| Marika Tisoňová
JÚLOVÝ TRIADWATCH
Hádam ste si nemysleli, že tento mesiac novinky vynecháme. Žiadne také! Kto chce v obraze byť, musí sa s našim TRIADWATCHOM zžiť! 😀
Pre tých, čo nás majú radšej plné uši, máme aj podcast:
Bulletin pre kreatívcov
Blogeri, podcastéri, kreatívci – pozor! Najmä pre vás Facebook pripravil svoju vlastnú newsletter platformu s názvom Bulletin. (Aj vy ste to prečítali po slovensky ako „biltén“? Veru je to „buletn“.)
Facebook chce oceniť vašu tvorivú prácu a pomôcť vám vybudovať si fanbase. Dá vám úplnú slobodu a podporu zo svojej strany. Ako to však bude prebiehať, to zatiaľ nevieme. Možno to bude fungovať podobne ako Patreon, možno Facebook prekvapí a príde s niečím úplne novým. Ako vás ľudia budú môcť podporovať a odoberať váš obsah sa necháme prekvapiť.
Facebook Threads
Threads nie sú žiadna novinka; Twitter ich predstavil už v roku 2017. Po rokoch ich chce využiť aj Facebook. Zatiaľ ide o testovaciu fázu pridávania príspevkov do vlákna. V prípade Twitteru tento feature dáva zmysel, pretože príspevok je limitovaný počtom znakov. Že by nad tým uvažoval aj Facebook?
Riešenie na milión rovnakých otázok
Toľko otázok a toľko málo času na odpovede, čo? Na Messengeri nám s Community Managementom už dávno pomáhajú API. Jednoducho si nastavíte odpovede na FAQ a API na ne odpovie podľa kľúčových slov.
Táto možnosť konečne prichádza aj na Instagram, kde je takisto kopa zákazníkov či zvedavých followerov, ktorí sa veľakrát pýtajú na to isté.
Ako značka si tak budete vedieť označiť kľúčové slová a automaticky na otázky odpovedať. Instagram sa odteraz navyše dá prepojiť s už existujúcimi platformami, CRM systémami a pod.
Reklamy už aj v Reelsoch
Už v májovom TRIADWATCHI sme vám hovorili, že čoskoro budeme môcť nájsť reklamy aj v Reelsoch. Tak tramtadadadáááááá, je to tu!
Od druhej polovice júna nájdete Ads v Reelsoch vo všetkých regiónoch vrátane Slovenska. Čo sa týka ich efektivity, o tom je ešte priskoro sa rozprávať. Môžeme sa však poučiť z TikToku, kde lepšie fungujú reklamy vytvárané priamo influencermi. Dá sa preto predpokladať, že podobný obsah bude lepšie fungovať aj na instagramových používateľov.
YOUTUBE
Dočká sa Youtube poriadneho Community Managementu?
No, vyzerá to tak, že áno! Tak ako na iných platformách, aj na Youtube nájdeme množstvo hejtu a hanlivých komentárov. Dalo sa preto čakať, že skôr či neskôr bude musieť platforma zasiahnuť a trošku komentáre upratať. Momentálne sprístupnil malému počtu tvorcov nové features v sekcii Community, kde nájdu nastavenia pravidiel komentárov.
Filtrovanie komentárov bude závisieť od kľúčových slov, ktoré tvorca spíše dokopy. V budúcnosti chce YouTube skrývať komentáre aj na základe histórie používateľa. To znamená, že ak boli niekoho komentáre pod rôznymi videami napr. 5-krát zmazané, každý ich nový komentár bude najskôr zaradený do kategórie Held for review a zverejnený bude, až keď ho schváli tvorca.
TIKTOK
V predĺžení na 3 minúty
15 sekúnd nestačilo, 60 očividne tiež nie. TikTok ide opäť ďalej – od júla môžeme vytvárať až trojminútové videá. TikTok chce týmto krokom dosiahnuť, aby tvorcovia vytvárali videá s príbehom. Čo myslíte, nájdeme na TikToku odteraz viac originálneho contentu? To uvidíme.
Dúfam, že ste sa dozvedeli samé nové veci! Ďalšie novinky vám prinesieme opäť v augustovom TRIADWATCHi.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>