Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Návrat za Zlatým Klincom 2020

Aj vy sa pri pohľade na kalendár jemne strhnete a poviete si: to už je naozaj, ale naozaj november!? Kam zmizli tie mesiace od marca? Je to tak: koniec roka sa neúprosne blíži. A keď už je čas rekapitulácie každého druhu, prečo sa neobzrieť za najvýznamnejšou kreatívnou súťažou na Slovensku.

 

Zlatý Klinec sa tento rok posunul z tradičného mája na september a nakoniec sa odohral nie na jednom pódiu, ale paralelne v jednotlivých agentúrach. Na diaľku a prevažne online. TRIAD sa ani tento rok nestratil, čo nás veľmi teší. Druhý najväčší počet shortlistov (15) a následne 6 kovov je pekná porcia a ohodnotenie práce mnohých kolegov a našich klientov.

S akými prácami sme bodovali?

 

Kto šetrí, má za tri

V prvej polovici roka 2019 sme urobili spolu s VÚB krásnu kampaň venovanú podpore šetrenia si. Interne ju voláme Terapia šetrením a jej cieľom bolo vstúpiť ľuďom trochu do svedomia a presvedčiť ich, že šetriť si je dobrý nápad. Išlo o veľkú kampaň, ktorá od televízneho spotu cez online až po social ukazovala ľuďom, aké to je urobiť si zo šetrenia návyk. Veď si to pozrite. Výsledky kampane sú fantastické. Trojnásobne viac vkladov na šetriace produkty hovorí za všetko. Kampaň získala shortlist na slovenskej EFFIE a aktuálne má už aj shortlist na európskej EFFIE so šancou zabojovať o kov. Paráda.

 

Naším zámerom je robiť vždy kampane tak, aby boli efektívne, aby riešili správny problém a ponúkali riešenie. Súčasťou tejto kampane bolo množstvo tipov, ako začať šetriť, a predstavovanie konkrétnych šetriacich nástrojov, ktoré pomáhajú. Čerešničkou na torte bolo vymyslenie, naprogramovanie a uvedenie do života špeciálneho toolu zvaného VÚB Šetrič. Ide o plugin do browsera, ktorý vo vybraných eshopoch ku každému tlačidlu Kúpiť pridá tlačidlo Radšej ušetriť.

Krásny nápad, ktorý ide presne po dôležitom insighte nešetrenia – po spontánnom nákupe, ktorý je stále viac a viac drajvovaný technologickými možnosťami. Úlohou Šetriča bolo získať si pozornosť ľudí, médií, vytvoriť „tú peknú vec“, ktorá pomôže komunikovať všetko ostatné.

VÚB Šetrič získal Bronzový klinec v kategórii Best digital craft a druhý Bronzový klinec v kategórii Iné digitálne riešenia.

 

Vlastnou cestou s Excelentom

Druhou prácou, ktorá si získala rešpekt poroty hneď dvakrát, bola bratislavská kampaň pre pivo Excelent. Značka, ktorú profilujeme ako pivo pre ľudí v meste a na festivaloch, a najmä pivo, ktoré bojuje proti vizuálnemu smogu.

Pred rokom sme vytvorili na Obchodnej ulici veľkú grafiku o tolerancii a ľuďoch. Tentokrát sme išli ešte ďalej. Pozreli sme sa na autá, konkrétne na autovraky, ktoré zaberajú v Bratislave parkovacie miesta a špatia ulice.

Spustili sme lokálnu komunikáciu, v ktorej sme odkúpili autovraky, premenili ich umelcami na štýlové sedačky do autokina a usporiadali sériu letných párty s Excelentom. Hej, je to neuveriteľné, ale kedysi sa dalo ísť len tak von, dať si pivko a byť s ľuďmi.

Kampaň bola krásnym prepojením značky, ktorá hovorí, že si ide vlastnou cestou, reálneho problému ľudí vo veľkých mestách a trendu zmien v hlavnom meste. Veď si to pozrite sami v kratučkom case study videu.

Excelent autokino získalo Bronzový klinec v kategórii Sponzoring a špeciálne eventy a taktiež Bronzový klinec v kategórii Promo & Activation.

 

FEJM & VÚB

A do tretice tu máme prácu, ktorá nebola žiadnym výstrelom, ale dokázala, že patrí k najlepším hneď v dvoch rôznych kategóriách. Otvorenie FEJM účtu pre mladých od VÚB sme chceli urobiť naozaj inak, štýlovo. Chceli sme si tiež, vyskúšať aj iné ihrisko ako to youtuberské, kde sa odohráva veľká časť komunikácie bánk pre mladých. Hľadali sme niečo, čo je menej očividné, ale dôležité, a našli sme to v móde. Najmä v spojitosti s rapom, ktorý je na Slovensku jasný žáner číslo jedna, je móda pre mladých vážnou témou. Sledujú, ako sa kto oblieka, chcú byť odlišní svojím oblečením, chcú ním ukázať svoj status.

 

Trh s účtami pre mladých je veľmi špecifický. Produkty sú veľmi podobné, sú zadarmo, a tak veľkú úlohu hrá, ako sa im prihovoríte a čo im ponúknete. Keď sme si povedali, že to skúsime cez módu, išli sme na to naozaj naplno a autenticky. Vytvorili sme FEJM COLLECTION, ktorá pozostávala z ôsmich autentických outfitov od áčkových raperov. A keď už sme ako keby módna značka, musíte tak aj komunikovať. Preto sme našu kolekciu odmien pre majiteľov FEJM účtov dropli úplne legendárne: v starých originálnych klipoch na youtube. Veď si pozrite.

Spustenie FEJM účtu pre mladých prelomilo našu dobu bronzovú a k Bronzovému klincu v kategórii média získalo aj Strieborný klinec v kategórii Social media.

 

Suma sumárum

 Z pätnástich shortlistov sme získali šesť ocenení, čomu sa naozaj tešíme. Štyri z nich pre VÚB banku, čo je skvelý dôkaz, že aj vo financiách sa dá komunikovať inovatívne, zaujímavo a stále extrémne efektívne. Ako asi každá agentúra, aj my sme dúfali, že zabodujeme aj s ďalšími prácami. Napríklad urobiť kampaň počas lockdownu, v ktorej vám hrajú cudzinci z celého sveta, nám stále príde dosť frajerina. A hlavne to mimoriadne pomohlo regiónu Štiavnica.

Každá porota je, samozrejme, špecifická a treba jej profesionálne posudzovanie kreativity akceptovať. Mňa veľmi, veľmi teší, že všetky ocenené práce sú úplne odlišné. Od programovania cez prácu s influencermi až po netradičnú komunikáciu v meste. Najviac ma však teší, že všetky práce majú fantasticky trafený insight. Radi si zatlieskame za kvalitnú kreativitu, ale tej predchádza dobre nastavená komunikácia od klienta a výborná stratégia. Takže potlesk nielen šikovným kreatívcom, ale aj accountom, klientom a stratégom na čele s Wosom. Klince boli bronzové a strieborné, ale vy ste zlatí.

A samozrejem obrovská vďaka celému TRIADu za to, že máme v budove už druhú krásnu sošku Filipa – ocenenie pre výnimočný kreatívny počin.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Do domčeka na Devíne hľadáme nového člena tímu - Junior Full-Stack Developera, čo sa rád učí novým skills a nebojí sa nových výziev - možno si to práve ty!

Tento blog píšu skutoční ľudia v Triade kde používame KontentinoAllfred aby sme boli efektívnejší. Spolu s BRACKETSPros&Cons sme členmi DevinBand.,