Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

JÚLOVÝ TRIAD WATCH

Prvá prázdninová nálož social media noviniek je naozaj pestrá. Facebook rieši kritiku, Instagram vykrádal a Spotify prináša vlastné Ad Studio pre marketérov. Ak sa vám nechce čítať, ďobnite si do uší náš podcast.

FACEBOOK

Face ID a Touch ID v Messengeri

Všetky správy, ktoré fakt nechcete, aby čítal niekto okrem vás, budú viac safe. Prístup do aplikácie Facebook Messenger budete môcť čoskoro zablokovať cez Face alebo Touch ID. Na výber tiež dostanete či sa má požadovať overenie pri každom otvorení aplikácie alebo po určitom čase bez použitia – od jednej minúty do jednej hodiny. Funkcia Face ID a Touch ID však zaistí iba samotnú aplikáciu – skryje všetky správy, nie iba konkrétne vybrané správy.

Označovanie postov štátnych médií

Facebook čelí rastúcemu tlaku na väčšiu transparentnosť obsahu. Okrem používateľov sa ku kritike sociálnej siete pridali aj väčšie či menšie značky. Facebook sa aspoň z časti snaží prijímať opatrenia, ktoré by túto vlnu kritiky zmiernili. Po kauze s Trumpom preto oznámil, že začne označovať obsah (stránky, príspevky a reklamy) médií, ktoré sú „čiastočne alebo úplne pod redakčnou kontrolou štátu“. Uvidíme či sa teraz po bojkote značiek postaví aj k problému šírenia nenávisti na svojej platforme.

Zdroj: wersm.com

Email marketing tool

Predstavte si, že by ste komunikáciu so svojimi zákazníkmi a fanúšikmi vybavili rovno na jednej platforme. Okrem community managementu na Facebooku a Instagrame v nej rovno aj rozošlete newsletter. Celkom fajn, že?

Facebook pre nás niečo takéto aktuálne pripravuje. Testuje nový nástroj pre e-mailový marketing, ktorý firmám umožňuje odosielať a sledovať e-mailové kampane priamo z Facebook stránok.  V súčasnosti prebieha test s vybranými malými a strednými podnikmi. Tento nový nástroj sa zobrazí ako možnosť v doručenej pošte stránky, takže budeme mať všetko prehľadne pokope. Pomôcť by to malo hlavne malým firmám, ktoré si spravujú marketingové aktivity samé.

Zdroj: wersm.com

Jednoduchšie vymazanie histórie

Povedzme si úprimne, každý z nás má na Facebooku prastaré statusy, ktoré by už nikdy nikto nemal vidieť.  Niektorí z nás ich majú viac ako sa patrí a chceme sa toho zbaviť okamžite. Našťastie, nová funkcia Správa aktivity umožňuje ľahký spôsob hromadného vyčistenia starších príspevkov – archiváciou alebo úplným odstránením.

Pomocou filtrov môžete triediť obsah vrátane dátumov, označených ľudí a typu obsahu (text, fotografia alebo video). Takto odtránené posty zostanú v koši 30 dní, kým budú natrvalo odstránené. Takže vždy môžete zmeniť názor (alebo radšej nie).

Funkcia sa nachádza v mobilnej aplikácii Facebooku a v blízkej budúcnosti príde aj na webovú aplikáciu a do mobilnej aplikácie Lite.

Facebook bude overovať identitu adminov veľkých stránok

Facebook začal overovať totožnosť ľudí, ktorí spravujú stránky s veľkým publikom. Konkrétne bude overovať totožnosť tých, ktorí môžu prejavovať vzorce neautentického správania, a ktorých príspevky sa v USA vírusovo rýchlo šíria. Ide o to, aby obsah, ktorý ľudia vidia vo svojich feedoch, bol autentický a pochádzal od skutočných ľudí – nie robotov alebo ľudí umýselne tajacich svoju identitu, za ktorými sa často skrývajú šíritelia hoaxov.

INSTAGRAM

Reels aneb Instagram zase vykrádal

Na Instagrame pribudne nový tab s 15 sekundovými videami presne v štýle TikToku. Náhoda? Nemyslím si. Tieto krátke videjká, nazvané Reels, sa budú dať zdieľať z feedu aj do stories. Zatiaľ sú dostupné v Brazílii, Nemecku a Francúzsku.

Zdroj: wersm.com

Reklamy na Instagrame aj bez Facebook page

Áno, teraz, keď už aj tak všetci máme k Instagramom Facebook page.

V niektorých regiónoch (USA, Turecko) môžu noví inzerenti vytvárať reklamné kampane na Instagrame bez toho, aby sa museli pripájať k reklamnému účtu alebo k Facebook stránke. Namiesto toho budú môcť spustiť svoju reklamnú kampaň a sledovať výkonnosť reklamy priamo v Instagrame.

Týkať sa to bude zrejme len nových inzerentov, existujúci už asi nebudú mať možnosť odpojiť svoje Instagram profily od FB stránok a Ads managera.

YOUTUBE

Youtube shopppable ad

YouTube predstavil nový reklamný formát, cez ktorý je možné priamo nakupovať. Vďaka nemu môžu inzerenti pridať pod svoju video reklamu aj obrázky produktov, ktoré sa dajú prehliadať a priamo smerujú návštevnosť na stránku s konkrétnym produktom. Potom už len stačí produkt šupnúť do košíka a zaplatiť. Vybavené, nakúpené. 🙂

Zdroj: wersm.com

Youtube BrandConnect

YouTube vyvíja novú platformu YouTube BrandConnect, ktorá chce poskytnúť značkám a tvorcom prirodzenejšie spôsoby spolupráce.

S novou platformou sa bude YouTube zameriavať na podporu a zvyšovanie zárobkov pre tvorcov, poskytovanie merateľných kampaní pre značky a oslovovanie divákov autentickým a relevantným obsahom. Na podporu týchto cieľov vytvoril YouTube v rámci BrandConnect sadu funkcií.

Zdroj: Youtube

TWITTER

Twitter verification

Twitter údajne obnoví overovanie pomocou nového systému, ktorý používateľom umožní požiadať o overený profil (modrý badge) podľa jasne stanovených guidelines.

Zdroj: Jane Manchun Wong

Twitter pozastavil všetky overovania pred tromi rokmi po tom, ako uznal, že systém bol nejasný a mätúci, a zaviazal sa ho znovu vybudovať s jasnejšími pokynmi.

Audio Tweets na iOS

Twitter prichádza s novou funkciou, ktorá umožňuje používateľom iOS nahrávať zvukové stopy až do 140 sekúnd a zdieľať ich ako zvukové Tweety.

Existujú však obmedzenia. Zvuk je možné pridať iba k pôvodným tweetom, nie k odpovediam alebo prepisovaniu s komentárom. Vzhľad zvukovej nahrávky tiež nemôžete upraviť: Twitter bude vždy automaticky používať obrázok, ktorý používate ako profilový obrázok.

WhatsApp Payments

Pomocou služby WhatsApp Payments môžu ľudia bezpečne posielať peniaze alebo nakupovať od miestnych firiem priamo z konverzácií. Platby fungujú prostredníctvom služby Facebook Pay, čo ľuďom umožňuje používať rovnaké informácie o kreditnej karte v celej rodine aplikácií Facebooku. Túto funkciu práve spúšťa WhatsApp v Brazílií.

Zdroj: wersm.com

LinkedIn retargeting

LinkedIn oznámil, že inzerenti môžu cieliť na svoje publikum na základe prehratí videa a interakcií s Lead Gen Forms. Retargeting by mal byť k dispozícii v priebehu nasledujúceho mesiaca v službe LinkedIn Campaign Manager.

Google proti diskriminácií v reklamách

Google zavádza nové pravidlá inzercie pre určité typy reklám. Ide o novú reklamnú politiku pre reklamy na bývanie, zamestnanie a úverové príležitosti. Táto zmena zakazuje inzerentom zacielenie alebo vylúčenie reklám na základe pohlavia, veku, rodičovského stavu, rodinného stavu, PSČ, rasy, náboženstva, etnicity, sexuálnej orientácie, národného pôvodu alebo zdravotného postihnutia. Tento krok je súčasťou úsilia spoločnosti Google chrániť používateľov pred diskrimináciou.

Spotify Ad Studio

Hurá, hurá! Konečne budeme môcť nasadzovať reklamy na Spotify podobne ako na Facebooku. Streamingová služba totiž prichádza s vlastným manažérom reklám pre inzerentov. V ňom si jednoducho zacielime na cieľovú skupinu či už na základe demografických údajov alebo aj na základe tématických playlistov. Dokonca by mal byť k dispozícií aj software pre automatizáciu voice-overu reklám.

SOCIAL MEDIA SIZES CHEAT SHEET 2020

Pre socky aj grafikov aktuálny cheat sheet rozmerov pre social media formáty nájdete na blogu Kontentina.

Zdroj: Kontentino

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám