Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

JÚNOVÝ TRIADWATCH

Jún priniesol naozaj obrovské horúčavy a okrem toho ešte horúcejšie novinky. V článku nájdete niekoľko z nich. A ak sa chcete vychillovať niekde na lehátko a pustiť si nás radšej do uší, nech sa páči, s Majči sme nahrali aj podcast:

 

Chcete radšej čítať? Tak poďte!

 

Facebook

Firemné správy v Messengeri

Facebook chce, aby firmy zlepšovali svoje vzťahy so zákazníkmi, a preto prináša novú možnosť pri ich kontaktovaní.

Keď si človek po novom bude vyberať, ako ho má firma osloviť, bude mať na výber aj možnosť Facebook Messenger. Môže to byť celkom cool mať všetko pekne pokope v Messengeri – kamošov, rodinu aj zrušenaú objednávka – či nie?

Zdroj: Social Media Today

 

POZOR!!! HOAX!!!

Ak vkročíte na stránku, ktorá opakovane šírila dezinformácie, budete na to upozornení šikovným pop-upom.

Bude sa to týkať stránok, ktoré boli takto označené špeciálnym Facebook tímom fact-checkerov.

Facebook zároveň zvýšil penaltovanie pre takéto stránky. Chce bojovať proti dezinformáciám v online priestore.

Určite to do veľkej miery pomôže, no zarytí fanúšikovia týchto stránok budú pravdepodobne plakať, že PRAVDA JE LEN JEDNA! AMERICKˇI FEJSBUK NAS KLAME! ZDIELAYTE KIM NESMAZU!

 

Zdroj: Social Media Today

Už aby sme boli všetci zaočkovaní

Facebook pre to aj niečo robí, no len v USA a UK.

Napríklad pridal nový rámček, aby sa ľudia pochválili s tým, že sa zaočkovali. Narozdiel od bežného rámčeka sa z neho bude dať prekliknúť na kontakt na najbližšie očkovacie centrum a objednať sa. Facebook verí, že tak motivuje aj ďalších – veď keď sa dal zaočkovať Fero, dám sa aj ja.

Síce to na Slovensku nevyužijeme, ale je to veľmi zaujímavé.

 

Zdroj: Social Media Today

Susedský hood v ďalšej fáze

Facebook v októbri v Calgary testoval tool, ktorý by mal spájať ľudí lokálne.

To znamená, že si v špeciálnej skupine viete zdieľať informácie o lokálnych službách, firmách, prírode, proste o čomkoľvek.

Testovanie prešlo do ďalšej fázy – už je rozšírený do viacerých regiónov po celej Kanade.

To znamená, že možno raz aj u nás?

Zdroj: Social Media Today

Instagram

Schovával storky!

Ale nie na SVK… YES!

Zatiaľ….! Ups.

Stala sa taká vec, že sa niektorí ľudia v Palestíne sťažovali, že Instagram zámerne schováva info o tom, čo sa tam deje. Instagram sa ospravedlnil za to, že ovplyvnil tok dôležitých informácií. Vraj nešlo o obsah, ale o to, že testujú zrušenie dosahu storiek s prezdieľanými postmi. Už to vypli, ale teda len dočasne.

To, že Instagram nechce, aby ľudia robili dvojitý obsah, sme si spomínali už v aprílovom TRIADWATCHi. Instagram chce takto pristrihnúť krídla storkám s prezdieľanými postmi.

 

Zdroj: Social Media Today

Reelsy vs. Tiktoky

Asi to bola len otázka času, či?

Videám s vodoznakmi odzvonilo a reach budú mať takéto videá veľmi chudobný alebo žiadny.

Vyzerá to tak, že úspechy tiktokov na Instagrame skončia.

Zhodou okolností som to teda vyskúšala. Mala som až 1 pozretie a to len od seba. 😀 Šupla som to na storku a rátalo to len ľudí, ktorí si tú storku pozreli. Nikto navyše, žiadny organický dosah.

HA! Nakoniec si ten TikTok stiahnete všetci! <3

Zdroj: @mosseri

Reel a IGTV štatistiky

Instagram chce pomôcť tvorcom – tí si budú môcť pozrieť štatistiky už aj na Reels a IGTV.

Influenceri aj značky uvidia, ako sa ich obsah správa na sociálnych sieťach, a budú tak vedieť zefektívniť svoju tvorbu.

 

Zdroj: Social Media Today

Remixovanie Reelsov

Už z TikToku poznáme možnosti Duet a Stitch, vďaka ktorým môžeme vytvoriť vlastné video tak, že zakomponujeme aj video niekoho iného.

Na Instagrame sa už dá „remixovať“ Reelsy, a to tak, že kliknete na 3 bodky pri Reelse, ktorý pozeráte.

Zo stories sme naučení, že skôr ako storku zverejníme, môžeme si ju uložiť (a teda nikdy ju nemusíme uverejniť). Remixy sa nedajú dať len do storky ani uložiť. Musíte Reel najskôr postnúť a až potom si ho viete uložiť alebo hodiť do storky.

 

 

Zdroj: @marikatisonova

Youtube

Youtube clip

Youtube prichádza s novou možnosťou pre autorov.

Môžete si vytvoriť Clip, čo je vlastne 60 sekundový úsek z videa, ktorý si viete prezdieľať aj na sociálne siete.

Niečo ako malá ochutnávka toho, čo vás čaká, alebo ústrižok konkrétneho segmentu z celého videa.

Zdroj: @adhutchinson

Zdroj: Social Media Today

TikTok

Je najvydúhovateľnejší

TikTok si vzal dúhu a Pride k srdcu. Vytvoril na mesiac jún kopu nových možností v podobe efektov, vybral si niekoľko Pride ambasádorov a dokonca využil aj najpoužívateľnejší #FYP, ktorý používa ako #ForYourPride.

Aj by sme si mohli myslieť, že chce, aby sa tieto videá stali ľahko viditeľnejšími, no # vraj nijako neovplyvňujú reach videí. Možno teda len chcú používateľov naučiť používať relevantnejšie  #.

 

Zdroj: Social Media Today

TikTok For Business

Máme to tady! TikTok zverejnil 60-stranový Guide pre firmy, aby sa naučili efektívne inzerovať na ich platforme. Yes! Nájdete tam zaujímavé príklady firiem, ktoré sa stali úspešnými vďaka TikToku. V manuáli nájdete aj opis cieľovej skupiny a jeho správania na tejto platforme. Na Slovensku však musíme ešte počkať. Aj keď okolité krajiny už TikTok for Business využívať môžu, my ešte, bohužiaľ, nie.

 

Spotify

Všetci sme unikát

Po polroku sme sa opäť dočkali špeciálneho mixu, ktorým sa nám appka prihovára a šteklí nám ego. Vraj nielen my, ale aj náš hudobný vkus je naozaj výnimočný.

Opäť je to interaktívne a vieme si to prezdieľať na ostatné sociálne siete.

Je to výber najobľúbenejších piesní, jedinečného spojenia umelcov a dokonca si vyberáte, s kým by ste pri večeri sedeli za stolom.

Zdroj: Social Media Today

Nestačí? Nezúfajte, veď o chvíľu sme tu s ďalšími novinkami.

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám