| Michal Zborovjan
NOVEMBROVÝ TRIAD WATCH
Vitajte pri prehľade toho, čo sa za posledný mesiac udialo v social media svete! Tentokrát sa pozrieme na zaujímavosti z online za tretí kvartál, priblížime si opatrenia Facebooku pri boji s kontroverznými témami a nebude chýbať ani tradičná sekcia nových vychytávok. Pre tých, čo nemajú čas čítať, tu máme aj hovorené slovo.
Q3 Overview
Koniec kvartálu znamená, že nadišiel čas na hodnotenie a porovnanie vývoja situácie v online a na social media platformách.
Trendom je, že ľudia sú stále viac a viac online. Potvrdzujú to všakovaké super grafy a dáta, ktoré opäť raz zozbieral Hootsuite a nájdete ich v tejto mega 150 slajdovej prezke.
Zdroj: Hootsuite
Ale viem, že nemáte čas to celé listovať, a tak vám vytiahnem pár faktov:
- Používanie social media platforiem naďalej rastie, svedčí o tom aktuálnych 4,14 miliardy aktívnych používateľov
- S 2,7 miliardami používateľov stále výrazne vedie Facebook, na päty mu dýcha YouTube s 2 miliardami
- Až 80 % používateľov Facebooku túto platformu navštevuje výhradne cez svoj smartfón, prevažne s Androidom (80,5 %)
- Na takom YouTube používatelia odsledujú až jednu celú miliardu hodín videa DENNE
No je tam toho habadej, čo môžete použiť vo svojich prezkách či kejskách!
Zodpovednosť Facebooku
Ľady sa pomaly lámu aj pri tejto téme. Napríklad Mark Zzzuckerberg sa konečne zobudil a vydal úplný zákaz na uverejňovanie obsahu, ktorý popiera holokaust. Kričíme „bravó“, ale nechápeme, prečo to toľko trvalo. 🤷♂️
Pri tejto téme musíme spomenúť aj vznik novej inštitúcie, Oversight Board, ktorá bude kontrolovať rozhodnutia Facebooku pri vyhodnocovaní citlivého obsahu. Táto inštitúcia je síce iniciovaná Facebookom, no je od neho nezávislá (we’ll see how that goes). Jej služby môžu používatelia využiť v prípade, že vyčerpali všetky možnosti poskytované Facebookom a stále nie sú spokojní s tým, ako bola situácia uzatvorená.
Zdroj: Facebook
Social Dilemma
Facebook sa medzičasom vyjadril aj k populárnemu Netflix dokumentu „Social Dilemma“. Posťažoval si, že tvorcovia do dokumentu nezahrnuli pohľad z ich strany, že neuviedli kroky, ktoré sieť podniká na zamedzenie negatívnych javov, a že podstatu vzniku a fungovania sociálnych sietí zakryli vytvorením senzácie.
Zdroj: Facebook
Čo o mne vieš, čo o mne jéjejé jejéjé vieš…
Keď sme už pri téme „zákerných“ sociálnych sietí, tu si môžete pozrieť, ktorá o vás čo vie:
Zdroj: Clario
Tento zoznam prišiel od projektu Clario, ktorý sa venuje ochrane súkromia a cybersecurity. Clario nás týmto upozorňuje, na čo všetko dávame súhlas, keď bez rozmyslu potvrdzujeme cookies. Vedie, samozrejme, „team blue“. K tomu, aby o vás vedeli úplne všetko, im chýba len málo. Vravíte si možno: „To, čo zdieľame, je každého osobná zodpovednosť“. To je pravda, ale trochu viac transparentnosti od sietí voči užívateľom by nezaškodilo. Napríklad, ak by uľahčili prístup k nastaveniu súkromia a doplnili lepšie viditeľné odporúčania, ako si svoje údaje chrániť, ľudia by videli z ich strany snahu a mali by pocit, že im na tom naozaj záleží.
Dosť šteklivých tém, poďme na novinky
Čo je ideálna frekvencia?
Pri príležitosti prezidentských volieb v USA FB analyzoval takmer 2 500 rôznych kampaní a ich výsledky overil Brand liftom. Výsledok? Viac zobrazení vedie k lepším výsledkom, ale je tam hranica! Pri frekvencii nad 6 už kampane neprinášali takmer žiadne interakcie navyše. Táto analýza tiež ukázala, že kvalita kreatívy je pre high-engagement kampane kľúčová.
Zdroj: Social media Today
Triedenie News Feedu
Facebook prináša aj nové možnosti triedenia obsahu, ktorý vidíme v News Feede. Táto feature sa náramne podobá na triedenie komentárov pod postami. Avšak ani jedna z troch možností (Home, Favourites, Recent) vás nevráti do prapočiatkov feedu, kde sme kedysi mohli vidieť chronologicky všetky príspevky od našich kontaktov tak, ako boli pridané.
Zdroj: Facebook
Facebook Watch
Možno ste sa v predošlých novinkách pýtali „Prečo zrazu FB odporúča pridávať do postov hashtagy?” Toto môže byť jeden z dôvodov. V rámci Topics spúšťa sledovanie špecifického obsahu na základe hashtagov (zatiaľ in da jUeSej). Pridávajú k tomu aj sekcie „Highlights of popular clips“ ako napríklad „Most Haha’d This Week“ alebo „Most Loved This Week”.
Zdroj: Social Media Today
Facebook dating
Na Valentína to Facebooku nevyšlo a tak už konečne prichádza s dohadzovaním aj k nám. Ako ste už videli vyššie, Facebook je platforma, ktorá svojich používateľov pozná najlepšie. Bude teda zaujímavé sledovať, či bude najlepšia aj v tejto oblasti.
Zdroj: Social Media Today
Facebook Boost my Business podcast
Tento podcast Facebook rozbehol ešte v roku 2019, ale po pár epizódach ďalej nepokračoval. David Fischer, CRO Facebooku, bude teraz v tomto podcaste pokračovať a rozoberať príležitosti a riziká podnikania v súčasnej pandemickej sitácii spolu s majiteľmi rôznych projektov. Určite pri tom nezabudne spomenúť, ako vám pri tom pomôže samotný Facebook. Podcast už nájdete vo svojich appkách.
Zdroj: Facebook
Post-level Age gate
Age gate na IG už bude dostupný nielen na celý profil, ale aj pre konkrétne branded posty. Prečo je to super? No, predstavme si napríklad influencera, ktorý má širokú fan base, ale nechce kvôli jednému alko sponzorovi blokovať celý svoj profil. Taktiež je možné tento age gate nastaviť pre špecifické krajiny, kde sa vekový limit na požívanie alkoholických nápojov môže líšiť. To bude praktické najmä pre veľké alko značky, ktoré majú fans z rôznych krajín.
Zdroj: Social Media Today
Nový časový limit na livestream
IG prichádza aj s novým limitom na livestream, ktorý sa teraz predlžuje na celé 4 hodiny. Čo je ešte lepšie: po ukončení si stream nájdete v archíve spolu s komentármi a lajkami!
Product tags už aj v promovaných postoch
Ads Manager prichádza s veľmi užitočnou funkciou pridávať produktové označenia aj do promovaných postov na IG. Pre performance orientované profily je to celkom veľká vec. Jedná sa o promovanie single photos, carouselov a aj videí. Spolu s touto novinkou prichádza aj možnosť retargetovať používateľov, ktorí interagovali so shopping ponukou značiek pomocou „Shopping Engagement Custom Audiences“ a „Shopping Lookalike Audiences“. Implementácia shoppingu prichádza aj do IG TV. Už ju len šupnúť aj do aktuálne veľmi populárnych Reels a revenue porastie raketovým tempom.
Narodeninové darčeky 🍾
A počkať, veď ten Instagram mal v októbri narodky! Pri tejto príležitosti si pripravil pár somariniek, ktoré vás nachvíľu zabavia.
Darček #1 je „Stories Map“, ktorú nájdete v archíve storiek. Môžete si tak pozrieť, kedy a odkiaľ ste za posledné 3 roky pridávali vaše príbehy. Možno trochu zaspomínate a môžno sa vám opäť raz zacnie za cestovaním.
Zdroj: Instagram Business Blog
Ďarček #2 sa skrýva v četovacej IG appke Threads, kde si môžete nastaviť bárjaké statusy, ktoré sa potom zobrazia vašim kontaktom aj na vašom IG profile. Tieto statusy sa môžu meniť aj automaticky podľa vašej aktuálnej činnosti, čo je dosť creepy, tak majte štipku zdravého rozumu pri tom, lebo stalkeri sa radujú.
Zdroj: Instagram Business Blog
Darček #3 sa ukrýva v nastaveniach IG a dovolí vám zmeniť si ikonku appky v menu vášho smartfónu. Klikajte teda > „Settings“ > začnite skrolovať hore, ale poriadne > nasleduje výbuch konfiet a následne vám appka ponúkne na výber z 13 rôznych ikoniek.
Zdroj: Social Media Today
Snapchat
A na záver ešte jedna novinka od Snapchatu, ktorý prichádza s unikátnymi AR filtrami, ktoré mapujú celú vašu postavu. Konkrétne 18 rôznych bodov, ktorých pohyb následne prenášajú buď na iné postavičky v rámci filtra alebo priamo na vašu postavu ako karnevalové masky. Snapchat s touto novinkou prišiel veľmi tesne pred Halloweenom a chcel tak reagovať na aktuálnu situáciu, v ktorej sa na mnohých miestach nemohli odohrať tradičné halloweenske párty.
Zdroj: Social Media Today
That’s it a nezabudnite nosiť tie masky!
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>