Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Mačky alebo psy? Dáta zo sociálnych sietí hovoria jasne.

Ako to už na sociálnych sieťach chodí, ani február sa nezaobišiel bez noviniek. Ako budú vyzerať nové ankety na Instagrame, čo pribudne v BIO, ale aj ako ide TikTok v šľapajach Facebooku, sa dozviete v februárovom TRIADWATCH. Vypočujte si tu alebo čítajte nižšie.

FACEBOOK

Preč s videami

Facebook chce skoncovať s videami. Ale nie s tými vo feede. Zmizne možnosť zvoliť si miesto profilovej fotky 7-sekundové video. Túto funkciu Facebook, dnes už Meta, umožnil v roku 2015. Malo ísť o zábavnejší a pútavejší spôsob sebaprezentácie. Schválne, poznáte niekoho, kto mal videoprofilovku? Používateľov to veľmi nenadchlo a možnosť nevyužívali. Preto videá z profiloviek po 8 rokoch existencie z Facebooku zmiznú. Bye, bye.

Nové prvky v Creator Studiu

Prvou novinkou v Creator Studiu je náhľad videa. Bude sa dať vybrať časť, ktorú chcete použiť ako náhľad, napríklad v stories. Nebude sa však dať upraviť ani vytvoriť. Jednoducho len vyberiete kúsok, ktorý chcete zazdieľať spolu s CTA tlačidlom, ktoré vás presmeruje na celé video.

Okrem toho pribudne nový timeline už zverejnených príspevkov. Mal by poskytnúť väčší prehľad o tom, ako príspevky vyzerajú vo feede používateľov.

 

INSTAGRAM

Udalosti viac na očiach

To, že od októbra minulého roka môžete na Instagrame naplánovať live vysielanie, už iste viete. Čo možno ale neviete je, že si ich budete môcť pripnúť do profilu k BIO. Nadchádzajúce live vysielania budú teda viac na očiach a pekne pohromade. Ak ich plánujete viac, zobrazí sa v profile celý zoznam.

Po rozkliknutí sa zobrazí okno s ďalšími informáciami a používatelia sa budú môcť zaregistrovať, aby im prišla pripomienka pred začatím livestreamu.

Ankety v novom šate

Ankety na Instagrame konečne nebudú len o ÁNO alebo NIE. Pribudne možnosť vlastných odpovedí. Maximálne štyroch. Doteraz to fungovalo tak, že ak ste chceli pridať ďalšiu možnosť, museli ste využiť nálepku kvízu, pričom ste napísali, že žiadna z odpovedí nie je správna. Rozšírené ankety sa tak určite mnohým zídu.

Okrem engagementu by to mohlo priniesť aj komplexnejšie informácie od publika.

Instagram aj Facebook ovládnu noví avatari

Pokus o avatarov tu už bol. A to konkrétne v roku 2019, keď prišli na Facebook. Veľmi sa však neuchytili. Teraz prichádzajú na scénu noví 3D avatari, ktorí sa budú dať vytvoriť nielen na Facebooku, ale aj na Instagrame. Mali by byť údajne prepracovanejší a budú vyzerať viac ako skutoční ľudia. Facebook myslel napríklad aj na načúvacie prístroje či invalidné vozíky, aby sa v nich našiel skutočne každý.

Má ísť o predbežný krok pred vstupom do Metaverse a zatiaľ sú dostupní v Kanade, Mexiku a USA.

Bye, bye dosah

Ale len príspevkov, ktoré vidieť nechceme. Instagram sa rozhodol viac bojovať proti násiliu, šikane či dezinformáciám. Ako? Zavádza nové opatrenia, v rámci ktorých bude znižovať dosah príspevkom, ktoré pravdepodobne porušujú pravidlá. Bude podobných príspevkov menej, alebo to používateľov vôbec neodradí?

Remix

Instagram ide po stopách TikToku. Už minulý rok v marci predstavil funkciu Remix.  Tá umožňuje vytvoriť nové video ako reakciu na pôvodné. Videá sa tak prehrajú vedľa seba. Keďže sa údajne uchytila dobre, bude k dispozícii nielen v Reels, ale aj vo všetkých videách na Instagrame. Instagram tým chce rozšíriť kreatívne možnosti zapojenia používateľov.

Táto možnosť sa bude dať aj vypnúť, ak nechcete, aby niekto spravil reakciu na vaše video.

Budeme musieť za obsah na Instagrame platiť?

Ak budete chcieť vidieť unikátny obsah tvorcov, určený len pre členov, tak áno. V ideálnom prípade by to malo viac motivovať tvorcov k tomu, aby svoj obsah aj naďalej zverejňovali práve na Instagrame. A neodchádzali napríklad na TikTok.

Pribudne aj nová ikona, fialová korunka, ktorá sa bude zobrazovať pri komentároch predplatiteľov, v príspevkoch a bude tiež označovať živý prenos, ktorý je dostupný len pre členov.

Aktuálne je v obmedzenom testovaní pre vybraných tvorcov, ktorých fanúšikovia majú k dispozícii tlačidlo prihlásiť sa na odber.

Dáta ukazujú, že používatelia sú za obsah na internete ochotní platiť. Celosvetovo až 71,5 % používateľov vo veku 16 – 64 rokov už za obsah na internete mesačne platí.

Odznaky počas LIVE vysielania už automaticky

Minulý rok Instagram zaviedol odznaky počas live vysielania, pomocou ktorých môžu používatelia podporiť tvorcu. Odteraz budú nastavené automaticky. Instagram tým chce podporiť tvorcov v častejšom live vysielaní, zvýšiť ich zárobok a podporiť zapojenie používateľov.

Pokiaľ ich využívať nechcete, môžete ich vypnúť.

TIKTOK

TikTok pracuje na obnovení možnosti, ktorá používateľom umožňuje vidieť, kto si prezeral ich profil za posledných 30 dní. Oproti predchádzajúcej verzii sa bude dať funkcia vypnúť. Ak sa rozhodnete funkciu zapnúť, budú o vás vedieť aj profily, ktoré ste za posledných 30 dní sledovali vy.

TikTok v šľapajach Facebooku?

Na TikToku pribudne podobná funkcia, akú poznáme z Facebooku. Instantná stránka. Pôjde o natívnu vstupnú stránku, zabudovanú priamo v aplikácii TikTok. Mala by sa načítať až 11-krát rýchlejšie ako štandardná webová stránka.

Z reklamy (ak ju raz na Slovensku sprístupnia) tak používateľov nemusíte smerovať len na web, ale aj na instantnú stránku, a je väčšia pravdepodobnosť, že sa k ponuke dostanú.

TikTok nejde v šľapajach Facebooku len v tomto, dáta ukazujú, že ho dobieha aj inak. Hodín, ktoré používatelia strávia mesačne na Facebooku a TikToku, je aktuálne v priemere rovnako. Na to, že TikTok je veľmi mladá sociálne sieť, si vedie veľmi dobre a ľudia si ju očividne obľúbili. To, že sociálne siete ovládli videá, potvrdzuje aj prvenstvo YouTube, kde používatelia strávia v priemere skoro 24 hodín mesačne.

PINTEREST

Nábytok cez AR

Cez rozšírenú realitu Pinterest umožní používateľom vyskúšať si, ako by vyzeral nábytok v interiéri, skôr, než si ho zakúpia. Niečo podobné urobila IKEA v roku 2017. Vydala vlastnú aplikáciu AR na podobné účely, avšak tá nebola vôbec presná. Uvidíme, čo prinesie tento Pinterest AR tool a či bude natoľko vyladený, aby si používatelia zvykli využívať ho.

SNAPCHAT

Nákup z katalógu cez AR

Aj na Snapchat mieria nové AR nástroje. Avšak pre slnečné okuliare či topánky. Budú sa dať vyskúšať skôr, ako si ich zakúpite. Každá položka bude obsahovať podrobnosti o produkte vrátane ceny a priamy preklik na web.

TWITTER

Reakcie na retweety

Twitter začal testovať novú funkciu na iOS, ktorá umožňuje komentovať svoje retweety pomocou videa alebo fotografie. V ponuke bude možnosť nahrať fotografiu alebo video zo svojho fotoaparátu alebo natočiť novú reakciu. Príspevok bude sprevádzať vloženú kópiu retweetovaného obsahu.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

SOCIAL MEDIA BRAND MANAGER - Si postami a boostami ostrieľaný "soušl", ktorý má v malíčku najpoužívanejšie sociálne siete, Facebook a Instagram, nielen po technickej, ale aj kreatívnej stránke? Poď k nám, naučíme ťa omnoho viac :) Klikni sem

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám
BDGT cut

NOVINKA Z TRIADU:
Čitajte našu knihu Budget Cut o efektívnom marketingu!
Kúpiť