo treba urobiť: Napísať 1 000 slov a mať dobré CV
Čo je v hre: Štúdijný program + Cannes Lions Gold VIP Pass
Level obtiažnosti: Hard

4. Program pre budúce kreatívne riaditeľky – See It Be It

Áno, iba riaditeľky. Je to určite jeden z bodov Cannes gender equality agendy a vyzerá celkom fajn. 15 žien z celého sveta, ktoré ešte neboli v Cannes, strednej úrovne seniority, získajú štúdijný program, gold pass, ubytko aj letenky. Treba sa registrovať priamo na stránke Cannes Lions a potom prejsť rôznymi pohovormi.

Bohužiaľ pre tento rok sa už registrovať nedá 🙁

Obmedzenia: Iba pre ženy, nie C level
Čo treba urobiť: Absolvovať sériu inteviews
Čo je v hre: Štúdijný program + Cannes Lions Gold VIP Pass + Ubytko + Letenky
Level obtiažnosti: Hard

5. Prezídium KRAS alebo ADC

Ako representatives festivalu Cannes Lions a organizátori Young Lions dostávame každý rok niekoľko vstupov. A každý rok sa dohodneme kto za nás pôjde a kto si to zaslúži 🙂 Je to fajn odmena raz za čas, keďže všetky tieto funkcie a úlohy robíme bezplatne a dobrovoľne.

Tak ak nám niekedy prídete pomáhať do niektorého z prezídií, je tu šanca dostať sa aj do Cannes.


Obmedzenia: člen KRAS alebo ADC prezídia
Čo treba urobiť: Byť aktívny člen a zaslúžiť si to 🙂
Čo je v hre: Cannes Lions Gold VIP Pass
Level obtiažnosti: Hard

6. Stať sa porotcom alebo speakrom

Do poroty priamo v Cannes sa dostanete vraj len ak ste už nejakého toho zlatého leva vyhrali. Zo Slovenska tam zatiaľ nebol nikto. Challenge accepted?

O niečo ľahšie je dostať sa do Cannes ako speaker. Nemusíte byť totiž hneď svetová, maketingová celebrita. Existuje portál kde submitnete svoju tému a predstavu o prednáške a môže sa stať, že vás vyberú. Stagov v Cannes je mnoho a väčšina z nich je malých, doslova pre pár desiatok ľudí.
Príde mi celkom reálne sa tam dostať. V guidelinoch tvrdia, že môžu do programu zaradiť iba jednu pätinu prihlásených tém.

To ale teoreticky znamená, že máte šancu jedna ku päť. To znie dobre, nie? 🙂
Inak tento rok sme to už prepásli, ale robí sa to na tomto mieste a tu sú pekné guidlines čo vaša prihláška musí spĺňať.

Obmedzenia: Only for the luckiest bastards
Čo treba urobiť: Čo sa len dá 🙂
Čo je v hre: Fame + Cannes Lions Jury/Speaker Pass
Level obtiažnosti: UltraHARD ale nie nemožné

Možností je celkom dosť. Nezabudnite ale, že nie je najdôležitejšie dostať sa do Cannes, ale využiť všetky možnosti, zobrať si z toho čo najviac a potom to aj posunúť ďalej.

GO for it!

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Tento blog píšu skutoční ľudia v Triade kde používame KontentinoAllfred aby sme boli efektívnejší. Spolu s BRACKETSPros&Cons sme členmi DevinBand.,

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám