Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Instagram chce dobehnúť TikTok, ten zatiaľ otvára reštaurácie.

Už ste stihli porušiť všetky predsavzatia? 😅 My sa toho svojho – pokračovať v social media news –  úspešne držíme. Poďme pekne po poriadku, najskôr si predstavíme novinky, na ktoré sa môžeme tešiť, a potom si zaspomíname na najúspešnejšie príspevky na sociálnych sieťach na Slovensku v roku 2021.

😉 A samozrejme, nechýba ani nový podcast:

Facebook

Meta Bulletin rastie

Čo to vlastne je? Bulletin je blog s článkami od creatorov, ktorých je možné odoberať zadarmo. Oplatí sa ho sledovať, pretože ide o výber naozaj profesionálneho a globálneho obsahu. A naozaj sa mu darí! Od aprílového spustenia v roku 2021 v množstve obsahu výrazne narástol. ✍️

Ads Manager a optimalizácia reklám

Ak ste si už zvykli na 11 optimalizácií v Ads Manageri, budete si musieť zvyknúť na 6. Dôvodom je nový model reklám ODAX. Po novom budeme optimalizovať už len na avareness, traffic, engagement, leads, app promotion a sales.

Nový model sľubuje 3 dôležité veci.

1. Budeme vytvárať reklamu na základe logiky, ktorá funguje v marketingovej praxi a je nám natívna.
2. Riešenia optimalizácie nájdeme priamo v Ads Manageri.
3. Zjednoduší nám vytváranie reklám a mali by sme sa vyhnúť duplicite.

Instagram

Priority do nového roku

☝️ Instagram CEO Adam Mosseri prezradil tieto štyri priority tímu na rok 2022.

1.Video & Reels
Po globálnom úspechu TikToku to asi nikoho neprekvapilo. Otázka je, či však Instagram nie je stále nátivny pre fotky a krátke stories. A majú reelsy relevantnú dopozeranosť?
2. Správy
Povedzme si úprimne, Instagram už používame nejaký ten piatok a ešte stále nevieme vyhľadávať v správach podľa kľúčového slova, otravujú nas spamy falošných účtov a skupinové možnosti v chate sú veľmi obmedzené. Nuž, uvidíme, o aké veľké zmeny v skutočnosti pôjde.
3. Transparentnosť
Nie je to úplne populárna téma tak ako pre Instagram, tak ani pre samotný Facebook. Šírenie hoaxov na sociálnych sieťach nabralo extrémne rozmery a ani Facebooku sa nedarí s nimi bojovať.
4. Creators

Fokus na creatorov by mal priniesť možnosti pre monetizáciu ich obsahu. Takmer všetky aktuálne možnosti nie sú dostupné na Slovensku ani v okolitých krajinách. Zmení sa to v roku 2022?

 

Nové nastavenia feedu

V prvej polovici roka nám Instagram definitívne umožní nastaviť si radenie postov vo feede podľa seba.

Vybrať si budeme môcť zo zobrazenia:

  • home (ako doteraz),
  • favorites (od obľúbených používateľov),
  • following (od účtov, ktoré followujeme).

 

☝️ Má to však háčik – nastavenie si budete musieť znova zapnúť vždy pri spustení aplikácie nanovo. Aj keď nám dáva na výber, pravdepodobne si chce udržať moc zobrazovania príspevkov podľa seba. Veď Instagram chce v rámci klasického feedu (home) stále viac tlačiť suggestnuté príspevky.

Viac o tom nájdete tu.

 

Grid si upravíme podľa seba

Instagram testuje možnosť dodatočne „hýbať“ s umiestnením jednotlivých postov v gride. V nastaveniach pribudla niektorým používateľom možnosť upravovať ho, a tak si môžu posty porozhadzovať ako chcú. ☝️

 

Hovorí sa dokonca aj o možnosti pripnutia vybraných postov vyššie a taktiež podobne ako na TikToku skladať grid v profile zo stories a reelsov.

Trend report generácie Z

Instagram vydal oficiálny report trendov, ktoré v tomto roku ovplyvnia obsah na platforme. Keďže je najviac ovplyvňujúcou skupinou generácia Z, zozbierali ich názory na vzorke 1 300 respondentov vo veku 13 až 24 rokov. Celý report na stiahnutie nájdete tu.

TikTok

Repostovanie videí

TikTok plánuje uviesť možnosť repostovania videí. V podstate ide o share ako taký, avšak s týmito obmedzeniami:

  1. sharenutý obsah nebude vo vašom profile – zobrazí sa v špeciálnom streame,
  2. shareovať môžete iba video z fyp (feed) a nie z profilu.

Donáška z virtuálnej kuchyne

🤤 TikTok začína online gastro biznis s názvom TikTok Kitchen a myslí to naozaj vo veľkom. Do konca roka plánuje otvoriť v USA cez 1 000 reštaurácií, ktoré budú fungovať iba na princípe donášky. Prvé otvára už v marci a asi uhádnete, aké jedlo ponúkne svojim zákazníkom. Áno, bude tam aj Feta pasta. Menu vyskladajú na základe aktuálnych trendov v aplikácii a podľa nich sa bude pravidelne meniť. Inak, vedeli ste, že Feta Pasta bola najvyhľadávanejším receptom minulého roka vôbec? 🍝

Linkedin

„We are all professionals.“

Linkedin si uvedomuje, ako sa trh práce mení, a že byť profesionálom neznamená len nosiť sako do práce. Vytvoril tak novú kampaň, v ktorej oslavuje jedinečnosť každého z nás a hovorí o tom, že profesionálom môže byť každý aj napriek tomu, že vyzeráme či komunikujeme inak, máme iné hobby a inak sa oslovujeme.

Aj takýmto spôsobom Linkedin odpovedá na svoju novú feature – pridavanie zámen k svojmu menu. Doteraz ju už využilo cez 6 miliónov používateľov!

Pinterest

predpovedá trendy na rok 2022

Minulý rok sa Pinterestu podarilo predpovedať trendy na 80 % (vyšlo im až 8 z 10 trendov). 🔮 Tento rok v predikcii pokračuje a prináša report, ktorý by nás mohol zaujímať. Okrem cool videa nájdete na webe aj naozaj prepracované ukážky konkrétnych trendov na rok 2022. Môžete si ich vyfiltrovať podľa generačnej kohorty alebo kategórie.

Čo bude tento rok trendy?

Trendom z digitálneho marketingu sa venoval aj Falcon.

V reporte nájdete kopu zaujímavých informácií, ako napríklad, že:

  •  pandémia spôsobila neobvyklý nárast „nostalgie“ na sociálnych sieťach – retro ide do popredia a ľudia radi spomínajú na to, ako sa mali kedysi,
  •  predpoklad exponenciálneho nárastu UGC, čo sa ale kvôli popularite TikToku asi aj dalo čakať,
  • ako sociálne siete ovplyvňujú niche subkultúry (cez TikTok hashtag, Discord channel alebo Facebookové skupiny).

Čo hýbalo sociálnymi sieťami na Slovensku v roku 2021?

🇸🇰 Skvelý zoznam najzaujímavejších postov na Facebooku a Instagrame priniesol aj Denník N.

Facebook – najlepšie fotky

Najúspešnejším obrázkom minulého roka sa stala fotka krájača na zemiaky. „Je tu niekto, kto stále používa?“ spýtala sa stránka To je nápad.

  1. To je nápad (91 tisíc lajkov, 52 tisíc komentárov, 963 zdieľaní)
  2. Peter Sagan (70 tisíc lajkov, 3,3 tisíc komentárov, 2,4 tisíc zdieľaní)
  3. Zuzana Čaputová (57 tisíc lajkov, 5,8 tisíc komentárov, 1,4 tisíc zdieľaní
Facebook – najlepšie videá

Najsledovanejším videom roka bol návod na preštepovanie vinohradu.

  1. Bioplant – preštepovanie vinohradu (21 miliónov videní)
  2. Garage Slovakia (11. miliónov videní)
  3. Rádio Expres (6 miliónov videní)
Facebook – najlepšie linkposty

Najúspešnejším linkpostom u nás na facebooku bola bolhužiaľ správa o smrti speváka Mira Žbirku na stránke rádia Expres.

  1. Rádio Expres (16 tisíc lajkov, 2,3 tisíc komentárov, 9,4 tisíc zdieľaní)
  2. REFRESHER (23 tisíc lajkov, 1 tisíc komentárov, 2,1 tisíc zdieľaní)
  3. Evita Magazín (22 tisíc lajkov, 1,8 tisíc komentárov, 272 zdieľaní)
Instagram – najlepšie fotky

„Najpopulárnejšiu fotku na Instagrame zverejnila v minulom roku bývalá finalistka súťaže Miss Slovensko Veronika Rajek. Na druhom mieste skončil futbalový klub Senica, ktorý posilnil reprezentant Indonézie Egy Maulana Vikri. Tretia skončila súťaž influencerky Tatiany Židekovej“, píše Denník N.

  1. Veronika Rajek (99 tisíc lajkov, 21 tisíc komentárov)
  2. FK Senica (87 tisíc lajkov, 9,5 tisíc komentárov)
  3. Tatiana Žideková (13 tisíc lajkov, 76 tisíc komentárov)
Instagram – najlepšie videá

Aj v tejto kategórii zažiarila nová zahraničný hviezda FK Senica, ďalej kraľoval Fero Joke.

  1. FK Senica (611 tisíc videní)
  2. Fero Joke (503 tisíc videní)
  3. Fero Joke (501 tisíc videní)

Rozhodne sa máme na čo tešiť a vy sa dúfam budete tešiť na ďalšie novinky, ktoré vám prinesieme zase o mesiac. 💚

 

 

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.

BDGT cut

NOVINKA Z TRIADU:
Čitajte našu knihu Budget Cut o efektívnom marketingu!
Kúpiť