Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Je tu nová sociálna sieť – Clubhouse

Stay🏠 a Club🏠

V časoch, keď si pri slove club skôr utrieme zvlhnuté oči a pospomíname na posledné momenty s priateľmi na bare, prichádza jeden club k nám domov. Dámy a páni, privítajte u seba doma a vlastne kdekoľvek sa práve nachádzate, Clubhouse!

Čo my hovoríme na Clubhouse?

Ak máte chuť o novinke skôr počuť, pustite si náš podcast , kde sme sa spolu s našim Jančim a Peťou z českého TRIAD-u porozprávali, čo si o celej novinke Clubhouse myslia a akú budúcnosť v nej vidia. Môžeme hovoriť o novom narastajúcom trende, ktorý mení formu a spôsob komunikácie značiek, influencerov, umelcov či marketérov s verejnosťou? Odpovede na tieto otázky okorenené zážitkami na Clubhouse nájdete hneď tu👇

Čo za club sa otvoril?

Clubhouse je nová sociálna sieť, aplikácia výhradne pre iOs a miesto, vďaka ktorému si vaše slúchadlá začnete nabíjať oveľa častejšie. Táto sieť je založená výhradne na audiu. Zabudnite na správy, inbox, emoji či gifká. Privítajte real-time podcast s možnosťou vstúpiť na stage a zasiahnuť tak do diskusie. Jediným prostriedkom na vyjadrenie názoru a emócii je odteraz váš hlas.

Clubhouse voice chat social network

Zdroj: Techcrunch.com

 

Pre koho je Clubhouse?

Pre všetkých. Teda, momentálne pre všetkých jablčkárov, no očakáva sa v najbližšej dobe aj prechod na Android.

Ako sa dostať na Clubhouse?

Ako v každom vychytenom clube, ktorý sa pýši svojou exkluzivitou sa musíte preukázať, že už niekoho na Clubhouse poznáte alebo vás niekto na Clubhouse chce vidieť, teda skôr počuť. A jediným takým prostriedkom je pozvánka.

Každý nový užívateľ získa 2 pozvánky, ktoré môže rozposlať na telefónne číslo, ktoré nájde vo svojich kontaktoch alebo zadá manuálne v telefóne. Aplikácia je v zárodku, takže ak používateľ nemá iOs a vy ste už pozvánku zaslali, tento krok už späť nevrátite a vaša pozvánka prepadne. Prehrešky ako preklep v čísle majú taktiež nezvratný osud.

Ďalšia možnosť je sa zaregistrovať, a tak si zarezervovať svoje miestečko v appke. Potom už len čakáte, ktorý z vašich priateľov/ kontaktov si vás ,,na čakačke“ všimne a pozve.

Treba pripomenúť, že ak ste na Clubhouse aktívny (napr. navštevovanie room-iek, zapájanie sa do diskusie a atď.), dostanete za to bonusové pozvánky. Na vašej aktivite závisí ako rýchlo a v akom počte.

Ako začať na Clubhouse?

Dostali ste pozvánku, využili ste ju a ste na Clubhouse. Pozeráte sa na displej a pýtate sa: ,,A čo teraz?“ Môžete (ale nemusíte) si vyplniť bio. Ak vám nič zmysluplné nenapadne, možno vám pomôže generátor pre bio popisok. Stále nič?

Ďalšou možnosťou ako o sebe povedať viac je prepojenie účtov na Instagrame či Twitteri.

Odporúčame si taktiež vyklikať témy, ktoré vás bavia, a podľa ktorých vám budú ponúkané miestnosti/room-ky, kde sa odohrávajú diskusie. Pri tejto stratégii by sme odporučili sledovať takých ľudí, ktorých obsah vás inšpiruje alebo sú z vášho oboru. Podľa toho vám taktiež ukáže, v ktorých miestnostiach sa práve daná osoba nachádza či už ako moderátor alebo poslucháč.

 

Ako sa zabaviť na Clubhouse?

 Ak si vyselektujeme tých správnych ľudí a témy, ktoré vás bavia, tak sa túto otázku určite už nikdy neopýtate. Aplikácia si žije svojím životom. Funguje ako živý organizmus a vy sa môžete zrazu cítiť doslova ako vo FULL HOUSE, kde sa v každej miestnosti prežíva iný svet, debatuje iná téma a objavujú iný hostia. Od tém, kde je najlepší smažák v Prahe cez debatu o vnímaní českého rapu až po recenzovanie business knižiek (a možno sa dostanete aj do diskusie o rozvádzajúcom sa páre z Nového Jičína). V podstate počúvate cudzie rozhovory s verejným schválením, bez ostychu a výčitiek.

 Na čo ho možete využiť?

 Nová sieť, nové možnosti. Rovnako tak je to aj v prípade Clubhouse. Mení tak aj naše zaužívané zvyky a denný/nočný režim, sledujeme si čas a program samotných miestností pretože ak ich zmeškáme, nikto nám ich nevráti späť. 3, 2, 1 … máme tu FOMO a.k.a. strach, že nám niečo unikne. Začíname sa viac orientovať v čase a room-ky ,,on air“ sledujeme častejšie. Jednoducho, aplikácia nás prebudila z ročného spánku.

Okrem miestností, ktoré vytvorí prakticky ktokoľvek, kedykoľvek a sú dočasné, je možné vytvoriť aj klub (predstavte si skupinu na Facebooku). Žiadosť o klub si podávate na tomto linku, ale podmienkou pre vytvorenie je usporiadanie minimálne 3 room-iek počas 1 týždňa. Takto chce Clubhouse motivovať používateľov k tvorbe contentu pravidelne.

Platforma je ešte pomerne riedko obývaná, takže je vhodná na tvorbu akýchkoľvek debát, diskusii a nemusíte sa biť o pozornosť s veľkým množstvom tvorcov. A ako teda sieť využiť?

Ak ste aktívnym tvorcom podcastu, otvára sa vám nová forma/kanál ako byť bližšie ku svojim poslucháčom. Uverejnili ste nejaký nový diel? Odkomunikujte si ho na svojich bežných kanáloch a o urobte k nemu ,,afterparty“ na Clubhouse  – voľnú diskusiu s poslucháčmi. Zistíte tak spätnú väzbu vášho publika, a rovnako tak vám to môže prihodiť aj nových poslucháčov.

Ak ste influencer a myslíte si, že Instagram je jediné miesto, kde vás ľudia sledujú, je na čase vás aj počuť. Už dávno neplatí, že vás ľudia budú na-sledovať len pre pekný feed.

 Ak ste značka a máte ľuďom čo povedať, kluby budú určite prostriedkom budovania zákazníckej lojality či povedomia. V neposlednom rade sa otvára aj nová forma budovania Employer brandingu.

Ako inšpiráciu tiež použijem veľmi pekný nápad od našich českých bratov, a to konkrétne od Pilsner Urquell, ktorý si prichystali tento víkend súťaž. Vytvorili room-ku, v ktorej položili otázku a kto správne odpovedal získal 24 pív a poukážku na 500 CZK do giftshopu. Sponzortvo uviedli viditeľne do názvu, kedže momentálne platforma ešte nefunguje na označeniach o platených spoluprácach.

Čo ďalej nás čaká?

 Najbližším cieľom a určite najatraktívnejším je investovanie do tvorcov na samotnej platforme. Tieto kroky môžeme očakávať v najbližších mesiacoch a pôjde o možnosť finančne podporiť autora priamo v aplikácii či už formou nákupu vstupeniek alebo predplatného. Presnejšie informácie ešte nie sú známe, no isté je, že samotný Clubhouse si uvedomuje dôležitosť tvorcov a ich rolu na platforme a nenechá ich len tak odísť. Ďalším krokom by mal byť launch appky aj pre Android.

Treba podotknúť, že v čase, keď sa tento blog písal má aplikácia hodnotu niečo cez 1 bilión dolárov, čo naozaj predstavuje rapídny rast aj vo vnímaní hodnoty danej aplikácie na trhu.

 Čo za riziká nás na Clubhouse môžu stretnúť?

Hrozby a s tým spojené riziká sú určite voľnosť a sloboda šírenia akýchkoľvek neoverených informácii, ktoré môžu byť nahrávané priamo užívateľmi alebo šíriť rovnako toxické myšlienky a osočovanie, ako to vidíme v komentároch na Facebooku. V Amerike sa už s rasistickými vyhrážkami či osočovaním stretli hlavne u mladších užívateľov.

Treba upozorniť, že aj v rámci bezpečnosti na platforme sú rozhovory čiastočne zaznamenávané ako dôkazový materiál v prípade hrubého či nevhodného správania v diskusii. Taktiež je platforma prísna na dodržiavanie pravidiel a zastáva postoj– raz porušíš a letíš.

Veľký otáznik visí aj nad spracovaním údajov už pri posielaní pozvánok alebo prepájaní Instagramu a Twitter-u so samotným účtom.

Momentálne je to za nás všetko, určite budeme vývoj novinky mapovať a o všetkom informovať. 🙂

Ak nám k tejto téme chcete zaslať nejake hrejivé slová či zdieľať nové tipy alebo emócie z room-ky, hoďte nám sem koment. Budeme len radi a týmto sa s vami rozlúčim, tak do skorého počutia na Clubhouse, přátelé! Majči

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám