| Majdži
Októbrový TRIADWATCH 🏄
Čauteee, čo nového? Taká tá „small talk“ otázočka na úvod, na ktorú väčšinou odpoviete, že „hmmm neeeviem, asi nič také“, ale od social media gigantov dostanete za každým úplne inú odpoveď. Vysypú z rukávov celý zoznam noviniek, z ktorých som pre vás vybrala tie najzaujímavejšie. Pome na to 🙂
Rozdelenie Feedu na dva
Začneme hneď zhurta najpálčivejšou témou, ktorá sa dostala až do televíznych správ, rozdelenie Feedu na News Feed a Explore Feed (v slovenčine Prieskumník). To, že všetci spanikárili a pomaly už vykopali chudákovi organickému reachu hrobček, je síce úplne normálne, ale unáhlené.
- V prvom rade si treba uvedomiť, že sme stále v štádiu testovania ako jedna zo šiestich krajín, a dokonca ani nie celonárodne, napr. taký Tvaroh nemá Prieskumník, haha. 😀
- V druhom rade treba pochopiť, že content na Facebook-u nemá ani náhodou klesajúcu tendenciu. Práve naopak, neustále pribúdanie obsahu je pre Facebook hrozbou a prioritou číslo jeden ako ju vyriešiť. Preto hľadá spôsob, ako upratať a zobrazovať obsah ľuďom tak, aby ich bavil a udržal na platforme.
- V treťom rade, neberme to ako krok, ktorým chce Facebook ublížiť značkám. Facebook nás potrebuje, a hlavne potrebuje, aby sme robili zaujímavý obsah.
A kto vie, možno Prieskumník bude mať úspech a ľudia sa naučia používať ho. Dajme tomu ešte čas a dovtedy naozaj vrelo odporúčam prečítať si slová Jona Loomera. On vie vždy všetko tak pekne vysvetliť.
Držte si klobouky, ďalej už pôjdeme stručne, svižne, cakom-prásk. ⬇️⬇️⬇️
Video cover
Už aj vo vašich Facebook eventoch.
Polls for Pages
V poslednom období testovali a k dnešnému dňu už máme aj my prvé správy od šťastnejších našincov, ktorí už novinku objavili na svojich Pages. Okrem statických obrázkov môžete zaujať aj gifkami. Zatiaľ však bez možnosti sponzorovania.
Which tech giant delivers the best product launch events?
Posted by The Next Web on 4. október 2017
3D posty
Virtuálna realita sa stáva opäť o krôčik reálnejšou. Do News Feed-ov prichádzajú 3D posty prinášajúce ešte väčší používateľský zážitok. Objekty je totiž možné nielen otáčať a zoomovať, ale aj hýbať s jednotlivými časťami, napr. otvárať dvere na aute. Tvoria sa na platformách Oculus Medium a Facebook Spaces.
#3D posts come to the Facebook News Feed! Create objects in #VR and share to Facebook for anyone to see and interact with. pic.twitter.com/kqOXHp93zE
— Ben Smith (@benasmith) October 11, 2017
A aby toho nebolo málo, srandičky z rozšírenej reality nasnímané s Facebook Camera efektami, budeme vedieť sharovať aj vo virtuálnej realite vo Facebook Spaces.
Messages Objective
Áno. Niet sa čo čudovať, stačí mrknúť na čísla, ktoré hovoria, že:
- Každý mesiac si so značkami vymeníme 2 bilióny správ
- 54,4 % ľudí z US vraj na kontaktovanie značky preferuje messenger appky pred email-om, či online chatom
Podporované reklamné formáty: carousel, single image, single video, slideshow
Snooze a.k.a. go on break without breaking up
Facebook testuje funkciu snooze, ktorá vám dočasne po manuálnom nastavení vypne zobrazovanie updatov od vybraných brandov a ľudí. Môžete si nastaviť dĺžku obdobia a zostať v anonymite, teda Page sa nedozvie, že ste si ju snoozli. Takžeee, opäť „o výhovorku viac“ pre socialistov, na čo zvaliť klesajúci reach. 😛
Reporting kampaní v Ads Manageri
Mrknite, možno už máte. Nájdete pod záložkou „Account Overview“ ako „Creative“. Mne sa z toho najviac páči sumárik, v koľkých ad-och ste použili konkrétnu kreatívu s možnosťou prekliku na jednotlivé reklamy.
Vaše reklamy uvidia všetci
Každej Page totiž pribudne onedlho „View ads“ button, pod ktorým používatelia nájdu všetky aktívne sponzorované príspevky od danej Page. Režim stalkovanie konkurencie zapnutý. 😀
Bleskové news:
Facebook Stories pre Pages: zobrazujú sa klasicky na rovnakom mieste medzi storiečkami od priateľov a sú prepojené aj s Eventami. Btw, ak sa stane Prieskumník real thing, budú hrať pravdepodobne pre značky veľkú rolu.
Vykrádačka Pinterestu: Fejsbučik sa nám opäť inšpiruje a testuje nový formát postu „Sets“, v ktorom môžete naraz vysharovať fotky, videá, linky v spoločnej téme, napr. o jedle.
Order Food: Po asi ročnej testovačke službu sprístupňujú v US. Stravníci si môžu vybrať z niekoľkých donáškových služieb a tiež priamo z reštaurácií. Fajn vec sú tiež reviews od vašich priateľov.
Custom Audiences: budú obohatené o cieľovky vytvorené z ľudí, ktorí venovali pozornosť vašej reklame (Dwell time) a druhá novota, cieľovka z ľudí, ktorí sharovali váš obsah (Link sharing)
Live streaming: obohatený o screen sharing, cool vec pre webináre, treba ale rátať s nižšou kvalitou obrazu
Testing kampaní:
1. Creative Split testing: lepší A/B testing, pri ktorom je zaručené, že každý človek uvidí len jednu verziu reklamy
2. Test and learn: najprv si stanovíme, čo chceme testingom zistiť a Fejsbučik nám odporučí, akú kampaň treba spustiť, aby sme dostali odpoveď
Polls
Hlasovačky v organických Instagram Stories sa nám rozbehli v plnom prúde, a že niektoré su fakt kreatívne, dá sa s nimi pekne vyhrať.
Go live with a friend
Dokonca aj business profily majú túto možnosť. Platí však podmienka, že pozvať do svojho live streamingu môžete len niekoho z vášho real-time publika.
Náhľad Stories vo feede
Scrolluješ, scrolluješ, a kdesavzal–tusavzal, Instagram vám priamo medzi postami pripomenie, že si máte pozrieť Storiečka.
Video Website Card
Nový reklamný formát na Twitteri, ktorý kombinuje video a website preview. Z Beta testovania dosahuje formát vraj 2x vyššie CTR oproti klasickým mobile video ads.
Uuuž JE KONIEC, NEBOJTE! 😀
Na záver chuťovečka zo Snapchat kuchyne, ktorá navarila nový projekt AR platformu a odštartovala ju spoluprácou s prvým umelcom, Jeff Koons, ktorý vytvára obrovské balónové objekty. Môžete ich vidieť cez mobil v niekoľkých mestách sveta, na webke je aj mapa.
Ak ste sa dočítali až sem, som rada, ale hlavne ste, dúfam, radi aj vy, lebo šak treba byť v obraze, čo sa deje v našom obrovskom a rýchlosatočiacom svete social media, všakže. 🙂
Držte sa, čauko.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>